Ferrari 296 GT3
Hihetetlen, de a napokban igazi olasz versenyautókavalkád van. Tegnap számoltunk be nektek a Maserati két új pályagépéről, most pedig a nagy maranellói ellenfél, a Ferrari rukkolt elő a legújabb GT versenyautójával. Az új járgány a legkisebb Ferrarira, a V6-os motorral szerelt 296-os típusra épül. Lássuk, mit tud.
A Ferrari 296 GT3 a 488 GT3 versenyautót váltja a márka versenyprogramjában. A patinás olasz sportautógyártónak legutóbb az 1960-as években volt V6-os versenyautója, ez még a Dino vonalba tartozó Ferrari 246 SP volt. Az új gép az FIA legújabb GT3 kategóriára vonatkozó szabályai szerint épült.
A motor vélhetően az utcai változattal megegyező teljesítményt produkál, azonban a hozzácsatlakozó váltóművet egyedileg fejlesztették és kifejezetten pályahasználatra optimalizálták. A szimpla kuplungtárcsás hatfokozatú, elektronikus tengelykapcsolóval ellátott váltóműhöz csatlakoztatták a generátort is. Mindezzel egy kompaktabb hajtáslánc kialakítása volt a cél. A kormánykerék mögött két kapcsolóval lehet a fokozatok között ugrálni, ez további újdonság az elődhöz képest.
A külsőt illetően a teljes mértékben versenycélokat szolgáló aerodinamikai csomag a leginkább szembetűnő. Elöl óriási splitter, hátul pedig méretes hátsószárny segíti az útra passzírozni a Ferrari új versenyautóját. Természetesen minden karbonbonól készült, és mindez 20%-kal több leszorítóerőt is termel, mint az előd esetében.
A Ferrari 296 GT3 fejlesztését a márka motorsport részlege már 2020-ban megkezdte, ekkor már túl estek az első szimulációkon is. Mára már több tízezer kilométernyi tesztkör van mögöttük, jelenleg a finomítási fázisban vannak. A menetdinamikai adatokról egyelőre nem árultak el részleteket. Az új olasz versenyautó a 2023-as daytonai 24 órás futamon fog debütálni.
Forrás, képek: Ferrari
A cikk elkészítése kb. 2 munkaórát vett igénybe.