A múlt heti Monterey Car Week-en számos érdekességet mutattak be a neves autómárkák. A Lamborghini elhozta az első teljesen elektromos meghajtású autójának a koncepcióját. Mint a márka nagy rajongója, számomra fura, hogy a V12-es szimfóniákat holmi elektronikus zenére cserélik, de a Lanzador egy olyan autó, amely mellett még mi sem mehetünk el szó nélkül. A Lamborghini Lanzador egy érdekes egyvelege a sportautóknak és mondjuk az Urus-nak. Szerencsére nem SUV, de az emelt hasmagasság és tipikus Lamborghini formaterv egy érdekes járgányt eredményezett, nézzük is meg közelebbről.
Ultra GT
Stephan Winkelmann, a márka első embere úgy nyilatkozott a Lanzador bemutatásakor, hogy egy új szegmensbe kívánják pozicionálni, ez pedig az Ulta GT kategória, jelentsen ez bármit is. Én leginkább azt mondanám, hogy ez az autó lesz a Ferrari Purosangue igazi vetélytársa. Talán azt meg merném kockáztatni, hogy sokkal harmonikusabb és szebb, mint az Urus. Bár hozzáteszem, hogy azon a platformon az Urus néz ki a legjobban, a többi konszerntársától az életkedvem is elmegy.
Az utastér 2+2 személyes, hasonlóan a Purosangue-hoz, vagy a nagyon korai Lamborghini gran turismókhoz. A beltér a Lamborghini formavilágához hasonlóan teljesen futurisztikus, ugyanakkor nagyon letisztult. A beltérben olyan anyagokat használtak fel, mint a merinó gyapjú, vagy a regeneratív karbonszál. Számos nem látható műanyag elem, mint például az ülésekben lévő szivacs is újrahasznosított műszálas anyagból készült 3D nyomtatási eljárással.
Ami a beltérben kifejezetten tetszik, hogy nem alkalmaztak óriási és igénytelen megjelenésű tableteket. Szerencsére nem ültek fel a Tesla-féle igénytelenség vonatra, a sofőr és az első utas előtt is van egy-egy digitális kijelző. Ugyanakkor a kormányon és a középkonzolon hagyományos kapcsolók találhatóak. A középkonzolon lévő kezelőpanel olyan mintha valamilyen Alien filmből húzták volna elő. Még a csomagteret is igényes kárpitozással látták el, szóval oda sem lehet akármit pakolni. Természetesen jár az autóhoz egy komplett bőröndszett is.
Erőmű
Túl sokat még nem tudni a Lanzador menetdinamikai adatairól, hiszen azért mégis csak egy koncepcióautóról van még szó. A tervek szerint a szériaváltozat csak 2028-ban érkezik. Azonban annyi kiderült az autóról, hogy két villanymotort helyeztek el benne, egy az első, egy hátsó tengelyen kapott helyet, így összkerekes a jövő vad bikája. Annyit viszont elárultak a mérnökök, hogy a hajtáslánc összteljesítménye eléri az 1 megawattot, azaz egy kisebb erőmű ez a járgány. Az akkupakkról és a hatótávról nem tudni semmit, mint ahogyan arról sem, hogy hol húzzák meg a száguldás határát. A Lamborghiniknél megszokott a 300 km/h feletti csúcs, azért remélhetőleg ezt be merik ennél az autónál is vállalni.
Az autó megalkotása során már a legújabb Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata (LDVI) rendszert használták. Ez sokkal több beállítási lehetőséget és nagyobb szabadságot nyújt a vezetőnek az aktív menetdinamikai rendszerek beállítására, vagy épp teljes kiiktatására. A hátsó kerék kormányozható, a futómű légrugós rendszerű, ami eddig nem volt jellemző a márka autóira.
Űrhajó
A Lamborghinik formatervére mindig is a radikalizmus volt a leginkább jellemző. Marcello Gandini egykoron megálmodta a tökéletes ékformát, amit Countachként ismertünk meg. Azóta ennek a különféle evolúcióit láthatjuk viszont az egyes Lamborghini generációkon. A Lanzadore is megőrizte a márkára jellemző tipikus jegyeket. Az autó oldalán végigfutó Y forma, a Revuelto-t idéző hátsó lámpák, a hexagonális designjegyek. Érdekesség, hogy csupán kétajtós a kialakítás, ezek az ajtók pedig hagyományos módon nyílnak, ami talán egy kicsit csalódás. Összességében azonban tipikusan Lamborghini, nem összekeverhető semmi mással.
Mivel a szériaváltozat megjelenése még odébb van, ezért azt sem tudni, hogy milyen vastagon fog majd a ceruza az árcédulán. Ismerve, hogy a mai legolcsóbb típusuk is 200 ezer dollár, ezért nem lepődnék meg, ha fél millióba kerülne az újdonság.
Képek, infók: Lamborghini