2015 végén kezdték forgalmazni az új Ladákat hazánkban, tesztet azonban sehol nem lehetett róluk olvasni. A Lada Baráti Kör oldalán egyre-másra jelentek meg a hívogató képek a Grantáról, minket pedig egyre jobban kezdett érdekelni, milyen lehet a XXI. század Ladája. Úgy gondoltuk, magunk járunk utána és kértünk egy Lada Granta tesztautót a Lada Csorna márkakereskedéstől. A Liftback – azaz ferdehátú ötajtós – 1.6 Norma, tehát a középső felszereltségű autót egy hétvégén keresztül nyúztuk, változatos körülmények között. Hogy milyen benyomást tett ránk az orosz vas? Alább kiderül!
>>>A KÉPRE KATTINTVA 113 KÉPBŐL ÁLLÓ GIGA-GALÉRIÁBA JUTSZ!<<<
Grantáltan megnyerő külső
Fejlődik a világ, a Lada végre nyugati színvonalú autót gyárt. Elsőre a parkolóból csak az újdonsága miatt kilógó, amúgy pedig divatos forma tűnik fel. Közelebbről nézve már az alapáron járó 15 colos alufelnik (rajtuk Pirelli Cinturato gumikkal), és a kulturált illesztések is szemet szúrnak. Vagyis éppen, hogy nem szúrnak, hanem simogatnak. A Granta egy kellemes, letisztult, az első perctől bizalmat ébresztő autó.
160 mm-es hasmagasság, 15-ös alufelnik, Pirelli gumikkal.
A külső kilincsek egyszerű, fekete műanyagok, minden sallang nélkül. A Kalináról már ismert darabok, de a Granta formavilágához is tökéletesen passzolnak. Békebeli Lada-slusszkulcsot idéző kulccsal nyithatjuk a központi zárat. A vezetőé előbb nyílik, mint a többi, amit kicsit szokatlannak találtam, azonban ennek sem előnye, sem hátránya nem lehet.
Csípem a farod, Элеaнор!
Az ajtók meglehetősen szélesre nyílnak, határozott akadási pontokon kell áttolni őket. Az első ajtók kezdetben még hirtelen túlvágódtak az utolsó akadási pontokon, de a használatnak köszönhetően ez a hétvégén visszaszelídült az elvárható szintre. A tesztautóba mi tettük bele az ezredik kilométert, szóval még minden bejáratós volt, ezt nem árt figyelembe venni.
Korszerű, kellemes formák.
A belső tér balLadája
A belső kisautósan egyszerű, szintén divatos formákból épül fel. A műanyagok kopogósak, de tartósnak hatnak, itt nem fog eltörni, elrepedni semmi sem a hosszú évek alatt. Öntési sorja akad pár helyen, de nem látványos. A szellőző nyílások a teljesen elzárható-könnyen irányba állítható fajták, nekem az Iveco Daily-ből tűntek ismerősnek. Ami negatívum, az a kályhaezüst színű ajtóbehúzó és kilincs, ezeket egyszerűen feketén kellett volna hagyni. Ugyanakkor az autóba beülve megcsapja az ember orrát az újautó-illat. Igen, illat, nem fröccsöntött hypo-s dobozok, és frissen gyártott gumicsizmák szaga, mint az újkori diszkont-autókban, hanem rendes, kellemes illat.
Jó fogású a kormány, egyszerű, de nem divatjamúlt műszerfal. Minden tartósnak ígérkezik.
Az ülések tartósnak ható szövettel vannak burkolva, a vezetőülés nem kis darab létemre is kényelmes. 187 cm-es magasságommal mögöttem már nem lesz sok lábtér, ez ebben a kategóriában átlagos dolognak mondható. A két napos tesztből gyakorlatilag nettó egy napot ebben töltöttem és nem elgémberedett tagokkal szálltam ki belőle este. A kormány jó fogású és a Lada-jellel a közepén bizalomgerjesztő látványt nyújt. Minden rögtön kézre esik, nem kell gondolkodni a berendezések és kapcsolók működésén. Népautó ez kérem, közérthető nyelven beszél hozzánk, nem magas lóról.
Az ezüst kapaszkodókat feketén hagyhatták volna. Nagy méretű a kesztyűtartó, használható a tárolópolc és van két pohártartó is elöl.
