Ha azt mondom, hogy Ikarus, az emberek kilencvenkilenc százalékának egy busz ugrik be. Aztán van még 0,9%, akik tudják, hogy babakocsit is gyártott, sőt autóval is próbálkozott a valamikor jó hírű vállalat.
Azt azonban én is döbbenettel vettem tudomásul, hogy versenyautót is próbáltak készíteni.
Úgy 13-14 éve még mesélte egy székesfehérvári kisöreg, hogy készült a királyok városában alkatrész Kesjár Csaba autójába, meg hogy ismerte Drapál Jánost is, mesélt az Ikarusban épült gokartokról, de erről a versenyautóról még ő sem tett említést.
Most itt van az egyetlen ismert kép róla. Az információk szerint soha nem látták versenyezni és csak ez az egy bemutató példány épült belőle. A sorsa ismeretlen, jó volna tudni, mi lett vele.
A neve Ikarus Forma Easter AR-1 volt.
A képért és az információért köszönet Kelemen Csabának!
A Forma Easterekben nem Lada-motor volt? Az oroszok – pardon: szovjetek -és a csehek gyártották őket, nem?
@camell: A Forma Easter egy kategória volt, készültek itthon is ilyen autók, meg mindenfelé a keleti blokkban.
@camell: Ja és igen, Lada motor volt bennük, kezdetben 1300-as.
Az autók(!) rendszeresen versenyzett, és nem csak egy példány létezett belőle.
A Hungaroringen volt nagyon sokáig kiállítva a képen látható lotéa. talán a ’90-es évek végén került vissza ez a példány az Ikarushoz… későbbi sorsáról nem tudok.
Többi példány későbbi sorsa számomra ismeretlen. Talán a mátyásföldi megmaradt csarnokokban kellene szétnézi, ott találtuk meg valamikor 2005 környékén félig szétszedve az Ikarus terepjárót, amivel a 90-es években próbálkoztak.
@Citaro G: azóta is érdeklődök utána, de semmire nem bukkantam eddig. Köszönöm az információt!
Én is utána kérdeztem volt Ikarusos ismerősöknél, de nem tudnak róla semmit.
Van itt ez a cím, fészbukon, Volt Ikaruszosok:
http://www.facebook.com/groups/117640794967790/
Itt talán érdemes megkérdezni, nekem most valami miatt nem enged ott semmit, letiltiott mert túl sok embert jelöltem be szerinte….