Visszatér a GSi

Ha az Opel rajongók meglátják ezt a három betűt: GSi, akkor bizonyára felcsillannak a régi emlékek, netán büszkén tekintenek a garázsukban álló azon gépekre, amelyek ezt a jelzést a ’80-as évek közepétől zömében a ’90-es évek végéig viselték. Gran Sport Injection, mondja az ónémet nyelv az egykori legsportosabb Opelekre, mint amilyen például az E Kadett-ből, az első Astrából, vagy a Corsa több generációjából is készült. A 2000-es évekre az Opel kezdte elhagyni az egykor szépen csillogó betűkombinációt és helyette az OPC került előtérbe. Most, hogy a GM-től a PSA csoporthoz került a német márka, sok változás várható, de ennek talán az eddigi legpozitívabb eredménye, hogy visszahozzák a GSi típusjelzést, mindezt Mark Adams, a gyár designért felelős elnökhelyettese jelentette be.

2017-opel-insignia-gsi.jpg

Az Insignia fogja elsőként újra viselni a GSi emblémát

Az őszi Frankfurti Autószalonon mutatják majd be a legújabb GSi-t, illetve egy teljesen új Opel típust is. A találgatások szerint vélhetően az új Astra kaphatja meg a régi jelvényt, méghozzá 250 lóerővel, ami éppen elég a mai Ford Focus ST vagy Golf GTI ellen. Ez persze csupán spekuláció volt, amelyet Mark Adams az Instagramon cáfolt, méghozzá azzal, hogy megmutatta az Insignia GSi-t. 

Visszafogottan sportos lesz az autó megjelenése

Az új merőben sportos típusváltozatról az Opel vezetője úgy nyilatkozott, hogy a normál változathoz képest élesebb, látványosabb és erősebb lesz, de semmiképp sem hivalkodó. Erősebb futómű, fékek, nagyobb légbeömlőkkel ellátott első lökhárítók, szolid hátsó spoiler és 20″-os kerekek az új GSi ismertetőjegyei, mindez szerintem jól is mutat a harsány vörös színben. 

opel-gsi-badge.jpg

Ez lesz az új GSi logó a jövő sportos Opeljein

A lemezek alatt egy 260 lóerős négyhengeres turbómotorra lehet számítani, a gyári tesztek szerint az autó gyorsabb és jobban vezethető lesz, mint az előző Insignia OPC, ezt vélhetően alátámasztja, hogy attól 160 kg-mal könnyebb is és a hasmagassága is kisebb. Belül is a sportosság fog visszaköszönni, sportülések, amelyek kétféle bőrbevonattal rendelhetőek és ezeken is megjelenik a GSi embléma. 

Ha te is szereted az Opel GSi-ket, esetleg most is áll egy a garázsodban, akkor oszd meg velünk a facebook oldalunkon.

Total
0
Shares
2 hozzászolás
  1. Hát nekem az első valamire való autóm (egy 1200-as Lada meg egy trabant után) egy Kadett GSI volt 150 LE-vel. Nagyon nagyon szerettem.

    Aztán közben eltelt 15 év Mitsubishivel és Toyotával és H-Astrám lett pár hónapra. Egy fos volt. Aztán újabb pár év Forddal és Skodával és utána J-Astrám lett. Ez is egy fos volt.

    Egy hónapja vezetek K-Astrát – ami egy kicsit jobb, de meg sem közelíti az Octavia és a Toyota Avensis szintjét. (megjegyzem az összes Opel 0 és 3 éves kora között került hozzám, és nem leharcolt romok voltak).

    Szóval ha Opelt akartok venni, akkor 1992 előtt készültet vegyetek! Az még jó volt.

  2. @Singerkém: Igen ezzel azt hiszem egyetértünk, az elmúlt 20 évben sokat változtak az Opelek, nem éppen előnyükre, ami meg ezután jön abba talán jobb nem is belegondolni.

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share