Romos Nissan 200 SX-ből élményautó

Alapjáraton viszonylag kevés a japánautós olvasónk. Nem tudom, hogy miért, hiszen akad jónéhány japán gépezet, amit kifejezetten imádok. (Talán azért, mert mindig heves Lancia posztolási-kényszert érzek?) Az egyik régi japán kedvencem a matrózblúzos diáklány-pornó az SX – igaz, 2005-ben ültem ilyen gépben utoljára. Szóval igencsak megörültem olvasónk, Medárd üzenetének, aki egy ilyen hátulkaparós Nissan megmentőjeként jelentkezett Roncsvadászok rovatunkba. Át is adom neki rögvest a szót, hogy röviden bemutassa Nektek az autója történetét.

“Otaku Garage szívósor, BorgWarner S257SX-E turbó, egyedi leömlő, Smith Motorsport kipufogó, VEMS ECU.”

Miért a Nissant választottad?

Nagyon régóta vonzottak a japán hátsókerekes autók, már lassan 8-10 éve szerettem volna egyet, de nem engedhettem meg magamnak. Ezért majdnem 5 év E36-ozás után rászántam magam, hogy itt az ideje, a felszaladó áraik miatt még időben le kell csapni egy SX-re.

Cens-o-red.

Hol találtál rá?

Használt autós oldalakat böngészve láttam meg, hogy van egy elég olcsó, ráadásul RB20 volt benne, a BMW miatti hathenger-buzériámnak ez kapóra is jött. Elmentem megnézni. Egy romhalmaz volt, de természetesen megvettem.

Milyen körülmények között leltél rá, milyen előélete van a járgánynak?

Egy szép családi háznál volt egy hozzám hasonló korú srác hobbiautója. Látszólag vigyázva volt az autóra, de minden porcikáján látszott a hozzánemértés és a félmegoldások tömkelege. Mindenfélét mesélt a tulaj az autó előéletéről, nem is tudom, mit higgyek el, szóval erről nem is tudok nyilatkozni. Az autó feltárásakor többek közt volt PUR-habos lakatolás, salátás kábelrengeteg, toldott vízcsövek, és még sorolhatnám. Minden kör végén füst volt az utastérben, illetve egy csövet minden nagyobb gázadásra ledobott az autó. A motor végül lakatolás után adta meg magát teljesen.

“RB25 NEO motor, 1000 cc Bosch injektorok, Audi trafók…”

Milyen most az állapota?

Az állapota négy év kemény munka után számomra kielégítő. Nyilván mi se vagyunk profi szerelők, de a képességeinkhez mérten a legjobb tudásunk szerint raktuk össze. Az autón 99%-ban minden új, vagy felújított.

Mi a célod vele?

A cél most az élményvezetés, kiautózás. Mivel az autó elsősorban pályára készült, ezért nem is az OT a cél, így szabadabb kezet kapunk az autózásban, az állagmegóvás másodlagos. Természetesen a mostani állapotot a lehető legjobban szeretném megőrizni.

“Az RB20 váltó határai miatt 405 keréken mért lóerőt és 457 Nm-t tud”

Van valami, amit meg szeretnél még osztani az olvasókkal?

Szeretném elmondani, hogy mindenkinek javaslom, amit tud, magának csináljon meg, mert sajnos a szerelők 90%-ával csak a szívás megy. A 3,5 éves építés jóval rövidebb lehetett volna, ha ebből 2,5 évet nem vártam volna feleslegesen kontár szerelőkre. Szerencsére azért pár nagyon rendes szakembert is megismertem.

Total
0
Megosztások
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share