Zsiguli a dunai hullámsírból

Rekord alacsony szinten áll a Duna vize a folyó magyarországi szakaszán, az apadás immáron augusztus óta tart a csapadékszegény időjárás miatt. A napokban újabb negatív rekord dőlt meg, 71 éve nem volt ilyen alacsony a víz szintje Budapesten Európa második leghosszabb folyójának, pár nappal ezelőtt 43 cm-t mértek. A visszahúzódó folyóból az elmúlt hetek során számos érdekesség került már elő, többek között autók is. A minap a Csepel-szigetnél bukkantak egy öreg Ladára.

44873766_2421748037841620_8980283115603755008_o.jpg

Partra vetett ezerkettes. (Fotó:Szathmáry Andrea)

A fotókon jól látható, hogy már évek hosszú sora óta lehet a Dunában, a fórumokon olvastam olyat is, hogy 17 éve kerülhetett a víz alá a 2101-es Zsiguli, vagy más néven a jó öreg ezerkecske. Amikor az első fotókat megláttam az autóról a háttérben a Dunával, akkor nekem egyből a régi időjárás és vízállásjelentés ugrott be, amelyet még anno a Petőfi rádióban mondtak be, mostanában pedig talán a Kossuthon van ilyen. Egy kicsit akkor most nosztalgiázzunk.

„Budapest, Csepel-sziget: a vízállás rekord alacsony, a parton régi Lada, hajóvonták találkozás tilos.”

Szóval erről a vén Zsigáról senki nem tudja, hogy pontosan mikor és miért került ide, az első fotókon még látni lehetett a rendszámtábláját is, amely alapján lekérdeztük az EHG-600 plakettet. A nyilvántartásból kiderült, hogy az autót nem körözik, fénykorában barnásvörös színű volt és már kivonták a forgalomból. A színére a képek alapján egy-két részlet még utal, a víz nem kímélte a gömbszeműt, vastagon eszi a rozsda mindenhol. Még a folyami csigák is megtelepedtek rajta.

Vajon mi lehet a dunai Lada története? (Fotók:Szathmáry Andrea)

Jól látni, hogy a teteje csúnyán megsérült (mint megtudtuk itt kötötték rá a kötelet/láncot és húzták kijjebb valakik), és a jobb oldali ajtók is eléggé horpadtak, az elképzelhető, hogy talán karamboloztak vele és valamilyen oknál fogva meg akartak tőle szabadulni, így Csepelnél a Dunába lökték. Janika szerzőtársam a képek alapján megállapította, hogy 1983 – 1985 környéki gyártású lehetett, mivel a lökhárító mögött párhuzamosan futnak a légbeömlők a homlokfalon. Vancello Viktor szerint homlokfalat cseréltek rajta, mert nincs a “C” oszlopon szellőző, és babás a lökhárítója, tehát egy korábbi, 2101-es modellről van szó. Aztán még az is lehet, hogy megannyi tákolás nyomát rejti a csigák, kagylók és moszatok burkában lévő szovjet vas.

Sok víz lefolyt a Dunán, mire előbukkant. (Fotók:Szathmáry Andrea)

Ahogy az lenni szokott nem hagytak nyugtot az autónak, a délutáni fotókon már hiányzott a rendszámtábla, kivették az autóból az akkut és megbolygatták a csomagteret is. A Roncsvadászok csoportunkban volt, aki már azt írta, hogy hűlt helye az autónak. Bizonyára vérszemet kaptak a vasasok, akik dögkeselyű módjára csaptak le az öreg Zsigulátor torzójára. De elég a szavakból, meséljenek a képek.

Egy igazi időkapszula lehet, nagy kár, hogy lassan széthordják az egészet. (Fotók: Serman László)

 >>> A KÉPRE KATTINTVA GALÉRIA NYÍLIK <<<

Még egy gondolat a végére, sokszor azt mondjuk, hogy egyes autók pajtaleletek, ékes angolsággal barnfind, akkor ez a Lada egy igazi riverfind.

A fotókért köszönet Szathmáry Andreának és Serman Lászlónak!

Total
0
Megosztások
15 hozzászolás
  1. Kivonták a foraglomból. Jó. De ez egy kicsit kevés! Ki és miért vonatta ki? A tulaja? Miután kiengedte a kéziféket és hagyta lassan belegurulni a Dunába? Vagy hivatalból azért, mert ellopták és X idő után a rendőrség felfüggesztette a nyomozást utána? (És a tolvajok szabadulhattak meg tőle ilyen módon?) Lehetne a sztori egy icipicit kerekebb. A rendszám alapján megkereshető a tulaj? Ő mit mesél róla? Milyen volt vele menni? Miért itt, a Dunában ért vége a kocsi története, stb?

  2. Azért ahhoz is komoly hülyének kell lenni, hogy egy 17 éve vízben rohadó autóból bármit is elkezdjen valaki kimenteni…(Akku, stb).
    A tulajt valóban elő lehetne venni, lehet, hogy nincs is szó semmiféle lopásról, csak nem tudta pénzért eladni, elbontatni meg nem volt anyagilag kedve, mármint a ráfizetéshez…
    😀

  3. Kissé neheztelő, rosszalló az utolsó bekezdés. Dögkeselyű vasasok? Talán máshol igen, de itt örülhetünk, hogy a folyópartot megszabadították egy roncstól. A szerző annak örült volna, ha ottmarad örökre? Az is lehet, hogy valaki elejétől végéig megszervezte a kiemelést, eltakarítást.

  4. @Rollende Landstrasse: Én éppen azt néztem a fotókon, hogy ebből már nem sok használható dolgot lehet kinyerni és az iszaptól azt is nehezen. Az is lehet, hogy az autót magát hivatalból vitette el valami erre illetékes szerv, mert tulajdonképpen veszélyes hulladék.

  5. @geegee: szerintem nem baj, hogy elvitte az aksit. a tobbiert sem kar, annyira nem kell ez a dunaba. 🙂

  6. Alig használt
    Garázsban tartott
    Hölgy tulajdonostól
    Csak német autópályán használt.
    Nem dohányzó!

  7. Benne van a szokásos kék jégkaparó is! Ugyanilyenem van csak sárga 🙂

  8. @ROTFL Manó: Annyi kiderült róla, hogy kb. 14 éve lopták el, vélhetően a tolvajok szabadultak meg így tőle. Gondolom hivatalból vonták ki.
    @Rollende Landstrasse: Valakik kihúzták a tetőoszlopoknál fogva, azért rogyott meg a teteje, aztán ott hagyták a parton, a faszagyerekek meg két sör után kemények voltak és szétzúzták, hordák stb.

  9. @ROTFL Manó: A ma.hu oldal ezzel foglalkozó cikkéhez volt egy hozzászólás,amelyben azt írta egy Kati G Kolláth nevű felhasználó, hogy az övéké volt a kocsi és a rendőrség már megkereste őket ezzel kapcsolatban. Az egyik facebook poszthoz szintén hozzászólt ugyanez az illető, ott írta le azt, hogy 14 éve lopták el tőlük. Erről ő tudna többet mondani, persze, ha tényleg igaz, amit írt.

  10. @ati987: Készült riport a tulajdonossal, fotós barátaink ott voltak az autó elszállításánál is. Nemsokára jelentkezünk vele.

  11. @vancello: Köszi a választ. Mikor várható a riport? Itt lesz az oldalon? Vagy a facebookon is?

  12. @ati987: Egy videó készül a mentésről, reményeim szerint holnapra sikerül befejezni. Itt és a Facebookon is elérhető lesz.

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share