Alig egy hónapja, hogy a Mercedes-Benz 40 év után bemutatta a márka egyik legrégebbi típusának a második generációját, az AMG sem tétlenkedett sokat és máris kezelésbe vették a legújabb G-Klasse-t. Ahogyan azt korábban már megírtuk az új kocka Mercedes valójában maradt a régi, az újdonságokat a lemezek alatt és az utastérben kell keresni.
Az új G63 AMG nem meglepő módon a márka jól ismert és széles körben alkalmazott négyliteres biturbós motorját kapta meg, amely 577 lóerőt teljesít, ugyan csak szerény 14 lóerővel több az új modell, mint az elődje, azonban attól jóval könnyebb, egészen pontosan 174 kg-ot fogyott. A nagyon szögletes AMG SUV-ban azonban ez a motor 850 Nm-nyi forgatónyomatékot szabadít a kerekekre, amely kerek 100 Nm-re több, mint amennyit az AMG GT R produkál.
Az újdonság természetesen nem csak a motortól lett AMG, hanem egyéb más műszaki megoldásában is eltér a normál változattól. Az óriási teljesítményt az AMG Speedshift TCT kilencfokozatú automatikus váltóművén keresztül juttatják el az összes kerékhez, váltani akár a kormánykerék mögötti fülekkel is lehet majd, ha éppen arra van igénye a sofőrnek. Az AMG mérnökei a 4Matic összkerékhajtási rendszert is megpiszkálták, az erő 60%-ka alapból a hátsó kerekekhez jut, a felfüggesztés pedig állítható lesz. Az AMG Dynamic Selection alapból négy vezetési módot kínál, az ötödiket pedig mindenki saját maga paraméterezheti a vezetési stílusának megfelelően.
A külső megjelenésében is könnyedén meg lehet majd különböztetni a G-Klasse AMG-t a szelídebb társaitól. A hűtőrácson vertikális osztásúak a bordák, nagyobb légbeömlők találhatóak az első lökhárító alatt, óriási, akár 22″-os méretű AMG felniken feszülnek a peres gumik, a leglátványosabb elem azonban mind közül a küszöbök alatt oldalt kivezetett dupla kipufogók, amelyeken át a V8-as motor a külvilágba muzsikál. A perforált féktárcsák és a vörösre festett féknyergek pedig csak hab a tortán.
Ahogy az lenni szokott a Mercedes-AMG ebből a típusból is kínálni fog „Edition 1″ szériát, amely csak a forgalmazás kezdetének a legelején lesz elérhető korlátozott példányszámban. Ez a kivitel fekete fényezést és matt szürke csíkokat fog kapni az oldalán, a tükrökön pedig vöröset. Alapáron lesz elérhető hozzá az AMG Night Package és a fekete 22”-os könnyűfémfelnik is.
A hivatalos bemutatót a márciusban kezdődő 2019-es Genfi Autószalonon tartja majd a Mercedes, az első modellek az év végén kerülhetnek a szalonokba. Arról egyenlőre nincs hír, hogy esetlegesen lesz-e V12-es változata az új Geländewagennek, de ha az ügyfelek esetleg igénylek, akkor szerintük bizonyára készíteni fognak olyat is.
Képek, háttérinfók: Mercedes-Benz