Újra gyártják a legendás angol versenyautót

Az Aston Martin és a neves olasz tervezőstúdió, a Zagato együttműködése lassan 60 évet ölel fel. A brit sportautógyártó 2016-ban indította el a Continuation programját, amelyben 25 kizárólag pályahasználatra szánt Aston Martin DB4 GT-t készítenek, méghozzá ugyanúgy, ahogy az tették anno hat évtizeddel ezelőtt is. A ’60-as években a cég versenyautóira a Zagato szabta a pillekönnyű alumínium karosszériát, anno mindösszesen 19 ilyen versenygép készült, így ma már gyűjtők nedves álmainak főszereplőjéről beszélhetünk. Az angolok Heritage Division részlege által irányított Continuation programon belül most újabb 19 DB4 GT Zagato fog készülni, természetesen teljesen kézimunkával. 

aston-martin-db4-gt-zagato-continuation.jpg

A csodaszép kupé ugyan megjelenésében valóban klasszikus, azonban a Buckinghamshire-ben található üzemben a modern technológiákat is felhasználják a régi-új sportgép gyártása során. Az alumínium karosszériát ugyanúgy kézzel készítik, mint hatvan évvel ezelőtt, azonban az ülések váza már a modern kort idéző karbonból készül. 

A beltérben boszidián fekete bőrborítást találunk, a padlót Black Wilton szőnyeg borítja, a műszerfal és minden egyéb részlet pedig szintén megegyezik az eredeti versenyautóban találhatóval. Az igazán jelentős eltérést a gépháztető alatt találni, az eredeti autóban 3,7 literes sorhatos motor volt, amely 240 lóerőt teljesített. Az Aston Martin ezt egy 4,7 literes változatra cserélte, amely 390 lóerős. A váltómű azonban már szintén az eredeti ötfokozatú manuális kapcsolású egység, amelyen keresztül a hátsó kerekek meghajtása történik. 

aston-martin-db4-gt-zagato-continuation_7.jpg

A britek ezzel az autóval is egyrészt a Zagato stúdióval való hat évtizedes együttműködésüket ünneplik, másrészt a milánói manufaktúra fennállásának 100. évét is, csakúgy mint a korábban bemutatott DBZ Centenary Collection modellekkel. 

A Rosso Maja színben tündöklő sportgéphez alapból készíteni fognak FIA homológ bukócsövezést is, valamint a Borrani drótküllős kerekekkel is ellátják az összes példányt. A klasszikus egyediségnek természetesen vaskos ára is lesz, 7,6 millió dollárt kérnek egy-egy példányért. A 4500 munkaóra alatt elkészülő autók első példányait az év harmadik negyedévében szállítják ki a szerencsés vevőknek, a hivatalos premiert pedig az e hétvégi 24 órás Le Mans-i futamon tartják. 

Képek, infók: Aston Martin

Ne maradj le semmiről! Kövessetek minket az alábbi felületeken!

Vancello a Facebookon: Katt

Kövess minket az Instagramon is: Katt

Ne maradj le a Roncsvadászok csoportunkról sem: Katt

Ha youngtimerek érdekelnek, akkor Roncsvadászok’90s: Katt

Benzingőzős zárosztály, egész évben nyitva – Vancello Café: Katt

Total
0
Shares
2 hozzászolás
  1. A fekete fent említett árnyalatát egy ásványról nevezték el, aminek a neve: obszidián. 🙂

    Egyénként kár a morotcseréért, ami persze nem a cikk hibája. Tadek Marek hagyatékától megválni nem csak nem elegáns, hanem hiba.

  2. A fekete fent nevezett árnyalatát egy ásványról nevezték el: obszidián.

    Egyébként kár a motorcseréért. Tadek Marek hagyatékától megválni nem csak nem elegáns, hanem hiba is.

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share