Reggeli rozsda: Iso Grifo

Hogyan lehetne versenybe szállni az olyan szeretett és előkelő márkákkal, amelyek a legjobb sport és gran turismo autókat készítik, mint a Ferrari, a Lamborghini, az Alfa Romeo vagy a Maserati? Tehette fel ezt a kérdést a ’60-as években Renzo Rivolta, az Iso Autoveicoli S.p.A. alapítója. A válasza talán valami olyasmi lehetett, hogy a motort és a hajtáslánc fő elemeit vegyük az amerikaiktól (Chevrolet és Ford), a műszak alapokat tervezze meg a Ferrari egyik ex-mérnöke, Giotto Bizzarrini, a formatervet pedig szintén hagyjuk az olaszokra, hiszen nekik van ehhez igazán stílusérzékük, így rajzolhatta meg Giorgetto Giugiaro a Bertone stúdiónál az Iso Grifo túraautót. 

A képeken látható GL modell 1967-es évjárat, amelybe a Chevrolet Corvette 5,4 literes V8-as motorját szerelték. A közel ötvenéves 350 lóerős autót egy angol pajtában találták meg, egyike azon 413 Grifonak, amelyet ’63 és ’74 között készítettek. Látszik, hogy már belemart az idő vasfoga, de még mindig igen jól tartja magát.

Ha ez az autó mesélni tudna, akkor valószínűleg érdekes történeteket hallhatnánk tőle, hiszen a benne lévő 68 870 mérföld mindegyike bizonyára élményekkel teli volt. Én személy szerint mechanikailag helyre állítanám, a külsejét konzerváltatnám és megtartanám így ahogy van ezzel a rozsdás, fakón sárga patinával.

Total
0
Megosztások
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Read More

Reggeli rozsda: Typ3

“A közönséges nyír vagy bibircses nyír (Betula pendula) a nyírfafélék (Betulaceae) családjába tartozó, természetes körülmények között leginkább a tajga éghajlati öv alatt honos fafaj.Gyorsan növő, egylaki fa. Idős…
Total
0
Share