Bizonyára sokan figyelemmel kísérik évről évre az esseni Techno Classica kiállítást és vásárt, amelyen évről évre számtalan különlegességet lehet felfedezni. Az idei rendezvény is bővelkedett a ritkaságokban, amelyek közül most egyet mindenképpen szeretnénk kiemelni. Ez pedig nem más, mint egy BMW M1, amely már önmagában is eléggé ritka középmotoros sportautó, de a hétvégén elárverezett példány még az M1 típusok között is fehér holló, hiszen egy speciális prototípusról van szó.
A képeken látható autó láthatóan más, mint a megszokott M1 sportautók, de 1979-ben ez is úgy született, mint a többi, amelynek a kifejlesztésében még a Lamborghini is részt vett. Majd két évvel később Harald Ertl autóversenyzőhöz került, aki a BP-vel közösen eszközölt némi változtatást a járgányon. Először is a 3,5 literes hathengeres motor kapott két KKK turbófeltöltőt, amelynek köszönhetően 273-ról 410-re emelkedett a lovak száma. A funkcionalitás oltárán feláldozták a külsőt is, méretes hátsó szárnyat és két vaskos oldalsó légbeömlőt is ráaggattak. Mindezt azért, hogy át tudják vele lépni a 300 km/h sebességet.
A rekorddöntés 1981 október 17-én össze is jött, igaz nem hivatalosan, de ennek ellenére is az autós világ egy igen ékes és ritka darabjáról van szó, a legritkább BMW, amely az M1-es logót viseli. Ez már önmagában is értékesség és érdekessé teszi az autót, azonban most jön a csavar. 25 éven keresztül senki nem tudott a hollétéről, mindenki azt hitte, hogy elveszett, majd egy kelet-londoni garázsból került elő. Erre most a Coys aukciós ház által újból a nagyközönség elé került, sőt új gazdára is talált.
Az aukciót óriási érdeklődés kísérte, hiszen számtalan olyan autómániás és megszállott gyűjtő van a világon, aki szeretne a garázsában tudni egy rekorder autót. Az egyedi M1 prototípus, bár nincs túl szép állapotban, az elmúlt hétvégén 250 ezer angol fontnak megfelelő összegért kelt el.
Képek, infók: Coys