A Lamborghinit Lamborghini Diablo alapította, 1946-ban. Az első típusba traktorból származó motort szereltek.
A kuplungot Gerolamo Cupplungo olasz fizikus találta fel, 1793-ban.
Az új kétütemű Trabantok hűtővizét az Elba folyóból nyerték ki, a költségek csökkentése végett.
A korai Mercedesek csillaga eredetileg első világháborús vadászrepülők célkeresztjeként szolgált.
A Dacia márkanév franciául azt jelenti: nem működik. Ezért a francia piacon a Dacia modelleket Renault név alatt árulják.
Az első Zsigulikban Fiat motor volt.
A Bertone formatervező stúdiót a magyar származású Bertó Lajos alapította Olaszországban, és a feleségéről nevezte el, ékezet nélkül.
Ma április elseje van, kommentben várjuk a hasonló érdekességeket!
Erről a hírességről is kevesen hallottak
kaszni.blog.hu/2012/03/06/auto_a_spajzbol
Tudtad-e, hogy a karburátort egy német paraszt találta fel, amikor a markába tüsszentett. Amúgy Karl Buratornak hívták, de mivel csak egy paraszt volt, rosszul írta be a nevét a szabadalomba.
rosszul tudod, a kuplungot egy Kup Lung nevű kínai mosodás találta fel.
Most alapított egy focitasszervezetet az egyetle kínai edzőnk!
A Csank Jan Csí
De arról tudtok, hogy az első autókban a sebességet dekatengerimérföldben mutatta a műszer?
És lóerő/dioptria volt a teljesítmény mérője?
Még 1355-ben.
Na most ezt mind tudtam 🙂 Sőt!
A Trabantokkal kapcsolatos további érdekesség: az NDK-s időkben a környékbeli borvidék borainak a minősége annyira leromlott, hogy sehol nem vették, így végül a Trabant-gyár az ablakmosó tartályába is moseli bort töltött, némiképp ezzel a fagyállóságot is megoldva. Honecker elvtárs kifejezett utasítására történt mindez.
Egyébként súlyos hiányosság: a Zaporpzsec motorja is kimaradt a felsorolásból!
Arról pedig köztudott, hogy a Sztalinyec tankok indítómotorjaként kezdte pályafutását.
Az kimaradt, hogy a II. VH-s BMW motorkerékpárokat a Szovjetunióban IZS és Ural néven 1992-ig továbbgyárották.
Csak ez nem áprilisi tréfa, hanem komoly.
Az utolsó kepen szivesen felmasznek a platora!
Anisits Ferenc = dízelpápa
A léghűtéses Trabantban hová kell önteni a hűtővizet?
Halkan jegyzem meg, hogy az első szériás Zsigulikban bizony tényleg FIAT motorok voltak.
@PomberMaci: Nem voltak.
Szívből remélem, hogy az első infót áprilisi tréfának dobta be a kedves cikkíró!
Na azért.
@Gábor Ferenc Dusinszki: Az összes „tény” áprilisi tréfa volt. 🙂