Kamu motorháztető lefogató

Még 2004-ben került a kezembe egy katalógus, amiben „optikai tuning” kiegészítők is szerepeltek, abban láttam egy motorháztető lefogatót. Ezt a kis szerkentyűt arra találták ki, hogy gyorsan és biztonságosan lehessen zárni a versenyautó motorterét. Persze ez még a rally világbajnokságon sem sikerül mindig maradéktalanul (VIDEÓ), de alapvetően ezt a célt szolgálja, több változata is létezik.

sparco.jpg

Ez a lefogató viszont nem valódi volt, hanem egy funkció nélküli, felragasztható „dísz”. A minap utánanéztem, hogy létezik-e még ez a fajta csodálatos kiegészítő, és sajnos igen, ezek szerint volt rá igény.

kamu.jpg
Nem kell hozzá fúrni, szegecselni, egy pillanat alatt felragasztható. És nincs semmi, de semmi értelme.

A kérdés: MIÉRT? Nagyjából kétezer forint egy ilyen förmedvény, míg egy valódi zárat 5-6 ezer körül lehet vásárolni. Ha nincs funkciója, és még gagyi is, minek tesz valaki ilyet az autójára? Téged melyik ilyen jellegű kiegészítő zavar a legjobban?

 

Total
0
Shares
7 hozzászolás
  1. Számomra a carbon fólia ilyen. Elsőre látszik, hogy nem carbon, és a fólia előnyeivel szokták védeni, mintha nem létezne más dizájn belőle. Pedig pl. egy szálcsiszolt hatású fólia szerintem szép is, és nem ordítja bele a világba, hogy kamu.

  2. Miért? A fiatal korosztály kedveli az ilyesfajta felragasztható lóerőket, mert kevés befektetéssel, hamar izmos versenyautóvá változtatja az 50 lóerős családi ékszerdobozt. Igazából ezért nincs is már becsülete a valódi 2-300 lóerős gépeknek, mert tele az ország 250+ lovas tdivel, meg a haver „180-200 ló körülire felhúzott” (1.4) korzájával… persze az öreg motorosok jót derülnek ezen, nekem legalábbis tetszenek ezek a cuccok.

  3. És sajnos tematikus áruházak jönnek létre az ilyen és ehhez hasonló kiváló portékák értékesítésére. Minimum fáklyát az összesnek!

  4. Ilyen volt kezdetben az alufelni, az erősen peres gumiabroncs, a hátsó szárny (és utánzatai), a versenyülés jellegű (mert az igaziba kényelmetlen beszállni) ülés, a sportkipuffogó (kinézetű vastagítás), és még lehetne folytatni. Sőt, leginkább a motorteljesítmény ész nélküli fokozása (mert minél több a sebességkorlátozás, minél jobban ellenőrzik, minél sűrűbb a forgalom, az autógyártók annál több energiát=reklámpénzt fordítanak arra, hogy elhiggyük: nekünk még erősebb kell).

  5. A kazángumi és a tikrács a két legocsmányabb dolog. Szerintem.

  6. Ott van az Audi TT Coupe-ról ismert, kör alakú, süllyesztett tanksapka-keret, amin 6-8 imbuszfejű csavar látható. Azt is előszeretettel másolják.

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share