Butábbak vagyunk a németeknél? A magyar szerelők bénábbak az angoloknál? Miért szabad másutt az, ami itthon tilos? Úgy gondoltuk, hogy felkeressük az NKH-t (régi, vagy hétköznapi nevén KPM), és feltesszük nekik a kérdéseinket tuninggal, átalakítással (nagy felnivel, ledes rendszámvilágítással, versenyüléssel, ültetéssel stb.) kapcsolatban. Úgy gondoltuk, az élet hozza a legjobb kérdéseket, nem a mi fantáziánk, ezért most itt és a Facebook oldalunkon várjuk azokat a kérdéseket, amiket Te tennél fel a Nemzeti Közlekedési Hatóság embereinek. A válaszokat egy részletes írás formájában kapjátok majd meg ugyanitt.
Legális átalakítást akarok!
11 hozzászolás
Vélemény, hozzászólás?
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Meg lennék lepve, ha értelmesen válaszolnának a hivatalban… sőt, ha egyáltalán válaszolnának.
@Norbi5: Majd bevetem a személyes varázsomat. 😀
Csak néhány hónap keresgélés ment rá, de találtam egy pár lámpatestet a 2001 Audi A3 8L 1.9PdTDI-hez, amelyben nem a szemétláda, halogén izzókkal semmire sem jó projektoros tompított, hanem tisztességes foncsoros, fényvisszaverős elven működik. Már volt az autóban, és láttam is vele, a beállítást is profi csinálta, a szembejövők sem villogtak, hogy vakítaná őket. De nem lehet benne hagyni, mert nem gyári megoldás.
Xenont nem akarok a projektorosba (pedig a készlet is megvan), mert én nem barkácsolok automata magasságállítást és lámpamosót, egyrészt semmi értelme egyiknek sem, mert az utak olyanok amilyenek, másrészt a műanyag lámpaburát én nem bízom holmi mini-ablaktörlőre, ami gondolom az első pár használattal belemasszírozza a homokot-port a műanyagba, harmadrészt én is utálom, mikor engem vakít az utólagos okosságaival valaki, ennél én különbnek érzem magam 🙂
Viszont a legális és gyári világítás tompított fénye mindkét megoldásnál rosszabb, semmi szórt fénye nincs halogénnel, egy foltban jó, ami vakít, mellette nem nagyon látni a magyar bringást (se lámba, se prizma, és tokától-bokáig feketében teker éjszaka, esőben, ködben). Ha kivasalok egyet nem érzem mentségnek, hogy ő a marha.
Gallytörő és ültetés??
Inkább azt kérdezzük meg, hogy egy NKH-s vizsgahelyen mikor fogjuk már azt érezni, hogy nem az atyaúristenekhez jöttünk, akik csak a jól ismert és tőlük rendszeres és nem kevés jövedelmet kapó rosszarcú „vizsgavállalkozókkal” kulturáltak és gyorsak?? Olyan szinten beépültek ezek a pofák a vizsgahelyi mindennapokba, hogy sok esetben képtelenség eldönteni, hogy ki az, aki ott dolgozik és ki az, aki ügyfél. Ezek az emberek 7-8 kétes kinézetű kocsit hamarabb áttolnak, mint én, aki a sajátomat hoztam konkrét időpontra. Igaz, emissziót egyiken sem mérnek, hiszen ott az enyém, jó lesz az hatszor..
Már érezheted is kárlosz, ugyanis nincs NKH vizsga mostantol civil autóra NKH vizsgahelyen. Tehát ha nem taxit-buszt-rendőrautót-kamiont-jóégtudjatmit viszgáztatsz, CSAK maszekhoz mehetsz.
Igazábol az utakon futó kocsik jó nagy %-a egyszerűen nem felel meg a jogszabályoknak, innen az anomália, amig gyári, addig a vizsga meg a rendőr azt mondja „lehet” mert új szalonban kapható autók sem felelnek meg annak a rákosi korba illeszkedő agyrémnek, ami a közlekedési jogszabályokban van. (jó példa a nem menetirány szerinti ülések, vagy irányjelző szine és elhelyezhedése, blablabla)
De amig azok írják, írhatják a jogszabályokat, akiknek elemi érdeke az egész korrupt szar fenntartása, mert egész életükben ezen élősködtek, addig ez sem fog megváltozni.
