Reggeli rozsda: Ferrari 308 GT4

Láttam már pár igazán rozsdás autót, valódi romokat, amelyekre fogadni mertem volna, hogy menthetetlenek. Persze sok ilyen járgány úgy vált az enyészeté, hogy „majd meg lesz csinálva”, és ezt minden évben elmondta a kedves tulajdonos, ha pedig valami csoda folytán úgy döntött, hogy eladná, akkor irreális árat kért egy halom rozsdás vasért. Azt hiszem ez a Ferrari is beférne az életem tíz legrozsdásabb autója listára, amit drágán vettek meg.

A maranellói sportautómárka az 1970-es években kínálta az akkori legkisebb Ferrarit, amely még Dino 308/208 GT4 néven, majd 1976 májusától már Ferrari emblémával kínálták. Ez a kis sportautó azért is érdekes a márka történetében, mert ez volt az első szériagyártású középmotoros V8-as modell, amelybe ráadásul keresztbe építették a motort.

A képeken látható példányt már rendesen megette a rozsda, a Marcello Gandini által rajzolt ékforma vonalait még éppen csak ki lehet venni. Bizony, a 308 GT4 azon nagyon kevés Ferrarik egyike, amelyet nem Pininfarina tervezett, ezt például a Bertone stúdió jegyzi.

A szóban forgó példány ráadásul angol autó, tehát jobbkormányos. Staffordban bukkantak rá, állítólag az utóbbi években már fedett helyen tárolták, ami igaz lehet, hiszen igen poros, viszont az angol időjárás nem kímélte a fémet, mivel előtte 20 évet a szabad ég alatt töltött. A karosszériája szinte teljesen elporladt, a csőváz is odavan. A beltéren is látszik az idő vasfoga, habár megvan mindene, még a gyári rádió is benne van. Ráadásul az órájában kevesebb, mint 45 ezer mérföldet mutat a számláló.


Klasszikus autókat, motorokat keresel, vagy hirdetnél? Akkor kattints az alábbi linkre, hogy még ma megtaláld álmaid autóját! Ingyenesen hirdethetsz, a hirdetések automatikusan megjelennek a Roncsvadászok nevű, 47 ezer aktív taggal rendelkező csoportunkban!

Eredetileg a Leicesterben található Cooper Car értékesítette újonnan még 1978-ban. A gyári színe Bianco Polo Park, amely még azért elég jól kivehető rajta. Ehhez társították a kék-fekete belsőt. Gyárilag a szélesebb felnikkel szerelték, amely ma már önmagában is nagy érték. A papírjai szerint egyébként három tulajdonosa volt eddig.

A motorjától azonban megfosztották, mivel a 2,9 literes V8-as szív önmagában többet ér, mint az autó ebben az állapotában. A motort egyébként felújítják és értékesítik. Ez a járgány egyébként nem régen még fönt volt az ebay-en, ahol bő 6 millió forintnak megfelelő angol fontért talált új gazdára. Vélhetően valaki látott benne fantáziát, de hogy ha fel is támasztják, akkor azzal bizonyára számolnak, hogy rengeteg munkát és pénzt fog felemészteni. Készült róla egy kis videó is, ebből még némi infó kiderül a múltjáról.

Total
0
Shares
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Read More

Reggeli rozsda: Typ3

“A közönséges nyír vagy bibircses nyír (Betula pendula) a nyírfafélék (Betulaceae) családjába tartozó, természetes körülmények között leginkább a tajga éghajlati öv alatt honos fafaj.Gyorsan növő, egylaki fa. Idős…
Total
0
Share