Ha az Opel rajongók meglátják ezt a három betűt: GSi, akkor bizonyára felcsillannak a régi emlékek, netán büszkén tekintenek a garázsukban álló azon gépekre, amelyek ezt a jelzést a ’80-as évek közepétől zömében a ’90-es évek végéig viselték. Gran Sport Injection, mondja az ónémet nyelv az egykori legsportosabb Opelekre, mint amilyen például az E Kadett-ből, az első Astrából, vagy a Corsa több generációjából is készült. A 2000-es évekre az Opel kezdte elhagyni az egykor szépen csillogó betűkombinációt és helyette az OPC került előtérbe. Most, hogy a GM-től a PSA csoporthoz került a német márka, sok változás várható, de ennek talán az eddigi legpozitívabb eredménye, hogy visszahozzák a GSi típusjelzést, mindezt Mark Adams, a gyár designért felelős elnökhelyettese jelentette be.
Az Insignia fogja elsőként újra viselni a GSi emblémát
Az őszi Frankfurti Autószalonon mutatják majd be a legújabb GSi-t, illetve egy teljesen új Opel típust is. A találgatások szerint vélhetően az új Astra kaphatja meg a régi jelvényt, méghozzá 250 lóerővel, ami éppen elég a mai Ford Focus ST vagy Golf GTI ellen. Ez persze csupán spekuláció volt, amelyet Mark Adams az Instagramon cáfolt, méghozzá azzal, hogy megmutatta az Insignia GSi-t.
Visszafogottan sportos lesz az autó megjelenése
Az új merőben sportos típusváltozatról az Opel vezetője úgy nyilatkozott, hogy a normál változathoz képest élesebb, látványosabb és erősebb lesz, de semmiképp sem hivalkodó. Erősebb futómű, fékek, nagyobb légbeömlőkkel ellátott első lökhárítók, szolid hátsó spoiler és 20″-os kerekek az új GSi ismertetőjegyei, mindez szerintem jól is mutat a harsány vörös színben.
Ez lesz az új GSi logó a jövő sportos Opeljein
A lemezek alatt egy 260 lóerős négyhengeres turbómotorra lehet számítani, a gyári tesztek szerint az autó gyorsabb és jobban vezethető lesz, mint az előző Insignia OPC, ezt vélhetően alátámasztja, hogy attól 160 kg-mal könnyebb is és a hasmagassága is kisebb. