A BMW is készül Le Mans-ra

BMW M Hybrid V8

Idestova bő 20 éve már annak, hogy a BMW prototípus versenyautóval állt rajthoz a hosszútávú versenyszériákban. 1999 és 2000 között a BMW Motorsport és a Williams közös fejlesztéseként megalkotott V12 LMR a ’99-es Le Mans-i 24 óráson diadalmaskodni tudott Yannick Dalmas, Pierluigi Martini és Joachim Winkelhock által. Jövőre visszatérnek a Le Mans Hypercar és az IMSA szériákba a legújabb versenyautójukkal, amely már új irányvonalat képvisel.

Korábban már bemutattuk nektek a Porsche és a Cadillac ugyanezen kategóriába készült autóit. A BMW sem tétlenkedett sokáig, a korábban álcázott tesztautó végre megmutatta a végleges kinézetét a los angeles-i Petersen Museum-nál tartott bemutatón.

Az utcai BMW járgányokat mostanában – jogosan – egyre több kritika éri az óriási méretűre nőtt vesék miatt, amelyek valóban elcsúfítják a mai bajor típusokat. Az eddigiek semmik ahhoz képest, amelyek az új versenyautó orrát díszítik. A versenyfestés az idén 50 éves M GmbH színeiben pompázik és még az évfordulós logó is visszaköszön. Az “M”, mint a világ legerősebb betűje, pedig a hátsó cápauszony-szerű aerodinamikai elemen pompázik.

A BMW versenyautója a jövő év januárjában a Daytona-i 24 órás versenyen fog debütálni. A BMW M divíziójának pilótái, Connor De Phillippi, Philipp Eng, Augusto Farfus, és Nick Yelloly ülnek a volán mögé, akikhez az IndyCar-ból érkező Colton Helta is kiegészít.

A németek versenygépe az európai pályákra 2024-ben látogat el, azaz 23 év utána visszatérnek Le Mans-ba, hogy a többi gyártó LMDh versenyautójával felvegyék a kesztyűt. Az már most biztos, hogy a LMP1 kategóriát váltó új generáció izgalmas versenyeket hozhat.

Forrás, képek: BMW

A cikk elkészítése kb. 1 órát vett igénybe.

Total
0
Megosztások
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share