A brit sportautómanufaktúra, a McLaren nagyon sokáig az F1-es szerepléséről volt ismert, ugyan ez manapság nem mondható el róluk, a csapat eléggé nyűglődik. Viszont az utcai modelljeik egyre sikeresebbek a piacon, így az olyan konkurensek, mint a Ferrari, a Lamborghini vagy a Porsche nem ülhetnek a babérjaikon. Ugyan kis cégről van szó, ennek ellenére az utóbbi években a modellpalettát rendkívül gyors ütemben tudták fejleszteni. A kínálatukban megjelentek az igazán egyedi és méregdrága szupersportautók, amelyek csúcsát az Ultimate Series fedőnév alatt találhatjuk. Ebbe a sorozatba illet be anno a P1 és annak a GTR változata, valamint a Senna és a Speedtail is. A sort egy újabb különlegességgel bővítik, amely a múltba réved, de a jövő McLarenjeit vetíti előre. Íme a McLaren Elva, amely egy látványos és egyben brutális speedster.
Az Elva nem csak, hogy tovább fokozza a McLarenek egyébként is merész formanyelvét, ugyanakkor a múltból is merít, amely nem csak a nevében merül ki, hanem az építési módjában is visszaköszön. Az 1960-as években a McLaren három Elva versenyautótípust is épített, ezeket egyszerűen M1A, M1B és M1C-nek nevezték Az új McLaren Elva is az ősökhöz hasonlóan a könnyű építési elvek alapján készült, és teljesen nyitot utastérrel rendelkezik. Ez utóbbit szó szerint kell érteni, még szélvédője sincs.
Az egész autót a vezetési élménynek szentelték, két ülés, könnyű szerkezet, középmotoros és hátul kapar. A pilóta és utasa pedig nincs kitéve semmiféle zavaró tényezőnek, ugyanis a McLaren egy új fejlesztésű Active Air Management System (AAMS) alkalmaz, hogy mindenféle turbulencia elkerülje az utaskabint. Az aktív aerodinamikai megoldások egyébként az autó hátsó részén is tetten érhetőek. A hátsó szárny a sebesség függvényében változtatja a pozícióját, és ellátták automatikus DRS-sel is. Amikor nincs semmi dolga, akkor finoman belesimul az Elva hullámos vonalak által határolt karosszériájába.
Az Elva szíve a már jól ismert négyliteres duplaturbós V8-as motor, amely ebben a speedsterben 815 lóerőt szabadít rá a hátsó kerekekre. A könnyűszerkezetes építési módnak és a sok sok karbon elemnek köszönhetően ez az eddigi legkönyebb utcai McLaren sportautó, bár a pontos adatot egyelőre nem közölték. Mindesetre a menetdinamikai adatok mellett nem lehet elmenni szó nélkül: 3 másodpercen belül éri el a 100 km/h sebességet, a 200-as tempóhoz elegendő 6,7 másodperc, ami már Sennai magasságokba emeli az autót.
A beltér a végletekig leegyszerűsített, a műszeregység teljesen digitális, min ahogy a középkonzolon is egy kisméretű kijelzőn jelenítik meg az infotainment adatait és egyéb beállítási lehetőségeket. A cég képviselői még annyit elárultak, hogy egyes piacokon opcióként lehet majd rendelni egy jelképes méretű szévédőt, de oldalablakok és tető ehhez sem lesz elérhető.
A McLaren elva gyártását 2020-ban kezdik meg, tekintve az Ultimate Series modellek rendkívüli exkluzivitására, ezért az Elva típusból is mindösszesen 399 példányt kívánnak építeni. Ennek megfelelően az alapára is rendkívül magas, közel 1,7 millió dollár, amely a különféle egyéni igényeknek megfelelően változhat.