Megérkezett az új dühöngő bika

Pár nappal ezelőtt az olaszok egy rövid kis videót tettek közzé az interneten, amiben a V12-es motorjaik és az azokat viselő szupersportautóik kaptak szerepet, a videó végén feltéve a szimpla kérdést, hogy mi lesz a következő. Máig kellett várnunk, a Lamborghini ma hivatalosan is bemutatta a legújabb Aventador változatot, az S modellt. Aki ismeri a Lamborghini modellek történetét, az jól tudja, hogy az olasz szuperautók készítőinél a Jota, az SV és az S típusok képviselték a csúcsot, ott volt például a Miura S, de készült ilyen változat a Countach-ból és az Uraccoból is. A modellciklusa közepén járó Aventador pedig mostanában értett meg egy alapos átalakításra, így nem csak a vad bika bőrét, de a beltartalmát is átszabták. 

2017-lamborghini-aventador-s_3.jpg

Kezdjük a nyers számokkal, a 6,5 literes még mindig szívó V12-es motor immáron 740 lóerőt szabadít az összkerékhajtásra a hétfokozatú automatikus váltón keresztül. A mérnökök nem voltak rest, és megemelték a maximális percenkénti fordulatszámot is 8350-ről kerek 8500-ra, hogy a 12 henger még jobban üvöltsön a kipufogón keresztül. Ha már kipufogó, az autó új rendszert is kapott, amely 20%-kal könnyebb, mint az eddigi és a végződése is megváltozott. Mindez 350 km/h végsebességre elegendő, a 100-as tempóra 2,9 másodperc alatt ugrik az Aventador S, a 200 km/h elérése pedig alig 8,8 másodpercbe telik. Mindez semmit sem ér, ha a pilóta nem uralja az autót, a Lamborghininél a stabilitás növelésére is nagy hangsúlyt fektettek. Az Aventador S az első típusa a San’t Agata-i manufaktúrának, amelyikbe négykerék-kormányzás került, illetve újrahangolták aktív futóművet is. Utóbbi esetében a már eddig is meglévő Strada (ez a hétvégi bevásárló üzemmód), Sport és Corsa üzemmódok körét kibővítették az EGO-val. Ebben az állásban a sofőr maga választhatja meg a kormányzás, a futómű, valamint a váltó karakterisztikáját, így akár könnyedén ki lehet engedni a karámból a fújtató bikát. 

2017-lamborghini-aventador-s_4.jpg

Ami a külcsínt illeti, az Aventador S több új aerodinamikai elemet is kapott, amivel szintén az autó stabilitását kívánták növelni. Teljesen új az első lökhárító az integrált spoilerrel több leszorítóerőt termel, ugyanakkor hátra került egy méretes diffúzor is, ami nem csak dísznek van ott. Továbbá a háromállású hátsószárny akár 50%-kal is több leszorítóerőt képes produkálni, mint az eddigi modell esetében.

Az Aventador S a jövő év tavaszától kerül a szalonokba, a bő 280 ezer eurós ár átszámítva 88 millió ft-nak felel meg, ami valljuk be nem kevés, de mégis ennyi pénzért az ember egy etalont kap a szupersportautók világából.

Total
0
Megosztások
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share