A kormány magassága állítható, a műszerek könnyen leolvashatóak, még a gyári rádió is szebben dobozhangú, mint azt más autókban megszokhattuk. Nyilván nem egy Infinity hifi, de éppen megfelelő. A gyári rádióval gond nélkül párosítottuk a telefonjainkat, így a kihangosítót is kipróbáltuk, ami hasznos extra a telepített traffipaxok világában. A rádió USB-s, valamint SD kártyát is fogad, CD lejátszó nem tartozik hozzá. Szerencsére hűséges kis pendrive-om mindig meg van töltve autózós zenékkel, így nem voltunk rászorulva a rádióból áradó divatmuzsikára.
Manuális klíma, könnyen használható muzsik center. Elnézést. 🙂
A Granta fedélzeti computere – mert ilyen is van ám a XXI. század Ladájában – tájékoztatást ad a pillanatnyi és az átlagfogyasztásról, de megnézhetjük a motor hőmérsékletét (manapság sok autóban már csak figyelmeztető lámpa van, vagy olyan műszer, ami nem mér pontosan), vagy az akkumulátor feszültségét is. Persze nem kell okostelefon-szintű egérmozira gondolni, a folyadékkristáyos monokróm kijelző a kilométeróra és a fordulatszámmérő között lakik, ott olvashatjuk le a minket érdeklő adatokat. Itt jelenik meg a visszakapcsolásra figyelmeztető piktogram is, erről alább még esik majd szó. A műszerfal éjszaka is pontosan olvasható, a köztudottan megnyugtató zöld fénnyel világították meg.
Megnyugtató zöld fény, nem bántja a szemet, minden könnyen leolvasható.
A visszapillantó tükörben a ferde hátsó üvegen keresztül kevés kilátás esik a mögöttes dolgokra. Elsőre aggodalommal töltött el, de a nagy és hasznos külső tükrökkel kiegészítve semmilyen problémát nem okozott: a fényképezés miatt sokat kellett tolatni, nagyon jól lehet érezni és látni az autó elejét, hátulját.
Három fejtámla, három darab hárompontos öv, és a Porsche 911-re hajazó, szűkösnek ható, de elégséges hátsó kilátás.
Manuális klíma, szervokormány, elektromos ablakok elöl, blokkolásgátló (ABS), fékasszisztens (BAS), elektronikus menetstabilizátor (ESC), kipörgésgátló (ASR), két légzsák, osztva dönthető hátsó ülések, ISOFIX gyermekülés-előkészítés. A Norma – tehát közepes – felszereltségű Grantában minden megvan, ami szükséges a kényelmes és biztonságos utazáshoz. A háromféle felszereltségi szintből a legnagyobb – a Lux – már automata váltóval is rendelhető, de jár hozzá fűthető ülés, vagy parkolóradar is, érdemes a döntés előtt alaposan tanulmányozni a brosúrát, a „fullextrás” ötajtós ára is alig szökik hárommillió Forint fölé. Az utastér leginkább a „két felnőtt elöl, két gyermek hátul” modellnek felel meg, a hátrafelé lejtő tetővonal miatt 185 cm feletti embereknek már szűkös a fejtér a hátsó sorban. A középső utasnak is hárompontos öv jár, ha nincs használatban, ez felcsévélhető, így nem takar ki a kilátásból.
Minden ajtó szélesre nyílik, a kategóriának megfelelő a helykínálat.
A belső tér kínálatát összegezve egy tartós, praktikus anyagokból építkező, a Škoda Fabia helykínálatát nyújtó autóval van dolgunk. Ritkán fordul elő velem ilyesmi, de az első perctől otthon éreztem magam benne.
Tökéletes hátralátást biztosítanak a nagyméretű külső tükrök.
VAZze, mekkora!
