Mi az, amiből 4987 darab készült összesen, és egy példány Magyarországon, egy kertben rohadt el, menthetetlenül? Egy Renault 5 Alpine Turbo!
Roncsvadászok nevű Facebook csoportunkban bukkant fel egy hirdetés, amiben egy meglehetősen viseltes állapotú Renault 5-öt hirdettek. A szomorú sorsú ritkaság, amit ebben a változatban 1982 és 1984 között gyártottak csak, 150 ezer Ft-ért keresett nálunk új gazdát. Az eszméletlenül alacsony ár sajnos reális az állapotot nézve.
Aki szereti a francia gépeket, biztosan megindítónak találja ezt a látványt.
De hogy került egy kert végébe a sportos francia kuriózum?
Akik jártasak a roncsautó-vadászatban, tudják, hogy kétféle ember létezik ebben a körben: a gyűjtő és a gyűjtögető. Míg a gyűjtő előbb-utóbb rendbe rakja, vagy eladja a birtokában lévő öreg vasat, addig a gyűjtögető felhalmozza a még menthető érdekes gépeket (és számtalan kacatot), amiken túladni soha nem hajlandó, de tenni sem tesz velük semmit, a kis kincsesbányát lassan teljesen elnyeli a gaz.
A felirat többet sejtet egy mezei modellnél.
Így volt ez az Alpine esetében is, számos másik érdekes járművel együtt, vagy 20 évet töltött a szabad ég alatt, tulajdonosa pedig makacsul ragaszkodott hozzá, egészen haláláig.
A jellegzetes, turbinát idéző felnik is megvannak hozzá.
Aztán jött a telek új tulajdonosa, és nekilátott feltárni a kertet. Ha ilyenkor nincs résen a roncsvadász, ömlesztve mennek a kincsek a vastelepre, ahogy az gyakran megesik.
Kulcs a helyén, de ülések helyett csak szemét akad.
Szerencsére esetünkben a telek új tulajdonosa inkább menteni akarta a menthetőt, így meghirdette a roncsokat. Az Alpine esetében azonban már sajnos későn érkezett a segítség: a kis Renault teljesen elporladt, így új gazdája már csak az alkatrészeit tudja majd felhasználni, épülő autójához.
Középen, alul lakik a turbó, ki tudja, milyen állapotban.
A húsz éve, működőképesen leállított autó karosszériája Süsü nevű olvasónk szerint 70%-ban elrohadt, a felnik, a motor, a váltó és a futómű elemei viszont menthetőek. Az ülések sajnos nem kerültek elő, ki tudja, hol végezték be sorsukat.
Bízzunk benne, hogy egy nagyon szép, és sokkal jobban megbecsült Renault 5 Alpine születik majd az elporladt kisautó alkatrészeinek felhasználásával.
1397 ccm, 110 LE, elöl-hátul tárcsafék. A maga korában vagány volt a kis ötös, ma pedig igazi klasszikus csemege.