Az autóiparban nem sok olyan típus van, amelynek a pályafutása során két generáció megjelenése között annyi idő telik el, mint a Toyota Supra esetében. A japánok sportautója 17 évvel ezelőtt távozott a piacról, és egészen a most zajló Detroiti Autószalonig kellett várni arra, hogy végre hivatalosan is bemutassák a Supra ötödik generációját.
Mondhatni nehéz szülés volt, amely során végig ott bábáskodott a Gazoo Racing és a BMW is. Ez utóbbi egyébként nem csak a tervezésben vett aktívan részt, hanem a műszaki alapok jelentős része is tőlük jön, ugyanis az új Supra már nem egy ízig vérig tiszta szamuráj harcos, hanem bőven érezni rajta a bajor sörök illatát is. Konkrétan a padlólemez és a hajtáslánc a BMW Z4 roadsterrel egyezik.
Kívülről természetesen teljesen más karakterű autó a Supra, mint a Z4, hiszen ez továbbra is sportkupé. Formailag a 2016-ban bemutatott FT-1 koncepcióautóból építkeztek a tervezők, azt a formát finomították tovább. A dupla buboréktető, az első splitter, az első lámpák egyértelműen onnan érkeztek. A légbeömlőt középen, a Toyota logó alatt kettéosztó oszlopot a szériaváltozaton középen kinyitották. A hátsó rész is láthatóan az FT-1-ről szelídült tovább, összességében a forma egyedi, bár szokatlan, nem mondanám sem szépnek, sem pedig csúnyának, mondjuk úgy, hogy egzotikus.
A beltérben jobban tetten érhető a BMW Z4 egyenesági rokonsága, az iDrive tekerőkapcsolója és a középkonzolon trónoló infotainment kijelző eléggé árulkodó. A pilóta egy digitális műszeregységgel szemez, amelyen többek között a köridők és a G erők is nyomon követhetőek sok egyéb más információ mellett.
A lemezek alatt a legerősebb motor a BMW-féle háromliteres turbós sorhatos egység, amely 335 lóerőt ad le a Toyota új sportkupéjában (a Z4-ben 382 lóerős), amelyhez a ZF-től származó nyolcfokozatú automatikus váltómű csatlakozik, amelyet szinte mindegyik német prémium gyártó is használ. Ebben a konfigurációban 4,1 másodperc alatt futja a 100-as sprintet a járgány amely az 50:50 százalékos tömegelosztásnak és a kétfokozatú adaptív futóműnek köszönhetően vélhetően nem csak gyors, hanem jól vezethető is lehet.
Az új sportgépet az idei év nyarától lehet kigurítani a szalonokból, az USA-ban háromféle felszereltségi szint lesz elérhető: 3.0, 3.0 Premium és a bevezetéskor a Launch Edition, amely háromféle egyedi színben lesz elérhető: Absolute Zero White, Nocturnal Black, Renaissance Red 2.0, a beltérben pedig némi piros díszítőelem. Az európai piacra kétféle felszereltségi szintet terveznek, Active és Premium, valamint lesz egy limitált A90 Edition. Ez utóbbi matt szürke fényezést és fekete felniket fog kapni, a beltérben izgalmasan hangzik a vörös bőrözés, és csak 90 példányt fognak készíteni belőle.
A japán piacra a későbbiekben érkezni fog a kétliteres négyhengeres duplaturbós motorral szerelt változat is, amely 255 lóerőre és 400 Nm-nyi forgatónyomaték leadására lesz képes, illetve a Supra SZ-ben csak 194 lóerő és 320 Nm marad . A márka hazai piacán a tradícióknak megfelelően RZ, SZ-R és SZ felszereltségi szintek lesznek.