A csomagtartó a ferde hát alatt nagy, az ajtó pedig mélyről nyílik olyan magasra, hogy alá állva nem vertem be a fejem az amúgy szabadon álló zárszerkezetbe (a használt Kalinánál ez még be volt burkolva). A lecsukásnál mindig kardinális kérdés, hogy koszos lesz-e a kezünk: talán az orosz időjárási sajátosságok miatt, de itt gondoltak arra, hogy ne kelljen a kívülről koszos autót megfogni, és tettek egy ajtólehúzó szalagot a csomagtartóra. Az ötödik ajtó egyébként belülről, gombbal is nyitható, valamint a kötelező vadászat után, hosszas keresésünk itt vezetett először eredményre: találtunk egy darabka „klasszik” Ladát az ajtózár formájában (majd később a hátsó ablaktekerő gombjában is felfedezünk egy kis kocka-Ladát, de itt el is fogynak a múltbéli nyomok).
440 liter, mélyről nyíló ajtó. A négyajtós 520 literes!
A csomagtartó belülről a szokásos csomagtér-szövettel van burkolva, a csomagok rögzítéséhez fém füleket is találunk. Mint már említettem, a hátsó ülés osztva dönthető, a kalaptartó felhajtható, így akár egy költözésnél is komolyan hasznát vehetjük a rendelkezésre álló, már alapból is 440 literes űrnek (a felsőkategóriás Lanciám csomagtartója hasonló méretű, szóval valóban méretes).
Teljesen kárpitozott a csomagtér.
A csomagtartó aljában lakik a lemezfelnis pótkerék. Felirat jelzi rajta, hogy 120 km/h-s sebességig használható, egyébként orosz KAMA gumival van szerelve, nem a nagyságrendekkel bizalomgerjesztőbb Pirellivel, mint a „rendes” alukerekek.
Vészpótkerék, KAMA gumival.
Ha Ladás a haladás, avagy 1.6 16V 96LE
A motorháztető felnyitása után egy korszerű nyugati autó motortere tárul elénk. Togliatti, vagy Izsevszk az nyugat-e? A fedélen szigetelés, minden szépen, rendezetten fut, semmi kaotikus elemet nem látni. A hajtás a Kalinában már bizonyított, jelen esetben azonban már az Euro6 normákat teljesítő motorból, és váltóból áll. Utóbbit alaposan gondozásba vették az orosz mérnökök, a váltót már nem rudazat, hanem bowden köti össze a váltókarral, és a belsejében is tartósabb, erősebb szinkrongyűrűk tanúskodnak a fejlődésről. A hengertömb a Samarából lehetne ismerős, de annyi minden változott benne és körülötte, hogy ez gyakorlatilag nem bír jelentőséggel.
Nem szomjas, nem zajos, viszont Euro 6-os.
A motorban a Federal Mogultól származó forgattyús mechanizmus dolgozik várhatóan az idők végezetéig, a név szerintem garancia a minőségre. Az egész autón érezni lehet, hogy a mérsékelt ár ellenére elsődleges szempont a tartósság volt, ez nem csak a motornál, hanem mindenütt tetten érhető. A hengerfej 16 szeleppel lélegezteti az 1.6-os szívet, amiből 96 ló erejét sikerült kinyernie a fejlesztőknek. A hangja kellemes, menet közben nem tolakodik be az utastérbe, de nem is fullad a hangtalanság unalmába. A motort alulról fém burkolat védi, úgyhogy nem lehet akadály a hétvégi telekhez vezető földút sem.
16 szelep, 96 ló. Nem kell majd hétvégenként babrálni.
Minden új Ladához jár az 5 év, vagy 100 ezer km garancia. Azt mondtam már, hogy keleten Datsun márkanév alatt is forgalmazzák?
Menőverezés
A futómű a 160 mm hasmagasságú autó alatt meglehetősen megbocsátó. Nem mertem annyira kínozni a vadonatúj autót, hogy kihozzam a sodrából, de végig stabilan viselkedett és könnyen irányítható maradt. Hamar összenőttem a Grantával, egy óra múltával már olyan volt, mintha mindig is ezzel az autóval jártam volna.
Hamar be lehet lakni.
A kormány közvetlen, az elöl tárcsa, hátul dobfékes autó kiválóan lassul, a fék jól adagolható. A kuplung könnyen, „nyugati autósan” kinyomható (vagy be?) a pedálkiosztás tökéletes, 48-as lábakkal sem akadtam el bennük, még éppen pont jó volt. A gázpedál lenyomására a 96 lóerő könnyedén mozdítja meg az autót, a váltókar pedig lötyögés és kellemetlenségek nélkül csusszan át egyik fokozatból a másikba. Az a fajta szerkezet, amire nem néz le az ember, hanem természetesen képes kezelni az első perctől. Hogy a használat során mennyire kopik majd ki, arra nem tudok tippelni, a használt Kalina régi, még nem bowdenes szerkezetével nem volt probléma.
