Pontosan három évvel ezelőtt, nőnapon hoztuk létre kezdeményezésünket, A magyar amatőr rally megmentéséért- a tűz őrzői nevű csoportot. A probléma nem akkor kezdődött, hanem jóval előbb, a 2010-es évek végén, mikor különböző amatőr autósport rendezvények megszűntek, majd 2012-től 2014-ig ellehetetlenítették a sprint területi kupákat és a Rali-Túra versenyeket (naturali). Ezzel egy időben, egyfajta túlszabályozás kezdődött az amatőr versenyzők számára. A fénykorukat élő sprint versenyek egyre-másra szűntek meg, és a kezdő vagy kis költségvetésből versenyzők, a sport imádatáért konyhapénzből dolgozó csapatok elhagyni kényszerültek szeretett versenysportjukat. 2010 környékén magunk is felhagytunk a verseny okozta adrenalin dózisok bevételével, mert nem tudtuk finanszírozni már azokat a többlet költségeket amelyeket kitaláltak a sprintesek számára. A túlszabályozott MARB nem töltötte be azt a rést, amit a tönkretett amatőr versenyek maguk után hagytak és nem is alkalmas rá.
De láttuk, hogy a probléma nem egyedi, sőt nagyon sokan voltak akik hasonló döntésre kényszerültek. Ezért szerettük volna ezeket az embereket összefogni, a gondokat megbeszélni, és egy olyan megoldást találni ami mindenki számára jó. Természetesen, parázs viták alakultak ki mint ez jellemző kis országunkban, a többség aztán egy irányba húzott. Így 2016 őszén eljutottunk oda, hogy megalapítottuk az Amatőr Rally Sportegyesületet. Ahol célul tűztük ki hogy megteremtjük tagjaink, és a többi versenyezni kívánó számára azokat a feltételeket, amelyekkel újra ülésbe pattanhatnak, és időt szentelhetnek a hobbijuknak.
Természetesen ezt egyedül egy egyesület nem teheti meg, így kerestük a megoldást arra, miképp lehet megvalósítani mindezt. Már az elején felfigyeltünk a keleti régióban zajló Kardoskút, Tótkomlós és Kunmadaras helyszíneken rendezett versenyekre. Ezek a sportesemények az AMTOSZ-MGYSZ szövetségek által felügyelt és engedélyezett versenyek. Hangulatukban idézik a régi Sprint versenyeket és amatőr versenyzőként áhított etalonnak számító Rali Túra versenyeket. A nosztalgikus hangulat mellett bevillant, hogy megtaláltuk a megoldást. Így felkerestük az AMTOSZ képviselőit, majd felvázoltuk számukra hogy milyen problémákra keressük a megoldást. Szerencsére a fogadtatásunk jó volt, és megkezdtük a tárgyalásokat versenyszervezés ügyben.
A keleti régió mintájára a Pest megyei területbe tartozó Tököl repülőterén megrendezzük az ART-Sprint osztályba tartozó Mini-Sprint és Power-Sprint versenyeket az Első Magyar Gymkhana Autósport Egyesülettel közösen! Alábbiakban olvashattok a verseny jellegéről, fontosabb tudnivalókról a fent említett egyesület tolmácsolásában:
A 2018-as évtől a technikai sportok körében népszerűnek számító tököli repülőtér (mely Budapesttől mindössze 15 km-re található a Csepel szigeten) a DRIFT és GYORSULÁS mellett Art-Sprint versenyeknek is helyet fog adni, hiszen az idei évtől csapatunk csatlakozott az AMTOSZ-hoz (www.amtosz.hu), mely szervezet tevékenységét a Magyar Gyorsulási Szövetség (www.mgysz.hu) égisze alatt végzi.
Csapatunk az idei évben több Art Sprint Edzés mellett 3 Art Sprint versenyt fog rendezni az alábbi osztályokban: Placc-Sprint, Mini Sprint és Power Sprint.
A Placc-Sprint (PS): a szlalom és a lassabb tempójú inkább technikás pályák szerelmeseinek fog kedvezni, mely a korábban megszokott rendezvényektől eltérően jobban próbára teszi majd a versenyzők rátermettségét. A PS osztály ideális választás a kevesebb tapasztalattal rendelkező, valamint a kisebb teljesítményű könnyebb vasakkal rendelkező pilóták számára. A pálya hossza: 1,1 km. A kategória kecsegtető a széria/utcai autóval versenyzőknek is, hiszen ezen osztályban nem kötelező a bukócső!
Mini-Sprint (MS): A Mini-Sprint osztályba elsősorban azon pilótákat várjuk, kik már rendelkeznek kellő tapasztalattal ahhoz, hogy egy nagyobb tempójú hosszabb (kb. 3 km) pályán mérjék össze technikai tudásukat más pilótákkal. Ezen osztály helyet biztosít a cső nélküli szériaautóknak (MS/H kategória), valamint az erősebb, és természetesen minden szükséges védelemmel (pl.: bukócső) ellátott versenyautóknak is (MS/P), valamint a más szövetség által kibocsátott licencel rendelkezőknek: MS/M.
Power-Sprint (PWS): A Power-Sprint osztályban tovább növeljük a pálya tempóját, hiszen a Mini-Sprinthez képest a nyomvonal lendületesebben kialakított, kevesebb lassítóval tűzdelt autózást enged a sportolóknak. A versenytáv itt már kb 6 km között mozog, viszont ezen osztály minden kategóriájában már elengedhetetlen tartozék a bukócső, a versenyülés, és természetesen a négy pontos biztonsági öv! Az osztályokon belül van felnevezési, valamint az osztályok között átnevezési lehetőség – ezzel is elősegítve a kupák és kilométerek gyarapodását!
A 2018-as év versenydátumai:
Április 7. szombat, Tököl: AMTOSZ Mini-Sprint és Power-Sprint
Május 12. szombat, Tököl: Art-Sprint edzés
Július 15. vasárnap, Tököl: AMTOSZ Mini-Sprint és Power-Sprint
Október 6. szombat, Tököl: Art-Sprint edzés, és AMTOSZ Placc-Sprint
Október 7. vasárnap, Tököl: AMTOSZ Mini-Sprint és Power-Sprint
November 3. szombat, Tököl, Art-Sprint edzés
További információk elérhetőek a weblapunkon: www.airportartsprint.hu, valamint a Facebook oldalunkon: https://www.facebook.com/airportsprint/. Általános információk: www.amtosz.hu
Találkozunk április 7-én Tökölön!
>>>>>>>>> VERSENYKIÍRÁS ITT ELÉRHETŐ! <<<<<<<<
Azt gondolom, hogy bizony megvan az első lépés! Arra kérnék mindenkit, hogy gyertek el, nevezzetek! Vegyétek elő a porosodó autókat a garázsból! Támogassátok kezdeményezésünket, hogy ezek a versenyek elérhetőek legyenek a közeljövőben az ország teljes területén. Amint azt olvashattátok, a cső nélküli autók számára is biztosítunk lehetőséget, amennyiben tapasztalt vagy, és már részt vettél szlalom, vagy placc sprint versenyeken! Kérek mindenkit, hogy olvassa el a részletes szabályokat és tudnivalókat, majd regisztrációra fel! Mindenkit szeretettel várunk!