Henry Ford kezdetben zsebórákat szeretett volna gyártani.
Az első autó az Antarktiszon egy VW Bogár volt.
Az első halálos gázolás autóval 1896. augusztus 17-én történt.
Steve McQueen tervezett egy versenyülést 1970-ben.
Az ablaktörlőt Mary Anderson szabadalmaztatta 1903-ban.
Az első feljegyzett olajkutat i.sz. 347-ben fúrták, Kínában.
Pablo Picassonak egy Hispano-Suiza márkájú autója volt.
Ferrari az első világháborúban lovakat patkolt.
Az első nagyobb sorozatban gyártott alumíniumkarosszériás autó a Panhard Dyna Z volt 1954-ben.
Az első japán autót Komanosuke Uchiyama építette 1902-ben.
Néhány kiegészítést muszáj tenni.
Az első alumíniumkarosszériás, sorozatgyártású autó nem a Panhard Dyna volt, hanem a Land Rover Series I, 1948-ban.
http://www.lrfaq.org/
Illetve a Jaguar XK120 első szériája is alumíniumból készült, igaz, csak 1948-1950 között. A 242 darabos széria persze jelentéktelen a Dynaéhoz képest.
És sajnos az sem igaz, hogy az első autó az Antarktiszon egy Bogár lett volna. Ennél sokkal érdekesebb a történet: az első autó arrafelé a kifejezetten oda tervezett, gargantuai méretű Antarctic Snow Cruiser volt 1940-ben.
en.wikipedia.org/wiki/Antarctic_Snow_Cruiser
Ezt a műszaki csodát két darab, 11 liter hengerűrtartalmú Cummins dízel hajtotta, 2×150 lóerővel.
Pontosabban az elso sorozat gyartasu auto az Antarktiszon az egy Bogar volt es Ausztraliaban keszult. Kilete ismeretlen.
@Riley Kestrel: a Panhard mindenképp nagyszériásnak mondható a többihez képest, így inkább csak a fogalmazásban vétettem. Talán szerencsésebb lett volna a legelső kézzel kikalapált alumínium-autót írnom.
Az első autó az Antarktiszon valóban Bogár volt, az első jármű azonban valószínűleg egy szán. A Snow Cruisert természetesen ismerem, de azt nem nevezném autónak. 😉
@MrKiraly: Brazíliára tippeltem volna, a balkormányos kivitel miatt, ezek szerint rosszul. 🙂
@vancello:
A biztonság kedvéért utánanéztem még egyszer, és az a helyzet, hogy mindketten tévedtünk.
A Panhard Dyna ugyanis 1948-tól volt alumíniumkarosszériás, csakhogy az az X modell volt, nem a Z. Ugyan a Z is örökölte az aluságot, de csak 1956-ig, akkorra ugyanis már kigazdálkodhatatlanná vált az alu és az acél közötti jelentős árkülönbség. Ugyanez okból tért át a Jaguar is az acélkasztnira 1950-ben.
Kis mellékes, de a Pierce-Arrow már a századfordulón alumínium karosszériaelemekkel, vagy akár teljes alukasztnival készült, az Aluminum Company of America jóvoltából. Mindkét cég székhelye a New York állambeli Buffalo volt, így szinte egyértelmű következmény volt az együttműködés.
@Riley Kestrel: akartam is írni, hogy a Dyna a végén már acélkasztnis volt. Szerintem ugyanazt a forrásanyagot olvastad, amit én is olvastam pár hete. A végén arról írnak, hogy a nagyobb tömeg miatt már gyengének bizonyult a motor, ha jól emlékszem.