Intenzív fékezés.
Városban kényelmesen lehet közlekedni vele, kellően mozgékony gép a Granta. Az autós társak és a járókelők egyébként mindenhol forogtak utána, az új Lada nagyon sok embert érdekel. A hétvége alatt három potenciális vevővel is összeakadtunk, egyikük elkérte a számomat és később felhívott minket, hogy minél hamarabb többet megtudjon a gépről.
Országúton még a híresen rossz Győr-Moson-Sopron megyei utakon is zajtalanul futott az autó, 90-es tempónál sem a gördülési, sem a szélzaj nem számottevő. Én legalábbis jóval nagyobbra számítottam, de csendesen suhantunk, és halkan tudtunk beszélgetni. A 0-100-as gyorsulási adatot nem adták meg a magyar nyelvű brosúrában, méréseink szerint 13 másodperc szükséges hozzá.
Nyomd a gázt a padlóla, de dulván!
Német autópályán (hehehe) is kipróbáltuk a Lada Grantát, 110-ig minimálisan emelkedik a menetzaj, 130-nál is inkább a gördülési zaj miatt lesz hangosabb az utastérben. Már csak a nagy külső tükrök miatt is több zúgásra számítottam. A gyári 168,5 km/h-s végsebességet csupán új autó mivolta miatt nem mertük kipróbálni, 135 körül elengedtem a gázpedált.
Hárásó másinyá.
Körülbelül tizenötször hajtottam fel vele egy járdaszigetre, hogy meghallgassam, zörög-tekeredik-perceg-e valami az utastérben, de meg egy nyikkanást sem hallottam. Abból kiindulva, hogy használt Kalina tesztünk totálkárból visszahozott alanya 40 ezer km-rel a háta mögött még mindig nyiszogás nélkül, zajtalanul teszi a dolgát, szerintem itt sem lesz probléma az idő múlásával. Gyakran mondogattuk a teszt során, hogy ár-érték arányát tekintve sokat kihoztak a Grantából, pedig egyikünket sem neveztem volna a próba előtt az újkori Ladák nagy kedvelőjének.
Sikerre éhes, de nem szomjas
Igen-igen, egyszerű és jó kisautó a Granta, de mennyit fogyaszt? – kérdezheti a tisztelt érdeklődő. A fedélzeti computer tanulsága szerint a gyári 6.6-os átlagot hozta az autó, csak az intenzív fékezéses, szlalomozós, tempósan fordulós, határozott padlógázas, lezárt úton való próbálgatás alatt szökött fel 7 liter fölé a számláló. Végül a benzinkúton is ellenőriztük a gép által mért adatok hitelességét, és igaznak bizonyult. A tesztút nagy részén ketten ültünk az autóban, és nem vagyunk éppen könnyűléptűek, szóval egy személlyel, vagy két 80 kg-os emberrel biztosan lejjebb lehet még vinni a fogyasztást. A fedélzeti computer egyébként érzékeli, ha nem a megfelelő sebességi fokozatban használjuk az autót, és jelzi, hogy kapcsoljunk vissza, ezzel is segítve a takarékosabb vezetést. Szerintem pár nap használat után könnyedén tudtam volna vele 6.5 liter alatti értékeket is produkálni.
Megszámoltuk: 21 fokozatban állítható az első lámpa, jó a világítás. Hátul, alul középen lakik a ködzárófény.
Egy új autónál nem csak a fogyasztás, hanem a szerviz is fontos tényező a költségeket tekintve. Az új Lada Granta 5 év garanciával rendelkezik. Ennek feltétele, hogy 2500 és 3000 km között visszavigye tulajdonosa egy teljes átvizsgálásra, majd 15 ezer km-enként a kötelező szervizekre. A szervizköltségek nagyságrendileg 20 és 30 ezer Ft között mozognak.
