Az első igazi népautó, itt kezdődött minden, ami ma a VW, sokan talán úgy tudják, hogy a legelső Volkswagen ötlete a kis bajusszal rendelkező diktátortól származik, amelyet Ferdinand Porsche tervezett végül meg. A világ egyik legnagyobb példányszámban eladott autójának a története persze azért nem ilyen egyszerű, hiszen a Type 1 megszületéséhez hosszú út vezetett, amely mentén olyan nevek tűntek fel, mint Barényi Béla, Josef Ganz és az Adler cég, de a történet részletezésébe most nem mennénk bele.
1938-tól egészen 2003-ig több mint 21,5 millió példányt értékesítettek belőle világszerte, így ma sem számít ritkaságnak, még a legelső szériákból is maradt fenn pár példány. A fotókon látható május cserebogár éppen 50 évvel ezelőtt hagyta el a futószalagot, nem is olyan régen hirdette meg a leendő tulaja az ebayen, ahol sikerült közel 5 ezer dollárért eladni még ilyen rozsdás állapotban is. A valaha Java Green színben pompázó példányt 1600-as boxer motor hajtja, ami szerintem valamilyen fiatalabb példányból származhat, mivel úgy rémlik, hogy 1967-ben még csak 1500-as volt a legnagyobb motor.
Ez a modellév egy nagyobb fejlesztéssel tette jobbá az amúgy faék egyszerűségű kisautót, 12 voltos elektromos rendszerre cserélték a korábbi 6 voltosat, a biztonságot szolgálták az olyan újítások, mint a teleszkópos kormányoszlop, a hárompontos övek, valamint a kétkörös fékrendszer és a megnövelt lökhárítók.
A jelenlegi tulaja 1993-ban vásárolta meg ezt a kis Käfert a második tulajdonosától, napi használatú volt egészen 8 évvel ezelőttig, amikor is letámasztotta a fészerbe, ahol aztán szépen beporosodott és elkezdett málladozni. Az autó nagy szerencséje, hogy fedett helyen volt, valamint Észak-Floridában használták, ott egyrészt nem érte a sós tengeri levegő, másrészt a kemény teleknek sem kellett ellenállnia.
A kis zölden rozsdálló bogár talán két legnagyobb értéke, hogy még megvan hozzá az eredeti ’67-es adásvételije, valamint azt, hogy már félmillió mérföldet lefutott az évtizedek hosszú sora után. Nyilván van ettől többet futott bogár is a világban, de olyan, amit ennyire bájossá tesz a rozsda, nem igazán hiszem.
Jé,az ablakmosót ezek szerint nem a pótkerék nyomása működteti és a tanknyílás a csomagtartóban volt, vagy ez már valami katyvasz?
@Lxxxx: Nem tudom, hogy az amerikai export verziók a lökhárítón túl még miben különböztek ekkortájt az európai változatoktól.
Az ablakmosó ezen önmagában felfújós (nyomás alá helyezed, azzal nyomja majd ki a lét). A tankbeöntő a régieken volt még a csomagtérben. Egyik sem igazán export jellemző.