Mi itt a Vancello szűk szerkesztőségi körében rajongunk a különleges autókért, legyen szó akár egy új, minden luxussal és csúcstechnikával átitatott Bugattiról, vagy valamilyen klasszikus autócsodáról, amely a mai kor szellemében lehet egyfajta újraértelmezés is. A Kimera magas szintű kézműves alkotásához először a 2022-es Rally Legenden volt szerencsénk San Marinóban. Legutóbb az EVO38 típusukat mutattuk be nektek itt az oldalunkon, már akkor szót ejtettünk róla, hogy készülnek bemutatni a következő újdonságukat, a K39 kódnevű járgányt. A márka weblapján a visszaszámlálás befejeződött, íme a Kimera K39 Silhouette versenyautó.
Az olasz restomodokat építő műhely harmadik felvonása a K39, amely az egykori országúti versenyeken használt ‘Silhouette’ versenyautók inspiráltak, a világbajnok Lancia Montecarlo, amely később valamelyest a 037 alapjait is adta, főként ez utóbbiból merítettek ihletet. Ahogy a Kimera Automobili alkotói nevezik, egy új kategóriát alkottak, amelyet nemes egyszerűséggel csak „hyper restomod”-nak kereszteltek el. A teljesen karbonból készült monocoque váz és a köré épített, szintén szénszálas karosszéria megalkotása során a tervezők rengeteg órát töltöttek a virtuális szélcsatornában, hogy a lehető legaerodinamikusabb formát alkossák meg, amely egyben a régi idők versenyautóit is idézi.
„A versenyautók se nem szépek, se nem csúnyák. Akkor válnak gyönyörűvé, ha nyernek”. – Enzo Ferrari
Tulajdonképpen az EVO37 és az EVO38 továbbfejlesztéséről van szó, amelynek van egy nagyon eltökélt célja, amit úgy hívnak, hogy Pikes Peak. A legendás amerikai hegyi felfutón 2025-ben már ott fognak állni a rajvonalnál ezzel az autóval. A pályán a rekordot jelenleg egy elektromos versenyautóval tartják. A Kimera célja, hogy feljussanak a hegy tetejére, ahol már a felhők összeérnek a sziklákkal, és ahol az egyre ritkább levegő miatt a belső égésű motorok igazi kihívással néznek szembe.
Műszaki adatokat ugyan még nem közöltek, de sok utalás van az egykori Group 5 versenyautókra. A motor vélhetően ugyanaz a 2,2 literes sornégyes turbós-kompresszoros, amelyet a két első Kimera típusban is használnak. Az EVO38-ban már 600 lóerő körül jártak, vélhetően itt még több lóerő fog tombolni.
Annyi viszont bizonyos, hogy nem csak egy versenyautó készül, hanem néhány szerencsésnek elkészítik a ‘Stradale’, azaz az utcai verziót is. Várjuk a további információkat, és az újabb Kimera alkotásokat.
Képek, forrás: Kimera Automobili