Jó gépkocsi, jó gépkocsi…
Hogy milyen is összefoglalva a Lada Granta Liftback? Egy modern külsejű, kifejezetten szép, de mégis olcsó autó. Tartós és bevált anyagokból építkező, egyszerű, de kulturált beltérrel, jó menettulajdonságokkal, elegendő hellyel, használható funkciókkal, és a tartósság érzetével minden porcikájában. Alapfelszereltséggel a négyajtós már kétmillió alatt a miénk lehet, és bevallom, nem sokat gondolkodnék, ha új autó vásárlását tervezném. Ár-érték arányát tekintve gyakorlatilag verhetetlen a Granta, nem hiába van már most is 3 hónapos várakozási idő rá. Nem lóg ki egy városi parkolóból, de vidéken is képes bizonyítani rátermettségét, hűséges társa lehet bárkinek, aki nem vágyik túlzó dolgokra, de szeretne egy jó autóval közlekedni.
A jövő most kezdődik.
A tesztautóért és a készséges segítségért köszönetet mondunk a Lada Csorna márkakereskedésnek. Mindenképpen érdemes hozzájuk betérni, ha valaki új Ladát szeretne vásárolni! A kereskedés elérhetőségei:
Telefon: Király Márton értékesítő 06/70-450-1139
Internet: www.ladacsorna.hu
Cím: Csorna, Soproni u. 109.
GPS: 47°36’40.7″N 17°14’25.6″E
A Lada Csorna bemutatóterme. Inkognitóban is ügyfélbarát hozzáállást tapasztaltunk.
Szárazanyag
A tesztelt modell ára: 2.649.000 HUF
A kép kattintásra nagyobb lesz.
Az ötajtós változat extralistája. A négyajtósért és több információért KATTINTSON IDE!
1. Szèèp? Francokat. A szubjektivitassal egyutt is ez egy 90-es èvek vègi forma.
2. Biztonsàgrol szo esett? Sztem nem.2 db legzsak ma mar nagyon keves.
3. Gyonyoruen benyalos cikk az autoipar legaljanak…
Nagyon rendben van így elsőre, ez az új széria, kíváncsi vagyok majd a hosszútávú – 2-3-5 éves – tapasztalatokra.
Köszönjük a tesztet.
@Matteo79:
Szépségről kár vitázni, nekem a négyajtós tetszik egyébként jobban.
Biztonságról annyit tudok, hogy egy 3 csillagos Euro NCAP tesztet produkált már. Mivel nem találtam róla pontos információkat az Euro NCAP oldalán, csak orosz forrásban, így nem írtam bele a cikkbe. A versenytársaihoz képest biztosan nem marad el biztonság terén sem.
Egy tartósnak ígérkező autót nem neveznék az autóipar legaljának. A versenytársaihoz kell mérni, és szerintem egy tényleg pocsék, gumicsizma-szagú Daciánál százezerszer jobb autó.
Pár hónap múlva érkezik a Vesta is, az nem 2011-ben bemutatott autó, frissebb lesz a formája. Ennek ellenére a Grantát sem nevezném 90-es évek végi formának, hiszen 5 éves. A Kalinával kapcsolatban már közelebb állnál az igazsághoz néhány évvel.
Amit te banyalásnak nevezel, az valójában egy élhető-használható kisautó iránti lelkesedés, és a rendkívül kellemes csalódás összessége. Kilencedik éve írok megkérdőjelezhetetlenül hitelesen az általam választott témákban. Ebben az esetben sem kellett semmi miatt nyalnom. Ja, de, az év első fagyiját, a fotózás után.
Kiváncsiságból elolvastam a posztot, mert 20 éve volt Ladám, és a maga módján jó autó volt.
Két dolog szúrt szemet:
1. „Szép”. Lófaszt szép. Szép egy Mazda, vagy akár egy BMW.
Még az új Fiat Tipo is ezerszer szebb ennél, ez maximum nem bűnronda, mint egy Thalia vagy Logan.
2. Abszolút semmiben nincs kötözködés, az utolsó porcikájáig dicsérve van minden. Bocs, de ez igy nem vehető komolyan, teljesen fizetett reklámszagú az egész.
Ettől függetlenül sok sikert a márkának, és legyen szerencséjük a nem csak nosztalgiából Ladát vásárlókon kivül is.
