Vendégségben a Niesz Motorsportnál

Augusztus 19-én, nemzeti ünnepünk előtt  rendezték meg az MTA III. Hungaroring kupát. Ez a nap egyben nyílt nap is volt, tehát bárki kipróbálhatta magát a mogyoródi pálya híres kanyarjaiban, a verseny előtt. Meghívást kaptunk a Niesz Motorsport csapatától, így mi is ott lehettünk ezen a rendezvényen és betekintést nyerhettünk Niesz Ferenc csapatának munkájába. Megismerhettük a csapattagokat, és végigkövettük egy versenynapjukat a Hungaroringen.

album_ajanlo.jpg

>>>A KÉPRE KATTINTVA GALÉRIA NYÍLIK, 50 DB KÉPPEL! <<<

dsc04550.JPG

Korán, már délelőtt kinn volt a csapat, mert a nyílt nap keretében lehetőség volt a tesztelésre is. Feriék bokszánál egy komolyan felszerelt szervizkamion állt. Bizony, ők nem bízták a véletlenre, fel voltak készülve szinte minden eshetőségre. Kellett is a felkészülés, hisz öt versenyautóval fognak rajthoz állni. Természetesen, a többi csapat is felismerte, hogy a kamion nem üresen áll ott, és míg Ferivel  beszélgettem, mindig megjelent valaki, egy szerszámért, hegesztésért, vagy alkatrészért. Természetesen önzetlen segítséget kaptak, valamint Brúnó és Krisztián a szervizcsapat tagjai is segítettek ha kellett, de természetesen saját csapatuk autói körül is forogtak serényen, ha úgy hozta a helyzet.

dsc04538.JPG

A teherautó egy versenygép szállítására is alkalmas. A profi szinten felkészült pályaversenyzők szervizcsapata magabiztosan látta el feladatát, sőt, a két szervizes fiú végezte a mérlegelés fizikai részét. Mérések alapján, és a technikai felszereltségtől függően lettek kategóriába sorolva a versenyautók. A szervizbusz, az alkatrészek, szerszámok mellett a csapat sátrát is hozta magával, de ma nem volt rá szükség.

dsc04557.JPG

Feri folyamatosan pörgött. Egy percre nem állt meg. Ahogy beállt a bokszba egy autó, azonnal nézték át: keréknyomás, futómű, üzemanyagszint, de még az ajándék vancello.hu matricák felragasztására is volt ideje. Ezúton is köszönjük! A folyamatos pörgés miatt a kérdéseimet csak később tudta megválaszolni, amit nemrégiben papírra is vetett. 

dsc04614.JPG

Vancello.hu.: Mióta vagy a motorsport közelében, és hogy indult pályafutásod?

Niesz Ferenc.: 2000-ben indultam először amatőr ralikon, Esztergomban. Innentől számíthatjuk versenyzői karrierem kezdetét. 2002-2007 között mentem elég sok versenyen. Voltam abszolút bajnok RTE. bajnokságban. Ahol elindultam, és nem volt technikai gondunk ott dobogóra tudtam állni.

V.: Hogy alakult ki csapatod?

N.F.: 2010-ben nyitottam meg műhelyem, ami akkor még utcai autók szervizelésével, és Subaruk tuningolásával foglalatoskodott. Mára ez már kibővült versenyautók felkészítésével, versenyeztetéssel, veterán autók felújításával, és jövőre lesz vezetés technikai tréning is. Valamint élményautózás, bérelhető versenyautók is lesznek nyílt napokra, és Time Attack versenyekre a Hungaroringen.

V.: Hol versenyeztek és milyen autókkal?

N.F.: Versenyzőim nagy része az MTA bajnokságban indul. Van a csapatban több M3-as BMW, valamint Subaru Impreza STI, és Porsche 911 GT3 sportautó.

V.:  Kérlek mondd el, hogy Time Attack versenyek, hogy zajlanak és mik a feltételeik?

N.F.: Ez egy amatőr pályaautós bajnokság, ahol bármivel lehet indulni. Súly-lóerő arányából vannak kialakítva a kategóriák. A Hungaroringen, Pannonia-Ringen, és az Euroringen szoktak lenni a versenyek.

V.: Milyen eredményeket értettek el?

N.F.: Sokszor végeznek versenyzőim dobogós helyen, de inkább a saját köridő folyamatos javításáról szól. 

V.:  Milyen problémákkal kell megküzdeni egyes versenyeken az időn, és az ellenfeleken kívül?

N.F.: Hála a jól felkészített autóknak, ritkán szokott műszaki hibánk lenni. Ami viszont nagy kihívást jelent az a forróság. Pilótának, autónak egyaránt.

V.: Milyen tervek vannak a jövőt illetően?

N.F.: Készülőben vannak új autók is a csapatban, amikkel nem titkolt célunk felállítani a legjobb köridőt a ringen.

