Kedvenc ralis játékom a Colin McRae Rally 2.0. Elgondolkodtam azon, hogy a játékban szereplő autók vajon milyen pályát futottak be a való életben? Nekiláttam és megkerestem mindent, amit csak lehet a virtuálisan ezerszer összetört vasakról.
V3FMC – Ford Focus WRC
Kezdjük rögtön a főszereplővel! Colin McRae 2000-ben a svéd, portugál, argentin, ausztrál és új-zélandi versenyeken használta ezt a Focust, majd 2001-ben Delecour ment vele a Svéd ralin.
Ezután ügyfélautó lett, előbb a spanyol Txus Jaio, majd a Ford Turkey jóvoltából török ralisok vették birtokba, jelenleg is Törökországban van.
206MVA75 – Peugeot 206 WRC
1999-ben Panizzivel debütált Finnországban, majd Grönholm hajtotta Ausztráliában, valamint Delecour a Svéd ralin. Ezután a Peugeot Austria bérelte, de ott rommá törték, visszakerült a gyárba, ahol újjáépítették. Jelenlegi rendszáma: 8966XV74
Legutóbb George Guebey hajtotta.
R19WRC – Subaru Impreza WRC
1998-ban a Portugál ralit nyerte vele Colin.
David Turnbull ment vele 2005-ben, 2007-ben Glen Fenwick hajtotta – immár jobbkormányosan, majd eladó lett.
T22MMR – Mitsubishi Lancer EVO VI
1999-ben Argentínában ment vele Freddy Loix, amíg össze nem törte. Sajnos sem képet, sem videót nem találtam róla, ezért kárpótlásul egy 1999-es, japán narrátoros-feliratos havas tesztvideót kaptok. 🙂
K-AM652 – Toyota Corolla WRC
Először Carlos Sainz ment vele az 1998-as Sanremo ralin, majd még 1999-ben Svédországban és a Korzika ralin. Utána tesztautó lett, 2001-ben a JM Engineeringhez került, a 2002-2003-as szezonokat az SVT-nél töltötte, jelenleg az MFT Motors tulajdona. Az évek során versenyzett vele Radstrom, Kankkunen, Kulig, Pech, Vojtech, majd olasz versenyzők közt járt kézről-kézre.
B7729VG – Seat Cordoba WRC
Ő is bejárta már a világ ralipályáit, pályafutását Piero Liattival kezdte a Catalunya ralin 1999-ben, majd Harri Rovanpera hajtotta Korzikán, Finnországban és az ausztrál vb-futamon. Ezután Renaud Verreydt Belgiumban versenyzett vele 2000-ben, majd Raphael Sperrer Finnországban. 2001-től 2004-ig Romániában ment, előbb Constantin Aur, majd két évig Dan Gartofan tekerte benne a kormányt. Ezután Írországba került, ahol 2005-2006-ban Sean McArdle versenyzett vele. A legutolsó informciók szerint 2007-ben a franciáknál szerepelt a spanyol vas, Arnaud Mordacq és Alex Barbusse voltak a pilótái.
716EXC75 – Peugeot 205 T16
1985-ben Ari Vatanen hajtotta, természetesen nem eredmény nélkül, hiszen mind a Monte Carlo, mind a Svéd ralit megnyerte ezzel a kocsival. Egy érdekes képet találtam róla, ahol éppen el van görbülve a futómű, úgy látszik, nem csak a játékban lehet eldobni a vasat. 🙂 Hogy mi lett vele, azt nem tudom, egyszerűen nem találtam róla semmit, bár vannak elképzeléseim.
TOM-54374 – Lancia Stratos
Ki más, mint Sandro Munari törte be az olasz hátulhajtós csődört, 1976-ban. A Montén rögtön egy győzelemmel kezdte a karrierjét a Ferrari-szíves csoda.
1978-ban egy verseny erejéig Markku Alen is vezette.
A legbüszkébb mégis 1979-es olasz bajnoki győzelmére lehet ez a járgány, ahogy elnéztem, mindenki Mannini autójaként emlegeti a sokat látott Stratost.
LBL6D – Mini
Azok után, hogy 1967-ben ez a kis óriás megnyerte a Monte Carlo ralit Aaltonennel a volánjánál, nem csodálkozom rajta, hogy jelenleg egy múzeumban porosodik.
