Countach újratöltve

Lamborghini Countach LPI 800-4

Az egyik leghíresebb olasz szupersportautó, amelynek az első prototípusát 50 évvel ezelőtt mutatták be. A Lamborghini Countach sztoriját már olvashattátok az oldalunkon, aki még nem tette meg, az ide kattintva visszarepülhet az időben. A legendás járgány ugyan már 30 éve nem kapható, most azonban, és a márka életében először, a Lamborghini feléleszti a legendás típust. Immáron kortárs technikával, a márka extravagáns megjelenését és hagyományait követve.

Az első és legfontosabb dolog, hogy az autó továbbra is V12 elrendezésű szívvel rendelkezik. A 6,5 literes motor szívómotor 769 lóerőt teljesít, azonban mindez már kiegészül egy 34 lóerős elektromotorral is, amelyet egy 48 voltos szuperkapacitor szolgál ki árammal. Így összesen 803 lóerő szabadulhat rá az összes kerékre a hétfokozatú váltóművön keresztül. Az LPI jelölésben az I utal a hibrid megoldásra, amely egyébként a Sián FKP 37 típusból érkezik.

A fenti számok és specifikáció az új Countach típust igazi szélvésszé teszi. 2,8 másodperc alatt ugrik 100 km/h-ra, 8,6 másodperc kell a 200 km/h-hoz. A száguldás vége pedig 355 km/h-nál érhet véget.

A Sián-nal egyébként nem csak a hibrid megoldás közös, hanem pár design elemet is ötvöztek a klasszikus Countach formavilágával. Ilyen például a motortér fedele, vagy a hexagonális kialakítású hátsó lámpák. A sant’ agata-i manufaktúra egyébként elég jól titokban tudta tartani, hogy a Countach reinkarnációján dolgoznak, az első fotók is csak 1-2 napja szivárogtak ki.

A tervezők elmondták, hogy a formaterv megalkotásakor az elsődleges kiindulópont a Marcello Gandini által megálmodott LP400 modellt vették alapul. Az új járgány orra is annyira lapos, mint az ős típusé, ráadásul oldalnézetből is visszaköszön a híres ékalak és a NACA légcsatornák, a hátsó kerékjárati ívekről nem is beszélve. A csodás sportgép elöl 20″-os, hátul 21″-os kerekeket visel, amelyek formaterve az LP400 S változatán bemutatkozó, és az eredeti típus teljes pályafutását végigkísérő telefontárcsa felniket idézi.

A beltérben ismételten csak a Sián köszön vissza, egy-két elem azonban visszautal az eredeti típusra. A szerencsés pilóták egy digitális műszerfallal nézhetnek farkasszemet. Egyébként az utastér egyszerű és letisztult, de ezt az eredeti Countach-ban sem tolták túl, ami nem is baj.

Azzal talán nagy titkot nem árulok el, ha leírom, hogy az új Countach nem teljesen új fejlesztés. A műszaki alapjait az idén búcsúzó Aventador adja, amelybe a Siánból emeltek át néhány elemet. A formaterv szerintem nagyon jól sikerült, Nincs rajta semmi túlzó, mint általában a mai szupersportautókon.

A végére jöhet a milliódolláros kérdés: mennyibe is fog ez kerülni? A pletykák szerint darabja 1 millió dollár lehet. Egyébként csak 112 példányt fognak belőle készíteni, ez a szám az eredeti prototípus gyári kódnevére utal, amit már ti is tudtok, ha a bevezetőben linkelt cikket elolvastátok.

Forrás, képek: Lamborghini

Total
0
Shares
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share