Kedves GÉMOSZ!
Szeretnélek megkérni, hogy ne a hétköznapi emberek zsebében turkálj, ha hasznot akarsz magadnak! Nem mindenki engedhet meg magának egy új autót, és az az igazság, hogy sokaknak tökéletesen megfelel a használt is, anyagi helyzettől függetlenül.
Az autószalon-tulajdonosok szerint ez egy túl öreg roncsautó, inkább vegyünk újat.
Hogy miért merő ostobaság az ötlet, hogy csak 8 évnél fiatalabb autót lehessen behozni? Azért, mert ha megnézed Nyugat-Európa útjait, akkor tapasztalhatod, hogy 8 évnél sokkal idősebb autókat is használnak arrafelé is a hétköznapi emberek.
A környezetet is véded vele, hiszen nem kell egy új autót legyártani, ami köztudottan a teljes élettartam alatti környezetszennyezés 30%-át adja. Ennél fogva tökmindegy, hogy Euro 4, vagy 2, egy karbantartott autó minél tovább működik, annál később kell újat gyártani helyette.
Az autószalon-tulajdonosok szerint ez egy túl öreg roncsautó, inkább vegyünk újat.
Aztán meg itt van nekünk ez a nagy magyar valóság! Itt az emberek örülnek, ha tankolni tudnak, ezért egy német földről behozott 10-12 éves autó is sokat emel a műszaki, környezetvédelmi és biztonsági színvonalon. Ezt józan paraszti ésszel könnyen meg lehet érteni.
Az autószalon-tulajdonosok szerint ez egy túl öreg roncsautó, inkább vegyünk újat.
Ha szeretnéd az autóeladásokat növelni (hiszen te az új autókat értékesítők lobbiszervezete vagy, nem a polgárok jóbarátja), akkor adjanak a tagjaid európai béreket a dolgozóiknak, és máris tudnak majd venni szép új autókat! Mutass példát!
Üdvözlettel: egy magyar autós (aki külföldről hoz be 8 évesnél idősebb autót magának, mert az jó)
Nincs igazad. Ennel sokkal bonyoluktabb a kèplet. De sajnos nincs kedvem magyaràzni.
Nem is értem, mit remélnek, még ha átmenne is. Az MNB hitelezési megszorításai miatt nem vehetnek már annyian hitelre őj autót. Amit egyébként azért tettek, mert nem volt elég saját tőkéjük a kedves vásárlóknak. Ezen korlátok miatt kényszerültek ismét szürkeimportra a vásárlók. Vajon, ha nem lehet 8 évnél idősebb kocsit behozni, akkor majd mindenkinek lesz fedezete új autóra? Nem valószínű.
Mé olcsóbb az Audi TT az USAban, mint itthon, pedig jó messzire kell vinni míg Győrből odaér + még vám is van!?
@Matteo79: Így meg kár volt erre is időt szánnod.
@röf: Ez nem a vevő, hanem a kereskedő hibája. Tessék kérem a csalókat leültetni. Ott helyük, nem a kereskedésben.
@Matteo79: neked nincs igazad, de en sem magyarazom
En pedig ugy erzem hogy a levelet iro ur foallasban fospisztoly hasznalt beemveket meg oudikkat hoz be, csak most ugy erzi ra akarnak lepni a farkincajara…
Akinek nincs pénze tankolni, az ne vegyen bontószökevényt. Ha nyitott szemmel jársz az utakon, látod, hogy az N-es rendszámú autók többsége sem a biztonsági, sem a környezetvédelmi szabályoknak nem felel meg. Sokszor töprengek, vajon hogyan kaptak műszakit.
A magyar ember mindig túlnyújtózkodik. Ezért buktak sokan a hitelen.
Akinek kicsire van pénze, ne ezeréves, leharcolt béjemvét hozasson okosba, aminél az első meghibásodásnál jön a tákolás.
Akinek meg nincs pénze, ott a sárga busz.
@Champ: a levelet író úr nem foglalkozik autókereskedelemmel.
Nem kell, nem is lehet betiltani. Környezetvédelmi rendeletekkel, járműadóztatással is irányítható a folyamat.
@zuhanorepulesss: ne skatulyázd be az embereket, nem csak tákolni való BMW-k érkeznek a határ túlsó oldaláról.
@fifibá55: környezetvédelem? Elsőként a Diesel üzemű autók korlátozása, majd tiltása, kortól függetlenül. Minden más álszentség.
@zuhanorepulesss: Aprózsenik a fedélzetre. Szemre megállapítja mi felel meg az ö kényes ízlésének és mi nem. Így kell ezt csinálni!
