Visszatér a mini Corvette

A ’60-as és ’70-es években még nagyon más volt az autóipar, mint manapság, akkoriban az Opel is egy teljesen más státuszban lévő autómárka volt, mint ma. Volt a kínálatban sok nagyszerű modell, valamint nem átallottak sportos autókat gyártani. Ekkoriban született az egyik legismertebb villámos típus, a GT is, amely talán a korabeli Mazda MX-5-nek felelt meg. Hosszú évtizedek után most úgy tűnik, hogy az Opel egy új, valóban sportos autóval fog előrukkolni.

opelgt-2979_5.jpgA mini ‘Vette Opel GT, ezen még bukólámpák voltak

A kis sportkupét 1968 és 1973 között gyártották a bochumi Opel üzemben, amely külsejében a szintén GM égisze alatt készülő C3-as, vagy más néven a „kólásüveg” Corvette típusra hasonlított. Sokan talán nem tudják, de a C3-as ‘Vette pedig a szintén konszernen belül megalkotott Pontiac Banshee I koncepció formatervéből született.

1965-pontiac-banshee-front-three-quarters-in-motion.jpgPontiac Banshee I, ebből lett a C3-as ‘Vette, amire az ős Opel GT is hasonlít

A napokban pedig az Opel csúcsvezetője, Dr. Karl-Thomas Neumann egy rövidke videóban mutatta be a cég legújabb koncepcióját, amely az ős GT-t próbálja reinkarnálni. Most felejtsük el a pár évvel ezelőtt még forgalmazott Saturn Sky/Pontiac Solstice/Daewoo G2X átszabásával készült GT-re, amely nem volt túl nagy siker, de legalább hátul hajtott.

Szóval a kis GT koncepció megpróbál visszanyúlni az őshöz, kicsi kupé forma, egyszerű, de mégis divatos formaterv és ismételten egy hátulkaparós hajtáslánc. Az újdonság kialakítását tekintve a hosszú motortér, hátratolt kabin, rövid farrész elvét követi, ahogyan tette azt a ’68-as eredeti GT is. Benne pedig egy 1.0 literes, háromhengeres turbós motor dolgozik, amely egy hatfokozatú szekvenciális váltóművön keresztül gyötri a hátsó kerekeket. 

xxx-1453895261.jpgA vörös szín feldobja, a forma látványos, reméljük a szériaváltozat is ilyesmi lesz

Talán sokan furcsának gondolják, hogy sportautóba, ezres háromhengeres motor kerül (én is morogtam először), de ha az eredeti típust nézzük, annak is az alapváltozata 1.1-es 67 lóerős motorral volt szerelve és csak opcióként lehetett rendelni az erősebb, 1.9-es 102 lóerős motort. Ebben a koncepcióban pedig már most 145 lóerőre képes ez a kis erőforrás is, aminek csupán 998 kg-t kell mozgatnia, amivel már most az MX-5 alatt van. Az eredeti GT egyébként 845 kg volt, tehát nem csak stílusban, de az építési módban is egy könnyed, de mégis sportos utódon dolgoznak az Opel mérnökei.

opel-gt-rear-876.jpgA szűk helyeken is egyszerű az ajtónyitás

Látványos a koncepció szürke-fekete színkombinációja, megtörve az A oszlopon felfutó piros csíkkal, nem beszélve az első gumik színéről, amelyek jól mutatnának szériában is, illetve szerintem dögös a két dupla kipufogó, amely a karosszériába simul. Ha igazak a hírek, akkor az idei Genfi Autószalonon a nagyközönség is láthatja az új koncepciót, amely 2018-ra, tehát az eredeti Opel GT születésének 50. évfordulójára kerülhet a szalonokba. Reméljük megvalósul, ráférne az Opelre és az autóiparra is egy ilyen kis vadóc sportkupé. 

Total
0
Shares
3 hozzászolás
  1. A GT egy valódi cukiság, azóta sem gurított ennyire sokoldalú kupét az Opel (talán a Tigra volt egy hasonlóan jól sikerült modell).

    A reklámja külön poén volt ( autossagok.blog.hu/2014/11/25/kedvenc_reklamok_ujabb_bizonyitek_a_nemet_humor_letezesere )

    Amúgy jó lenne hogyha vennék a fáradságot, és csinálnának alternatív formákat, amennyiben esetleg mégis megvalósítanák, és a GM jó szokása szerint kihozná a badge engineerelt rokonait. Az előző 2 Opel GT pont ezért volt bukta.

  2. @Ződ2000: Igen a legutóbbi két sportos Opel nem volt túl nagy siker, mondjuk legalább a Speedsternek volt akkoriban egy merész formaterve, legalábbis a többi Opelhez képest, de nem volt több, mint egy átrajzolt Elise.

    Az alternatív forma tényleg jót tenne, de ugye a Buick kínálatát tekintve, ami nagyrészt jelvénycserélt Opelek halmaza, nem igazán szükséges ez sem, mondván a piaci sikerek megvannak, legalábbis a Bucik részéről.

    Ha meg csak a formai jegyeket veszik át a jövő Opeljei, akkor legalább az is előrelépés.

  3. @M_Ali: szerintem ez a 22-s csapdája. Nincs értelme egy kopipésztelt feltűnő modellt fejleszteni, ha senki sem veszi és nem is eredeti. A Speedster nem növelte az Opel ázsióját és nem is kellett senkinek. A projekt pedig csak azt a szájízt hagyta hogy az Opelnél megint bénák és mamlaszok voltak.

    Ha meg is marad a közös platform, a formára költsenek már egy kicsit.

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share