Traumwagen, E60 AMG

Mercedes-Benz E60 AMG

Az elmúlt hetekben a Facebook oldalunkon már szenteltünk egy bejegyzést az idén 25 éves W124 modellcsaládhoz tartozó 500 E típusnak (az utolsó modellévben már E 500), amelyet anno a Mercedes és a Porsche közösen gyártott, nagyrészt kézi összeszereléssel. Az ötliteres V8-as erőforrás 326 lóerje egészen 260 km/h-ig repítette az akkori egyik legerősebb stuttgarti csillagot, amely méltó ellenfelévé vált az M5-ös BMW-nek.

Ez persze nem volt elég a németeknek és a házi tuningműhely, az AMG 1992 és 1994 között mindösszesen 128 darab W124 E 60 AMG-t készített, amelybe az M119-es kódjelű, hatliteres, 376 lóerős V8-as motort szerelték. Ez a motor az akkori SL roadsterből (R129) származott és pár egyéb alkatrészt is onnan örökölt az autó. A nagyobb motor 6,1 másodperc helyett 5,2 alatt lőtte százra a szuperszedánt. Ebből az alig pár tucat AMG modellből a gyár az utolsó modellévben elkészített 12 db Limited elnevezésű példányt, amelyben a motor teljesítményét 399 lóerőig húzták. 

Ez az utolsó Limited változat már jóval lelépte az akkori E34 kódjelű BMW M5-öst, amelybe akkor még “csak” 3,8 literes hathengeres, 311 lóerős motort építettek a bajorok. Az 1994-ben megjelenő első Audi S6 pedig csak alig 290 lóerőt tudott a 4,2 literes V8-ból. Az E 60 AMG Limited egy példánya legutóbb a napokban megrendezett berlini Motorworld Classic rendezvényen tűnt fel a Mercedes-Benz Classic jóvoltából, akik egyébként 8 példányról tudnak a legyártott 12-ből. Egy nagyon ritka és értékes klasszikusról van tehát szó, ami még ma is fel adná a leckét néhány autónak a német Autobahnon. Traumwagen, mondaná a német!

Total
0
Shares
1 hozzászolás
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Olvass tovább

Erős kettes

BMW 230i és 240i xDrive Emlékezzetek csak vissza az iskolás, vagy épp főiskolás/egyetemista éveitekre. Olykor a megváltó kettesért…
Total
0
Share