@vancello: „a Diesel üzemű autók korlátozása, majd tiltása, „
+
Ez az egész csak a szokásos fideszes „szivassuk a csórókat” agymenés.
@atpijkamo128:
Mindenki félre van vezetve! A kereskedőnek az buli, ha mindenki új autót venne. De akkor tessék a kormánynál és a munkáltatóknál az asztalt verni, hogy legyen olyan jövedelem amiből futja mindenre! Amúgy miért nem autózhat, az akinek csak használt autóra futja?
Ez a diesel sztori meg szintén félre vezetés. Ez is lobbi érdekek miatt van felfújva. Semmivel sem szennyez jobban, mint a benzines. Más a kipufogó gáz szerkezete az igaz. Apropó ! A házak fűtését miért nem firtatják? Pedig ott is van komoly lég szennyezés. Na? Ugye! És még lehetne sorolni. Mondjuk a repülők! Lószart Mama! Minden a haszonról szól! Tudom miről beszélek, szerelő vagyok saját műhellyel, úgyhogy van rálátásom!
@vancello:
Úgy általában szénhidrogén-üzemű személygépjárművek, (segéd)motorkerékpárok és erőművek korlátozása, majd tiltása.
Valamelyik csókosnak nem megy a buli, aztán beszól a haver nagykutyának, Józsikám csináljatok már valamit!volt már ilyen, amikor a reg adót bevezették!És nem lett több új autó eladás, mert a jövedelmeket kellett volna felemelni. Ezek mindig fordítva ülnek a lovon. Most emelték a jövedelmet:DD. A vezérekét! Megtudja valaki mondani mi a f….ra kereshetnek ezek 5 millát? A melósnak meg elég a minimál bér. Ügyes. !7 rugóból meg vegyél új autót is! Menjenek a jó büdös francba!
@megtorolom:
47-l! Bocs!
A képlet egyszerű: akinek kilóg a segge a gatyából,vagy lúzer spúrmann,az ne akarjon audival,bmw-vel,mercedesszel és társaikkal menőzni,csillivilli „terepjárókkal” villogni,lehasznált behozott autóval játszani az eszét!Úgyis csak a hozzá hasonló csóróknak vetíthet,mert a többiek úgyis látják,hogy miféle használt kocsival próbál menőzni…nem mondom,lehet kintről is behozni jó állapotú,néhány éves autókat,de a szarrágó ügyeskedők nem ezeket veszik,hanem abból is a „minél jobb vételt”…reálisan nézve egy 8-9 éves,vagy annál idősebb,németben,Svájcban,Ausztriában,stb. futott autóban többszázezer km van már,ki tudja,hogyan volt a motorja karbantartva,hogy fog működni még évekig az ilyenre vadászó olcsójánosoknál.Mert semmit sem számít,hogy eladásnál mit hazudnak a csóró magyar vevőnek,és mindenféle ideiglenes,pillanatnyi motorműködést jelentősen feljavító adalékokkal hogyan fedik el a takargatnivaló valóságot…a hazai piacon pedig igenis bőven lehet találni néhány éves,korszerű használtautókat,minél kevésbé puccos márka,annál olcsóbban,8 évesnél idősebb audi,bmw,Mercedes,stb. itthon is van,ha már villogni akar a sok hülye,aki meg ennél olcsóbban akar autót venni,az járjon gyalog,meg tömegközlekedéssel!
17 éve dolgozok az autóiparban. Gyártás oldalon, tehát NEM használt autókkal foglalkozok, hanem új autók és alkatrészeik fejlesztésével.
Látom, hogyan változnak az autógyárak igényei, gondolok itt biztonságra, élettartamra, költségekre.
Van több autó a családban, a legfiatalabb 2005-ös…
Nem azért, mert nem tudnék újabbat venni, hanem mert látom amit látok.
Csilli-villi HULLADÉKRA nem adok milliókat, miközben pár százezerért minden igényemet kielégítő AUTÓT tudok venni, amit olcsóbban fenntartok, mint az újat.
Mészáros Autókereskedés ezt is elintézte!!
Felmerült bennem az a feltételezés, egyenesen Lázár János sugallatára, hogy aki nem tud új autót venni, az ne használjon autót, járjon gyalog, vagy tömegközlekedjen, mert nem is ember! Bámuljon tátott szájjal a drága autókkal járó magyar elitre!
„Itt az emberek örülnek, ha tankolni tudnak” – ha nem tudnak tankolni, ne tartsanak autót. Ha nincs pénzük tüzelőanyagra akkor karbantartásra FŐLEG nem lesz.
Amúgy ez a két „szervezet” elmehet a gébe. Ezért az ötletükért IS.
Szerintem jó 5let.