@EGYIKRESEM: Kérlek, vesd össze a fent említett autók árát az 1.990.000. Ft-os használható alapmodellel! Ár-érték arányát tekintve nincs párja.
Szerintem eléggé kihangsúlyoztam a kopogós belsőt, a csúnya kályhaezüst kapaszkodót, vagy a sorjás szellőzőket. Kiemeltem, hogy hátul szűkös a fej- és lábtér, vagy azt, hogy a hátsó ablak nem a legszerencsésebb.
Mindezek ellenére nem tudom bántani a Grantát, mert egy őszinte, jó és olcsó autó. Akárhol megálltunk, mindenhol meglátták benne a szépet, talán szimplán olvasva ez másképp jön le. Ajánlom figyelmedbe a 113 képből álló galériát, nagyíts csak bele.!
Érdemes megnézni élőben is, és utána várlak vissza a kommentablakban. Nekem most is van két kocka Ladám, tehát én is lehetnék elfogult, de a Samarától felfelé soha nem bírtam őket.
Sajnos a tevékenységemért még soha egy fillért sem kaptam, bárcsak fizetne valaki a cikkekért, én volnék a legboldogabb, ha ez volna a munkám. 😀
@EGYIKRESEM: „Szép egy Mazda”
Erre mondaná egy Bentley vagy Ferrari tulajdonos, hogy egy lófaszt..:)
Minden relatív..
Korekt darabnak tűnik. Sztem nemcsak a Daciara lehet veszélyes, de a Suzukira is..
@EGYIKRESEM: Sztem meg sokkal jobban néz ki mint egy thalia vagy egy logan. A tesco gazdaságos kategóriában messze a legjobb választásnak tűnik..
@Matteo79: nem tudom holl láttál te a 90-es években ilyen formát, de én nem láttam… a 2000-es évek második felétől inkább. Az autóipar legalját pedig indiában keresd 😉
Egyébként látom csak az tűnt fel hogy olcsó, meg lada. Annak nem néztél utána, hogy szinte ugyan az van benne mint a nyugati autókba, oroszországhoz kb annyi a köze, hogy a karosszériát és a többi szerkezeti részt ott gyártják, és ott szerelik össze, de Bosch elektronika, és nyilván valami nissan-renault származék motor kerül bele… Nyilván nem valami kőkorszaki orosz eredetű, ha ABS, ESP, kipörgésgátló van benne, és az euro6 normát is teljesíti.
Ócsó-óccsó. De a „madarak” azt csiripelik hogy elég nagy gàz van a ladànàl. Tavaly megtriplàztàk a veszteséget cirka 300 milliàrd forint. Azaz 2 év alatt közel 400 milliàrd. Ez gondolom hiànyzik, vagy hiànyozni fog valahonnét…
@ati27: A világszinte összes autógyára nagy veszteségekkel küszködik, és az állambácsi nyúl a hónuk alá..
@fidesz maszop dk egykutya: Te sem vagy kèpben az autòiparral, de azert szolj csak bele…
A 99 ben megjelent Focus „modernebb”, divatosabb volt.
Azzal meg ne gyere hogy van benne ABS meg teljesiti az euro6 normat mert ez nem teljesitmeny hanem kotelezo. Az extralista ismet 90 es evek vege.
Ezzel egyutt ha biztinsagosabb lenne latnek benne raciot, de inkabb veszek 2 millioert egy 5 eves Focust vagy akar Kia Ceedet.
Ja hogy ez nem is ez a kategoria hanem Fabia?
Akkor mar mindjart nincs okyan nagy kulonbseg a versenytatsakhiz kepest.
Ja es kerem ez egy kisauto. Egy Fird Fiestanak nagyobb a tengelytavja!!!!
3 millioert mar tisztesseges, sokkegzsakos renaukt cliot kapsz
@vancello: bocs a nyalast visszavonom. Akkor csak nem ertesz hozza 🙂
@Matteo79: Az új Mercedesekben is van ABS, meg elektromos ablak. Elavult, 90-es évekbeli technikák azok is?
Az általad írt 3 milliós Clio pont egy millióval kerül többe egy alap Grantánál. Almát körtéhez nem szabad hasonlítani. Egy új ötös BMW-vel szemben hamar elvérezne a kis Lada, még a gondolat is értelmetlen, hogy hozzámérjük. Ugyanakkor szerintem elismerés is a Grantának, hogy egy ennyivel drágább modellhez hasonlítod.
