Reggeli rozsda: Michelotti XK140

Schepens úr a belgiumi Gent városában élt, ahonnét a Mondeónk is származik, de az egy másik történet. Szóval térjünk vissza a belga úriemberhez, aki maga is karosszériaépítő és autóbolond volt, ráadásul szép kis gyűjteményt hagyott hátra maga után. A kollekciójában olyan darabokra leltek, mint egy C1-es Corvette, egy Ferrari 308 GT4, egy első generációs Jaguar E-type, amely vélhetően a francia piacra készült, hiszen sárga fényszórói vannak, egy Wolseley és néhány Citroën. Azonban ezeken is jócskán túltesz a gyűjteményének koronaékköve, a Michelotti-féle Jaguar XK140 kupé. 

069156396266cab92ef63784da18cab52a7c535e.jpeg

Az egykoron patinás és nagyszerű autókat gyártó Jaguar 1954 és 1957 között készítette az XK120 utódját, az XK140-et, amelyből készült roadster, kabrió és kupé is. A csodálatos vonalvezetésű sportautó az elődjéből örökölte a Jaguar XK motort, amelynek teljesítményét 10 lóerővel megemelték, így alapból 190 lóerő röpítette az egyébként nem olyan légies (közel 1,5 tonna) autót 200 km/h sebességig. Létezett persze ettől egy még erősebb, 210 lóerős változat is, amely a C-type hengerfejét kapta meg. 

A belga garázslelet igazi ritkaság, ugyanis a különféle források úgy hivatkoznak, hogy a torinói Michelotti karosszériaépítő manufaktúra maximum két vagy három Jaguar XK140 típust karosszált egyedileg. Az autót eredetileg Jeanne Gaymard részére készítették, akinek 1955 június 10-én szállították le a gyárilag krém színű kupét, amelynek a belterét kéttónusú kék bőrrel vonták be. Érdekesség, hogy bár Gaymard párizsi származású volt, de az autót a szintén francia Haute Vienne-ben regisztrálta. A francia Jaguar szakértő, Bernard Viart szerint az autó 1957-ben egy baleset részese volt, amelyben az eleje súlyosan megsérült. Olyannyira, hogy javítani már nem volt érdemes, ezért szükség volt egy teljesen új karosszériára, ezután került az autó Torinóba, ahol Michelotti szabta rá a teljesen új kupé formát, amely az eredeti kerekded ívekkel ellentétben sokkal szögletesebb lett, ráadásul az első és hátsó lámpákat is teljesen kicserélték. Vélhetően 1960-ban, vagy 1961-ben kapta meg az egyedi felépítményt, illetve pár extrát is. Többek között a C-type hengerfejével szerelt motort és a szintén ugyanezen típusról ismerős oldalt kivezetett kipufogót. 

Sajnos a típus múltja nem teljesen dokumentált, ezért ezt követően a ’70-es évek végén tűnt fel ismét a klasszikus brit autókkal kereskedő Stephen Langton-nál, akinél a francia Jaguar gyűjtő, Roland Urban megbízásából vizsgálta meg először Viart. Később az ő gyűjteményébe került aki tárt karokkal várta az angol-olasz ritkaságot. Urban szerette volna kiszínezni az autó múltját, ezért azt a történetet kerítette köré, hogy a híres francia színésznő, Brigitte Bardot autója volt. Ezt persze később a színésznő titkárja cáfolta, hiszen Bardot-nak sosem volt Jaguarja. 

Persze a Bardot sztori nélkül is kellően érdekes és egyedi autóról van szó, amelyet a legutolsó tulajdonosa 1999-ben vásárolt meg egy brüsszeli klasszikus autó shown. Schepens úr bár jó állapotban szerezte meg ezt a ritka Jaguart, mégis szerette volna restaurálni, a fényezés előtti állapotig jutottak el, amikor is a tulaj az örök égi utakra tért. Szerencsére az autó minden alkatrésze megvan és várja új gazdáját, aki remélhetőleg visszaállítja a régi fényébe. A Bonhams aukciós ház május 13-án Monacóban fogja árverésre bocsátani az autót. Mivel a dokumentációja hiányos, ezért csak óvatos kikiáltási árat fognak megszabni, hozzávetőlegesen 10-15 ezer euró körül, de a végső ára könnyedén ennek a tízszerese is lehet. A gyűjtemény többi részét pedig szeptember 1-jén a Bonhams Beaulieu Autojumble aukcióján szeretnék értékesíteni. A befolyt bevételből egy genti állatmentő alapítványt fognak támogatni.

Képek, háttérinfók: Bonhams

Total
0
Shares
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share