Lamborghini SC20
A Sant’ Agataban működő szupersportautókat – na jó az Urus nem az, de eléggé eszeveszettül néz ki és van benne erő – készítő manufaktúrától nem meglepő, ha igazán belevaló és vagány kinézetű autókat mutatnak be. Aki járt már a gyár múzeumában, az bizonyára testközelből is megszemlélte az olyan egyedi példányokat, mint az Egoista, a Sesto Elemento, de a limitált szériában készülő Reventón, vagy a Veneno sem a hétköznapi szűrkeségbe beolvadó egyen-tucatautók táborát erősíti. Ezt az igazán exkluzív kört gyarapítja mostantól a márka legújabb üdvöskéje a Lamborghini SC20.
Kezdjük a legelején, amit bizonyára már mindenki konstatált, hogy egyáltalán nincs teteje. Az SC20 az Aventador alapjaira épül, mondhatni azt is, hogy az eddigi legbrutálisabb kiadása. Azonban volt már hasonló járgány a Lamborghinitől, gondoljunk csak a 2012-ben bemutatott Aventador J-re, amelyet egyedileg készítettek egy dúsgazdag ügyfélnek. Első pillantásra is az új modell jóval brutálisabb megjelenésű, mint az Aventador J, egymás mellé állítva őket az a gép jóval visszafogottabbnak tűnik. A visszafogottság az persze úgy Lamborghini mércével értendő. De, ha valaki még emlékszik a dicső ’90-es évekre, akkor talán rémlik, hogy a Diablo is alapja volt egy hasonló egyedi modellnek, illetve a 2000-es években a Gallardo alapjain született meg a Concept S.
A történelmi anekdotán túljutva lássuk magát az autót. Ahogy már említettem a műszaki alapjait az Aventador adja, a szíve a jól ismert V12-es motor, amely 770 lóerőt és 720 Nm-nyi forgatónyomatékot állít elő. Ezek a számok ráadásul azt is jelentik, hogy az Aventador SVJ specifikációi szerinti hajtáslánc van a meghökkentő karbontest alatt.
A Lamborghini SC20 a márka motorsport részlegének a második önálló, utcai használatra alkalmas fejlesztése. Az autót egy szintén dúsgazdag ügyfél rendelte meg a Lamborghinitől, akit a Squadra Corse és a Centro Stile a legelső skiccek megalkotásától fogva bevont a teljes tervezésbe, hogy minden egyedi elképzelést megvalósítsanak. A járgány orrkiképzése teljesen egyedi, ahogyan a fényszórók is, az oldalvonal az Essenza SCV12-t idézik, míg a hátsó lámpák a Siánról lehetnek ismerősek. A masszív méretű, három pozícióban állítható hátsó szárny már csak hab a tortán. Számomra a legmegkapóbb részlet a két ágyúméretű kipufogóvég.
Az egyedi autóhoz természetesen egyedi fényezés is dukál. Ez az SC20 esetében a Bianco Fu elnevezésű fehér alapszínt jelenti, amelyet itt-ott Blu Cepheus kék részletekkel bolondítottak meg. Az árát és a titokzatos vevő kilétét homály fedi. Nyilvánvalóan súlyos összeg lehetett, de ebből az autóból csak ez az egy van a világon.
Forrás, képek: Lamborghini