A svéd rekorder

Vélhetően nem nagyon bírtak már magukkal a kis svéd manufaktúránál Ängelholmban, hiszen a múlt hónapban állították be a legújabb 0-400-0 km/h rekordot, a legutóbbi hétvégén csak úgy hétvégi kikapcsolódás gyanánt 5 világrekordot is megdöntöttek. Ja igen, mindezt a csupán 23 éve létező Koenigsegg csapat követte el, akik megnézték a múlt héten bemutatott legújabb Hennessy Venomot, jót röhögtek, aztán hallották, hogy a Bugatti 450 km/h rekordsebesség beállítására készül a Chironnal, aztán fogták magukat és elmentek autózni egy jót, úgy igazán, ami a csövön kifér módon. 

koenigsegg-agera-rs-top-speed.jpgOktóberben a 0-400-0 km/h rekord beállításakor 36,44 másodpercet értek el, először is ezt múlták most felül 33,29 másodperc alatt futva az új csúcsot. Másodszor csak úgy heccből futottak egy 446,97 km/h csúcssebességet, amellyel megszerezték a leggyorsabb szériaautó címet. 

Amire viszont leginkább büszkék lehetnek a kis svéd autómárkánál, az vélhetően a Mercedes 80 éve megdönthetetlennek tűnő három közúti rekordjának a megdöntése volt, amelyet anno még Rudolf Caracciola állított be a W125 Rekordwagen volánja mögött. Egyrészt az egy kilométeren elért korábbi 432,7 km/h átlagsebességet múlták felül, az új rekord 445,54 km/h. Másrészt az egy mérföldön elért korábbi csúcsot (432,4 km/h) is túllépték, és 444,66 km/h átlagsebességet értek el. Harmadrészt megfutották a közúton elérhető legnagyobb sebességet is: 457,49 km/h, ezek után a Bugatti Chiron tervezett 450 km/h-s csúcsdöntése már szinte teljesen értelmetlen. 

Mindezen rekordokat ismét a gyári pilóta, Niklas Lilja állította be Nevadában ismételten a márka gyengébb, csak 1 160 lóerős Agera RS típusával. Christian von Koenigsegg elmondása szerint a nagy sósíkságon, vagy egy igazi versenypályán még többre is képesek lennének. Azt hiszem ez egy finom üzenet a konkurenciának.

Total
0
Shares
2 hozzászolás
  1. Tavaly Monacoban láttam egy agerat, meggyözött, vmi eszement igényesség….perfect!!!

  2. @Burgermeister: Gyáróriásokban szerepelt egyszer a márka, ahogy a műszerfal és a középkonzol készül, na ott aztán, ami fém, az bizony tényleg fém. Nem érik be akármivel, minden nagyon magas szintű.

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share