Négyen-öten a huszonpárezer olvasóból sérelmezték, hogy reklám az egész.
Elárulok egy kulisszatitkot.
Nekünk ez a teszt több mint harmincezer Forintunkba és egy teljes hétvégénkbe került, senki nem fizette ki, nem is várnánk el senkitől.
Ha ennyiért egy rossz autót vezettem volna egy hétvégét, akkor szívbaj nélkül megírtam volna, szerintem ez elég egyértelmű. A Granta viszont kellemes csalódás volt, és fanatikus hátulkaparós-Lada hívőként (és elölhajtós-Lada ellenzőként) örültem neki, hogy ilyen kellemes benyomást tett rám. Ettől a kellemes csalódástól lett pozitív hangvételű a cikk.
Erényei és vitán felül állóan verhetetlen ár-érték aránya (kettő millió HUF) elnyomták a szememben a hátrányait (sorjás, kopogós belső, kályhaezüst kapaszkodó, nem rendelhető külön extra stb.).
Kilencedik éve írok autókról. Nagyon-nagyon sok mindent láttam már, de az új autós tesztektől eddig tartózkodtam. Az évente milliós számra rúgó elérési adatok és a rengeteg elismerés, meg meghívás alapján ki merem jelenteni, hogy jobban értek az autókhoz, mint sok fizetett „újságíró”.
Szerénytelennek, vagy nagyképűnek tűnik, tudom, de így van, különben most nem beszélgetnénk itt. Nem hiába jutottam el idáig, nem gondolod?
Lelkesedtem egy olcsó kisautó iránt? Vállalom, mert ilyennek látom!
Te letettél már valamit az az asztalra, hogy a hozzáértésem minősítsd? Mutasd!
Egyébként azért is válaszolok, hogy aki tényleg Grantát akar venni, nehogy egy tájékozatlanabb kommentelő miatt adjon ki több pénzt feleslegesen valami másért.
Jónak tűnik, kár hogy az itthoni közeg és tudatállapot nem kedvez az értékesítésnek. Akinek kellene, azoknak nincs rápénze, azaz inkabb összespórolnak egy félmilliós használtautóra,annyiért már egész elviselhetőek vannak.A fizetőképes réteg így alakul: cégek, intézmények nem fogjálk venni,ez borítékolható. Magánszemélyek -akik újautóban gondolkodnak szintén nem fogják venni,az alábbiak miatt : 1. kisautó kategória ma Magyarországon szinte agonizál, 2. nem divatos / azaz SUV, vagy családi egyterű,illetve nagy túraautó/ 3. hiába jó önmagában, és tényleg jobban kellene mint egy Dacia, az ember már csak olyan lény, hogy valamennyire érdekli mit mond a környzete,továbbá azért az értéktartás is számít. Etekintetben megállapítható, hogy a Lada -ellentétben a hetvenes ,nyolcvanas évekkel- nem egy túlzottan vágyott autómárka, pedig kár érte…
@kewcheg: A Daciáról is ezt gondolták, ahhoz képest egész jól fogy.. ( Ráadásul a Dacia volt a legrosszabbul csengő név a szocialista autók között annak idején..)
Gépékocsi gépékocsi gépégépégépégépékocsi
@Matteo79: omg és pont azzal az ocsmány 99-es ford focussal példálózol? Na az tényleg a 90-es évek, a 90-es évek eleje 😀
rönó klió mint szebb? :DDDD hahahahaaaa Még a kia ceedet sem igazán mondanám annak, bár az jobb egy fokkal, mondjuk pont leszarnám hogy néz ki kb semmit nem számít autó vásárlásnál…
„Az extralista ismet 90 es evek vege.”
nocsak, mutass egy hasonló extra listát a 90-es évek végéről, és mutass egy mai, akár 3 milliós autónál egy ilyet (nehogy azt mond, hogy a gyári dzsunka navigációt hiányolod, mert felröhögök).