V.: Melyik pálya a kedvencetek és miért?

N.F.: Nekem a környező pályákból a Slovakiaring tetszik a legjobban a vonalvezetés miatt. A Hungaroring meg azért, mert sokat tudunk rajta menni.

V.: Mi volt a legnehezebb feladat, amit meg kellett oldanod technikailag egy versenyen?

N.F.: Ne menjünk annyira régre, így az év eleji Pannónia-ringi Time Attack versenyen az egyik M3-ban vasra kopott a fékbetét, pont a nap végére. Csakhogy ez egy super pole lebonyolítású verseny volt, ahol a végén még mindenkinek kellett két gyors kört menni. Tartalék betét híján rögtönözni kellett egy szett fékbetétet egy másik autóból, 15 perc alatt. Sikerült megoldanunk egy akksis flex és a kevlár kesztyűnk segítségével ezt a feladatot is.

dsc04641.JPG

A csapat igazán komolyan vette a felkészülést, de mivel hobby versenyzőkről van szó, mindenki úgy érkezett meg ahogy ideje engedte. Volt, aki reggeltől már ott volt, és tesztelt. Volt, aki délután érkezett, és volt, aki éppen a verseny előtt ért oda. Volt megbeszélés, ahol kielemezték a pályán történteket. Féktávok, kigyorsítások kanyarívek helyzetét. Hol és miként lehet javítani, időt nyerni. A képen (jobbra) Nagy Zsolt a fehér M3 BMW pilótája, aki Race kategóriában indult, valamint Niesz Ferenc csapatfőnök, aki éppen instrukciókat ad.

dsc04640.JPG 

Morár Péter Dániel, E30-as BMW-jének volánja mögött versenyezte végig a napot gond nélkül, szintén Race kategóriában (alsó kép, jobb oldalon fekete felsőben).

dsc04638.JPG

Bajor Gábor (képen balra guminyomás ellenőrzés) közösen versenyeznek Karácsony Attilával, az M3 GT4 BMW-vel. Gabi most csak beugró volt, de élvezte a versenyt. Szintén a Race kategóriában indult.

dsc04724.JPG

Papp Zoltán (a volán mögött) Subaru Impreza STI sportautójával a Race2 kategóriában indul, Csehi László csapattársa segít neki. Zoliék nagyon készültek erre a versenyre, de a kocsi technikai hibája miatt feladni kényszerültek a versenyt.

dsc04690.JPG

A csapat ötödik tagja, Nagy Dániel aki szintén egy BMW M3-mal indult Race kategóriában. Dani a technikai felkészülés után mentálisan is felkészült a versenyre szürke autójának ajtajánál ülve. Sikerült megörökíteni, ahogy kapcsolatot teremt járgányával.

dsc04689.JPG

Egy sor gondolatot ébresztett bennem ez a fotó: Aki valaha is ült versenyautó kormánya mögött, azt biztos hogy megfogja ez a kép, de talán azt is, aki még nem élhette át ezt csodát, a versenyzés csodáját. Az élményt, az adrenalint. Az illatokat, az erőket, amik verseny közben érhetik és érik az embert.  Felkészülés mentálisan, kitisztítani a gondolatokat, megszüntetni a külvilágot. Szép lassan elhalkul a világ körülötted. Párbeszédben vagy az autóddal, lehiggadsz, a koncentrációs képességed maximumra tekered. Érzed magad alatt, ahogy elindul a vas. Érzed, ahogy tapad a gumi, érzed a kanyarsebességet, érzed a gyorsulást, lassulást. Minden kanyart gyorsan teljesítesz.

Úgy éled meg, hogy teljesen egyedül vagy a pályán. Annyira belemerülsz gondolataidba, hogy nyomod a gázt, kormányzol és bedőlsz picit ahogy kanyarodsz.

Aztán kinyitod a szemed. Ott ülsz a földön.

Ráhangolódtál, felkészültél. Tudod mi fog történni: versenyezni fogsz. Tisztelet és alázat a sport, az autósport iránt.

(Janika)

Dániel szerényen lezárta ennyivel: „Nekem még össze kell rakni fejben.” Úgy gondolom, mindenkinek felelevenednek saját élményei.

Most lássunk egy videót Papp Zoltán Subarujából, amit a Júniusi verseny alkalmával rögzített.

Szinte mindenkinek sikerült eredményesen célba érni. Remélhetőleg a következő versenyen, újra támad a Subaru is, ami szeptemberben lesz. Egy dolog volt számomra furcsa. Nyílt nap, és verseny is volt. A nézők számára teljesen ingyenes a rendezvény, de szinte alig volt néző. Talán betudható a közeli nemzeti ünnepnek.

13996199_1168884796508238_4494583969568822041_o.jpg 

Köszönöm a meghívást a Niesz Motorsportnak, kellemes versenynapot tölthettem el Veletek!

További képek ITT!!

Total
0
Shares
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share