Reggeli rozsda: a Nagypolski, ami már nem megy sehova

1979. Magyarországon elkészül az Autóversenyzők című dokumentumfilm, a Forma-1-ben világbajnok lesz Jody Scheckter a ferraris csapattárs, Gilles Villeneuve előtt, II. János Pál pápa pedig először zarándokol Lengyelországba. Abba az országba, ahol egy varsói autógyár kapuján ugyanebben az évben kigördül egy vadonatúj, csillogó krómdíszes, barna színű Polski Fiat 125p.

Ugorjunk 38 évet előre az időben! Valahol a Velencei-tó környékén, hétvégi házak között tengődik egy valaha szebb napokat látott Polski Fiat 125p. A karosszériát már méretes lyukak tarkítják, a küszöb már csak nyomokban fedezhető fel rajta.

A régi, két betű-négy számos rendszámból ítélve nagyjából 1979-es évjárat lehet, az alkatrészeit tekintve pedig meglehetősen komplett. Sajnos a motorháztetőt már valaki felnyitotta, így esélyes, hogy hamarosan széthordják a fémgyűjtők. A domboldal, amiben áll, lassan elnyeli a krómozott lökhárítót, lapos kerekei pedig lassan tengelyig süllyednek az anyaföldbe.

Meglódul a fantáziám, ha belegondolok, hogy miért jutott ilyen sorsa az öreg lengyel vas. Talán egy betegség, vagy haláleset, esetleg egy motorhiba, vagy egy rendszerváltás előtti nyugati autó érkezése száműzte a családi garázsból a kertek aljára? Sajnos nem sikerült kiderítenem semmit róla, a környéken hiába kerestem olyat, aki információval szolgálhat.

Total
0
Shares
3 hozzászolás
  1. Sziasztok! Várom annak a tettrekész illetőnek a jelentkezését, aki hajlandó lenne feltámasztani ezt a nagypolskit. Csak elszánt és komoly érdeklődők jelentkezését várom!
    Üdvözlettel, Kazinczky Levente.

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share