Úgy tűnik, hogy 2016 a prémium autómárkák éve volt, az elmúlt napokban több szereplő is rekord eladásokról számolt be az elmúlt esztendőt illetően. Ezeket foglaljuk össze röviden, a sort a Mercedes-Benzzel nyitjuk, akik nem csak eladási csúcsot döntöttek, hanem 12 év után visszavették vezető helyüket a prémium szegmens tetején. A stuttgartiak 2016-ban 2,08 millió személyautót értékesítettek, ha hozzávesszük a smart eladásokat is, akkor a Daimler személyautó üzletága 2,23 millió eladott példánnyal büszkélkedhet. A növekedés 2015-höz képest 11%-os.
A Mercedes így a 2020-ra tervezett elsőséget négy évvel hamarabb elérte, Dieter Zetsche a sikert elsősorban a 2013-ban bemutatott újgenerációs S-Klasse típusnak tulajdonítja, amely a márka új formanyelvének első képviselője, és amelyet követett a C-Klasse és az új E-Klasse is. Ugyanakkor sikerük másik fő tényezője volt a kompakt kategóriában történő erőteljes megjelenésük, elsősorban az A-Klasse és a CLA típusokkal. A cég a jövőben az elektromos és önvezető autókra is nagyobb hangsúlyt kíván fektetni, ezt a vonalat képviseli a tavaly bemutatott Generation EQ koncepció, ugyanakkor az idei évben a szupersportautók piacára is vissza fognak térni az AMG brutális fenevadjával, amelyet Frankfurtban láthatunk először.
A sant’ agatai kis manufaktúra, ahol a múlt évben jártunk is, szintén megdöntötte saját eladási csúcsát 2016-ban. A Lamborghininél túllépték a 3400-as határt, egy évvel ezelőtt még csak a 3200-at sikerült átlépni, persze ezek a számok a Mercedeséhez képest kevésnek tűnnek, de ha figyelembe vesszük, hogy ez mégis csak egy aprócska kézimunkát preferáló autógyár, akkor igenis jelentős a növekedés. A számaik egyébként 2,6-szer jobbak, mint 2010-ben. Stefano Domenicalli elmondta, hogy a cég legnagyobb piaca az észak-amerikai, ahol a legyártott sportautók egyharmadát értékesítették. A legnépszerűbb modell a Huracán volt, amely az eladások 2/3-át adta, az idén ebből a típusból lesznek újabb változatok is: érkezik a Spyder Perfomante és a Superleggera. Ugyanakkor a portfóliót is bővíteni fogják, hiszen érkezik az Urus SUV.
A sort egy szintén aprócska manufaktúrával folytatjuk, bár itt a blogunknak nem túl gyakori vendék az angliai McLaren, azonban a szupersportautók piacán az elmúlt évben ők dobták a legnagyobbat. Sikerült az eladásaikat megduplázni és bő 3200 sportautók értékesíteniük. Számukra is az amerikai a fő piac, ott 1100-nál is több McLarent adtak el, ezt követően a második legerősebb piacuk Európa közel 1000 példánnyal. Tavaly egyébként egy jelentős mérföldkövet is elértek, legyártották a tízezredik autót.
Végül zárjuk a sort szintén egy angol márkával, a patinás Rolls-Royce 113 éves fennállásának legjobb évét zárta, tavaly 4011 autót értékesítettek szerte a világban, ami 6%-kal jobb, mint a megelőző évben. A növekedést elsősorban a Dawn Drophead, a Wraith Black Badge és a Ghost Black Badge típusoknak köszönhetik. A legjobb piacuk Dubai, ahol szinte már „tömegautónak” számít a Rolls. A cég első embere, Torsten-Müller Ötvös úgy nyilatkozott, hogy 2016 volt a Rolls-Royce reneszánszának első sikeres fejezete. A fejlesztésekkel az angolok sem állnak le, a divat őket is elérte, már javában dolgoznak a saját SUV típusukon. Nyilván, ha már a Bentleynek és a Maseratinak van, akkor nekik is kell, hogy legyen, habár valahogy az angol SUV-k névadásában ez sem lesz túl kiemelkedő, hiszen a Cullinan nevet fogja viselni, ami talán szörnyűbben hangzik, mint a Bentayga.