Ha 8 éves lenne a behozatali limit, akkor vennének egy 8 éves focust ahelyett h most 13 éves bömbit hoznak ugyanannyiért…és használják min. 5 évig.
Mert a parasztnak kell a pompa, a 3mas bimmer az egyik legnépszerübb importkocsi, persze 15 éves dízelben..köp
@Matteo79:
Ezen nem is nagyon lehet mit magyarázni.
2001-es BMW E46 325i. BMW szakszervizből igazolt 62.000 km-es futással. 4.000.-€-ért vettem. Új szag van benne. Vezérműláncos. Minden extra benne. Ugyanez új esetén 10.000.000.-. Úgyhogy a kedves ötlet tulajdonos nyalja ki a seggem. Köszönöm.
@Matteo79: Neked nincs igazad!
@vancello: +1
@Kelly és a szexi dög: az adók miatt… ami ott szinte nincs, itt meg kurva sok.
hajra gemosz, tenyleg nincs arra szukseg, hogy csak mert nincs penz jobbra, hozzank keruljenek a regi szarok.
@Gao: 2001-es BMW-ben új szag? És ennek te még örülsz is?
Már megint egy vihar a biliben. Ha a GÉMOSZ ezen túl nem hoz be nyolc évesnél öregebb autót, az még nem jelenti azt, hogy csak újat fog árulni. Akinek nem telik új kocsira, az még mindig válogathat náluk a használtak közül, legfeljebb kevesebb lesz köztük a matuzsálem. Aki még idősebb és/vagy még olcsóbb autóra vágyik, annak ott vannak a dugig tömött használt autó telepek,, és a weblapok hirdetései. Szóval, csak nyugi, van ennél nagyobb bajunk is…. 🙂
Nem tudom, ezek a gémoszosok maguktól hülyék, vagy csak nem nézték meg mit irat al velük Gizike. Semmilyen intézkedés nem hozható az EU-n belüli kereskedelem korlátozására.
Kedves Gémosz, Gablinigabi,
Nézzed meg, hogy mennyit is fizetsz ki havonta Kovács 72 József átlagos alkalmazottadnak.
Ebből Kovács 72 József mennyi idő alatt is tudja összespórolni az általatok árult Átlagos Autó árát?
Van még kérdés?
Ennyi frusztrált fotelburgonyát még életemben nem láttam egy rakáson. BMW-ellenes kisebbségi komplexustól a sötétzöldig mindenki előfordult. Azért az eljutott valakinek az agyáig, hogy egy szervezet a „konkurenciát” akarja irtani állami segítséggel, mindezt azok kárára, akik esetleg kimennének és hoznának maguknak egy szervizelt, jó, élhető és használható autót?
@Tiszteltetem Brüsszelet: @megtorolom: A lakás Vagy használná még tíz évig a 15 éves jelenlegi autóját.
Valahogy Olaszországban és Franciaországban inkább vesz valaki egy új Pandát v. Cliót mint egy tizenéves BMWt v. Mercit, de a magyarnak az nem elég jaó.
Szerintem tiltsak be a hasnaltruha kereskedeseket is!
@Tiszteltetem Brüsszelet: talán mert ott van pénzük rá, és nincs ekkora jobban való teljesítés mint itt 😀
@Tiszteltetem Brüsszelet: ebben mi a meglepo hogy egy olasz es egy francia, olasz es francia autot vesz? nem azert veszik azt mert jobb a bmw-nel, mercinel…
a magyarok meg a nemetek fele huznak. ennyi.
amugy meg alapvetoen nem az idos autoval van baj hanem azok muszaki allapotaval. bar ilyen szempontbol egy 7-8 eves ha szartak ra siman roszabb alapotban is lehet mint egy 15-20 eves amire rendszeresen kolt az ember. a masik btw egy euroII-es benyas auto semmivel se szenyez jobban mint egy euroIV-es diesel kerepelo.
@vancello: azert ehez az is kelett, hogy a temaval foglalkozo oldalak, blogok, furomokon 90% -ban bmw kep szerepelt. persze igaz az is, hogy most magyarba az E36, E46 olyan nepauto lett, hogy rosz nezni. raadasul ezeken 90% -a lelakott szar…
@Gao: 620.000 km-el hihető az ár.
Az év korlátozás jó lenne, de először 10 évben. Mert az a baj, hogy leginkább a vén, 15-20 éves néhai autókat, azokból is a legolcsóbb balesetveszélyes roncsokat hozzák és akkor ez lesz belőle:
totalcar.hu/magazin/velemeny/2017/06/17/kevesen_mult_az_ujabb_szentendrei_uti_tragedia
@octopus80: Nem olvasunk bulvárt. 😉