D541UVW – Ford Sierra
Jimmy McRae 1986-os versenyautója állítólag még mindig az ő tulajdonában van, és az állapota is kifogástalan, ahogy az a képen is látszik.
TO76573S – Lancia Delta HF Integrale
Maga Didier Auriol vitte győzelemre az 1992-es Akropolisz ralin ezt a csodaszép Lanciát. Sajnos jó pár társával együtt e mellett a rendszám mellett is a halál szó olasz megfelelője olvasható. Hogy hogyan és mikor semmisült meg, arról nem találtam adatot.
S9FMC – Ford Focus WRC 1999
Colin McRae használta az 1999-es Portugál ralin, majd Radstrom és pár brit versenyző hajtotta. Az utolsó adatok szerint Matthew Wilson ment vele 2004-ben.
Ha valaki esetleg pontosabb adatokkal tud szolgálni, kérem fáradjon a kommentablakhoz! Köszönöm! 🙂
Szia! Mindenekelőtt gratula, és tisztelet! Egyik nagy kedvencem a Colin 2 (és az 1 is)! Jó ez a sok info így összeszedve! És ne felejtsük el a letölthető Lada modot sem! 😉 Sokszor diliből beteszem az Escort helyére a bordó Kockát. Aztán rá az aszfalt gummákat, leghosszabbra a váltó, és irány valamelyik svéd pálya! 🙂 Csak keresztbe! De az igazit nem pótolja! Bár azért nagy móka! :-))) Üdv!
@AttiLADA:
Köszönöm a dicséretet, jó sokat kutakodtam a vasak után.
Próbálkoztam a későbbiekkel is, de nekem ez a játék tetszik a legjobban, így ezzel szórakoztatom magam – már 10 éve. A bordó kocka nálam is nyerő, ezért nem tudtam meglesni a piskóta-Escort rendszámát. 🙂
Legtöbbször az Integraleval nyomom amúgy, nekem az a favorit.
in-nl 24?
in-ny 18?
in-ne 7?
IN-NP 61?
@Rocko-: Nyugi, lesz folytatás, így Audik is! 😉
@vancello: várom-várom. :)))
(vár rom. 😀 )
amúy a Pikes Peakhez nem találtam rendszámot. 🙁
@vancello: A napokban kezdtem el a legnehezebb fokozaton, szintén Lancia-val! 😉 Microsoft Natural billentyűzeten kimondottan nehéz, de már évek óta megszoktam! 🙂
Inkább kiegészítem:
TO76573S-recalde92arg-aus
Az utolsó „s” rendszámos gyári autó.
Mentek még utána is ezzel az autóval.
R19WRC-97.019-eredetileg P19WRC
S9FMC-utána visszaépítették 99-re(EAK), a múzeumban áll
T22MMR-2001-ben eladták
KAM652-Benik valamelyik Semperiten ezzel ment, de nem jut eszembe mikor
B7729VG-még 2008-ban is menttek vele a franvia murva bajnokságban, tavaly még árulták
Marha nagy ötlet, köszönjük! Mai napig játszom a játékkal, természetesen leggyakrabban az MK1 Escorttal, vagy a DiRT-ben az MK2-vel (35 éves vagyok.)
Zárójelben: „Egy érdekes képet találtam róla, ahol éppen el van görbülve a futómű,…” Ha ilyen mondat hagyta el a szánkat általánosban, a nyelvtantanár eltörte a vonalzót a fejünkön, miközben azt üvöltötte: A macska meg fel van mászva a fára, mi????
😀 😀 😀
Grat
@Süni25: @Gaca: Köszönöm!
Lesz ebben a témakörben sorozat itt a vancello.hu-n.
Süni25: már azt hittem, egyedül vagyok 30+, aki ilyennel játszik. 😀
A helyesírásért-fogalmazásért elnézést kérek, én is látom, a szóismétlések is szúrják a szemem, de éjjel fél 3-kor ennyire futotta.
@kristonl: köszi a kiegészítést, minél pontosabb, annál jobb.
Most hagytam abba a Colin 4-et. 😀
Ez egy jó poszt, elismerésem!