Tengelytáv meg kit érdekel? Kipróbáltam, kényelmesen, bőven elfértem egy ilyenben 188 centis magassággal elöl, de még hátul sem túl szűkös, a csomagtartóba meg 3 felnőtt ember is simán befér 🙂 Akkor még is mi a francra kell nagyobb tengelytáv? Hogy kevesebb helyre lehessen beparkolni?
Te is ilyen kompenzálós típus vagy?
Baszki most látom, az emlegetett clio 300k val többe kerül a lux-os ladánál, de semmi nincs benne, még egy nyomorult klíma sem, full fapad, ráadásul egy miniautóba való 1.2-es 75 lóerős motorral :DD
Most már képbe vagyok az autóiparral, siralmasabb a helyzet mint hittem…
Köszönöm a bemutatót, végre valaki vette a fáradságot hozzá. A hazai autós média több hónap alatt sem volt képes rá… örülök, hogy pozitív benyomásokat szereztél. Én a Vesta Crosst várom már nagyon. Apropó Lada. A százezredik Zsiga projekttel sikerült továbblépni?
@MT21013:
Köszönjük! Örülök, hogy értékeled a munkánkat! A Vestára is van ígéretünk, hogy megkapjuk. Engem is nagyon érdekel, hogy a Grantához képest milyen lesz.
A százezredik meglett, legalábbis az, hogy kinél van. Már nem a hírhedt tulajnál. Jelenleg jegelve van az ügy, mások vannak előtérben, de nincs elfelejtve. 🙂
Jó teszt! Grat! Volt a családban 2105-ös „kocka”, így odavagyok értük, meg vissza. ezért is fáj nagyon, hogy be kell valljam magamnak, hogy soha nem vennék ilyen új ladát. TÉNY, hogy ár/érték arány bajnok, és ha az ész dönt, akkor nincsen jobb választás… de így fiatalon az ember nem egy unalmas, megbízható társra vágyik aki elviszi a világ végére is, hanem egy autózási élményt is nyújtó gépre…
A blogban olvasható „teszt” és a rengeteg jó minöségű fénykép szerzőjének: köszönetem!
A kommentek nagy része azonban más hangvételű reakcióra késztet. Rémséges az az előítéletesség és kettős-mérce és tárgyszerűtlenség, ami a hozzászólók egy részének „fejében” él.
Sokaknak a Ferrari és Bentley és Rolls-Royce és Mercedes is egy rakás-trágya volna, ha orosz volna,
ám egy horpadt rozsdás fakerekű talicska is ámulatra késztető „csoda” volna, ha pl. német gyártmány volna. Ez a jelenség a szellemi-szint, a világnézet, az emberi jellem sikján is súlyosan kiábránditó.
Ám a tények kissé mások, mint ahogy e hozzászólók szívesen állítják.
Személyesen én magam tapasztaltam az előítéletek lassú és titkoltan-szégyenkező oszlását, amikor az újonnan vásárolt orosz gyártmányú autómmal már másodszor vontattam szervizbe a szomszéd ugyanakkor és szintén újonnan vásárolt német kocsiját…..
Ugyancsak elgondolkodtató tapasztalatot jelentett szegény orosz autóm balesete, amelyet egy amerikai márka európában gyártott 2 éves autója tört össze, s a nyugati gép sérülései voltak sokkal súlyosabbak, nehezebben és sokkal drágábban javíthatók, bárki bármit is gondoljon
(tényektől függetlenül) a vélt törésteszt-eredményekről.
Ahogy elgondolkodtató ma már az is, hogy „láss csodát”: A japán autóipar vásárol (azaz NEM elad) licencet az orosz autóipartól. Mert tény ez is, bármilyen sok ellenkező irányú tény és még több gonosz előítélet határozta meg viszonyítás rendjét a múltban.
Egyéni véleményem szerint, végtelen önzéssel azt gondolom, hiánytalan elégedettséggel tekintenék a sorsra, ha életem legnagyobb gondja az volna, hogy „csak” egy orosz autóba ülhetek be…..
Aki egészen másképp gondolja, ám tegye, nem vitatom el tőlük sem egyéni izlésük jogát.
De a torzitó, tény-független, előítélet-vezérelt véleményeiket visszautasítom, és kivánok nekik
boldog autózást, bármelyik nyugati márka járgányával, tényektől ugyancsak függetlenül.
@Soma Vidéki: