Reggeli rozsda: a FIVA-alapító Jaguarja

Nem hétköznapi brit sportautó, nem hétköznapi múlttal.

A legendás brit autógyártás – amely napjainkra már csak sötét árnyéka egykori önmagának – legendás típusa, amely a Jaguar márkát örökre beírta az autótörténelem nagy könyvébe. Bizony az E-type-ról van szó, amelyre még Enzo Ferrari is csak elismerően hümmögött, és én is emelem a nem létező kalapom. A kortalan szépség egy igen különleges példánya került elő egy francia garázs mélyéről, amelynek az egykori tulajdonosa sem akárki volt. Ez a Jaguar E-type ugyanis Bernard de Lassée, a FIVA egykori alapítójáé volt.

Malcom Sayer káprázatos és aerodinamikailag kitűnő formát alkotott az 1960-as évek legelején. A siker nem maradt el, közel 15 évig gyártották ezt a gran turismot. A szóban forgó példány ráadásul az első, 1961-es modellévből való roadster változat. A ritka “lapos padlós” széria ezen példánya volt az egyik legelső, amely újként Franciaországba került, a párizsi Royal Elysée szalon értékesítette.

Pár év használat után a Châtellerault múzeumba került, ahol egészen 1989-ig volt kiállítva. A múzeumot Bernard de Lassée, a FIVA egykori alapítója hozta létre, így ez a brit sportautó is az ő gyűjteményét ékesítette. A múzeum bezárást követően 34 évig a kollekciójában maradt, de valójában már 54 éve pihent ez a járgány.

Az autó gyakorlatilag teljesen gyári, semmiféle változtatást nem eszközöltek rajta az évtizedek hosszú sora alatt, egy dolgot leszámítva. Ez pedig a színe, eredetileg opálos bronzban ragyogott a karosszéria, amelyet opálos kék árnyalat váltott fel már az első évében. Ezzel a patinával, ami borítja az egész autót, ez a szín telitalálat.

A pókháló fedte műszerek és a teljes beltér is ép állapotban van, mint ahogyan az autó teljes egésze. Az órájában mindössze 53 150 km van, szinté még bejáratós. A csodás roadster már így önmagában is egy kiállítani való autó, de akár régi fényében is újból ragyoghat. Valaki bizonyára sok fantáziát látott benne, hiszen nem régiben egy aukción talált új gazdára, több mint 145 ezer eurót fizettek érte.

Forrás, képek: Aguttes

Total
0
Megosztások
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share