Alig két éve debütált a Mercedes-AMG ízig vérig sportautója, amelyet teljes egészében a házi tuningcég fejlesztett, a GT mára már teljes modellcsaláddá bővült. A kétajtós AMG GT sportkupéként kezdte a pályafutását a 2014-es Párizsi Autószalonon egyből két teljesítményszinttel, a „normál” GT-ben a négyliteres V8-as biturbó motor 462 lóerőt ad le, az erősebb GT S változatban 510 lóerő és 650 Nm nyomaték gyötri meg a hátsó gumikat. Ha egy mondattal kellene jellemezni az autót, akkor azt lehetne megfogalmazni, hogy egy elegáns öltönybe bújt vadállat.
A Mercedes Mustangja megújult
Az elmúlt két évben a GT szép karriert futott be, 2015-től a Formula-1 hivatalos biztonsági autójaként is használják, úgyhogy nem csak utcán, de a versenypályákon is leváltotta az elődjét, az SLS AMG-t. Időközben versenyoverálba is bebújtatták, az AMG GT3 még 2015 márciusában debütált Genfben, azóta több szériában is feltűnt.
Bernd Mayländer bizonyára nem panaszkodik a munkahelyére
A tavalyi Goodwood Festival of Speed rendezvényen debütált az eddigi legdurvább változat, a GT R, amely nem csak agresszív megjelenésében üt el a „szelídebb” változatoktól, de az 585 lóerőre és 700 Nm nyomatékra felpumpált motorja is igazi arcleszakítóssá teszik ezt a kivitelt. A GT R 3,6 másodperc alatt lő ki állóhelyzetből 100 km/h sebességre, a vége pedig 330 km/h-nál van, ami bőven elegendővé tette arra, hogy beállítsák vele a Zöld Pokol új rekordját, 7:10:92, ehhez többet nem is kell fűzni.
A Nürburgring új királya
Párizs az AMG GT-nek több misét is megér, hiszen 2016-ban itt bővítették legutóbb a portfóliót, ekkor mutatták be a GT Roadster és a GT C Roadster változatokat, utóbbi a GT S nyitott változatának felel meg, igaz a motort az utóbbiban már 550 lóerőre képes. Nem kellett azonban sokáig várni az újabb bővítésre, a még éppen vasárnapig nyitva tartó Észak-amerikai Autószalonon debütált a legújabb GT C Coupé, amely 557 lóerőre képes, így ez a modell képez átmenetet a GT S és a GT R között. Ezzel párhuzamosan némileg módosítottak a GT és GT S változatokon is, előbbiben 476 lóerőre nőtt a teljesítmény, utóbbi 12 lóerővel izmosodott tovább (522 lóerő). A GT-k külseje is némileg megváltozott, mindegyik modell megkapta a GT R „Panamerica” stílusú hűtőmaszkját, amely a legendás 300SL típusra emlékeztet.
Idén 50 éves az AMG
Továbbá az idei évben az AMG fenállásának 50. évfordulója alkalmából a Mercedes-Benz a GT C Coupé és Roadster típusokból 50-50 példányszámban limitált szériát is kínál majd a tehetős vevőinek, amelyhez megrendelhető lesz az exkluzívan csak ehhez a modellhez elérhető Designo Graphit Grey Magno szín is. Természetesen a GT sztorija itt még nem ér véget, hiszen a következő „Black Series” AMG is ebből készülhet el.