Ahogy mindehol ez van egyébként, az élelmiszerbiztonságtól a vadászaton át pirotechnikáig vagy a fegyverig, ahol az állam elkezd beavatkozni, mert majd mi megvédünk a nemtudjukmitől, ott azonnal létrejön egy ebből -hazai mértékkel rohadtjól- élő elképesztő maffiaréteg.
A vizsgavállalkozóknak egyébként szinte minden átmegy, ami nem jelenti azt, hogy ugyanarra nem veszi le a rendőr 3 sarokkal odébb a forgalmit.
Ez egész műszaki vizsga egy bohózat innentől, mint ahogy a rendszeren magán is látszik a totális rothadás, mert ha valakinek „be lehet írni” a forgalmiba pl a gallytörőt és akkor neki lehet, akkor mi alapján nem lehet mindekinek?
Vagy a másik példa, nincs műszaki, mert nem megy át az autó, ezért vagy azért. De forgalomban tartom, mindent fizetek.
Nos a kormányablakban a néni maga mondta, ő akár 2 hetente kiadja a 3 napos engedélyt, ha kifizetik.
Azon a papiron szerepel, hogy a te felelősséged, hogy az autó megfelelő műszaki állapot blablabla..mert egyébként nem a te felelősséged?
Kinek a felelőssége? Az állam „átvette” mikor megadta a vizsgát? Ugyan, vicc az egész.
Az első magyarországi forgalomba helyezéseket (új jármű, ill. kinti használt) továbbra is ők csinálják..
Nem kell az autot tuningolni.
Ne epits bele nagyobb motort, mert balesetveszelyes. Nem csak a gyorsasaga, hanem nagyobb tomege, a sulyeloszlas valtozasa miatt. Jobban ert hozza a gyar. Ha eros autot akarsz, vegyel gyari sport kivitelt.
Ne tegyel ra szarnyat vagy gallytoro racsot, mert egy esetleges gazolasnal a szarod meg fogja olni az elutott gyalogost.
Ne foliaztasd le az elso ablakokat, mert gyenge latasi viszonyok kozott mindjart balesetveszelyes vagy. Nem, nem latsz jol, meg te sem.
Tartsd meg a kipufogo eredeti kiepiteset, mert a mocskos fostalicskaktol zengenek a nagyobb utjaink, kornyezetuk lakhatatlan. Mert sportkipufogo, meg nagyobb ateresztes, meg „nyilt rendszer”, katalizator kiuritve… jqa.
Ezeket csak igy hirtelen….
Nem a szabalyozas a rossz, hanem az, hogy kis plusz penzert mindent atengednek.
A 30as tabla meg azert van kinn bizonyos helyeken (kiveve az ott felejtett), mert lehet, hogy a modern autod 70nel is be tudja venni a kanyart, de a kanyar valojaban nem lathato be, de ahhoz is f… vagy, hogy ez eszedbe jusson. Ha pedig 70nel mesz bele, egy varatlan esemenyre reagalni sincs eselyed, nemhogy megoldani…
@csedársajt: nem hiszem, hogy utolagos gallytorot be lehetne csak ugy irni a forgalmiba. Abban esm volnek biztos, hogy egyaltalan lehet gallytorovel kozuton jarni
Mondennek az alja, amikor lokharito nelkul, vagy kisse torott autoval jarnak a gyokerek. Oszt gazolaskor a gazolt gyalogos nem egy muanyag feluleten koppan, hanem egy kiallo merevito acel kibelezi.
@FikkFakk: A fóliáról annyit, hogy egy jó és jól felrakott fólián át kontrasztosabb a külvilág, nemhogy ront, hanem egyenesen segít a látáson. Mindenki tompítottal (vagy menetfénnyel) köteles járni, tehát őket is látod. A bringásnak is van lámpája, tehát látod. A gyalogosra pedig minden átkelő, kereszteződés közelében számíthatsz, tehát látod.
Jahogy a bringán nincs lámpa, a gyalogos pedig nem ismer szabályt? Azért miért lenne bárki más a hibás?
Tehát, ha van az automban egy öreg elavult motor, miért nem tehetek bele egy ujat, jobbat, környezetkimélöbbet, esetleg valamivel erösebbet, kevesebb köbcentivel?
Miért nem lehet egy ilyet levizsgáztatni itthon, akkor amikor külföldön bármikor megtehetem!
Más.
Itthon miért nem lehet autot épiteni és azt miért nem lehet levizsgáztatni?
Ha ezt az épitett autot kiviszem angliába, ott papiron eladom, levizsgázik, majd visszavásárolom és hazahozom. akkor itt már kap rendszámot.
Hülyék ezek itthon teljesen???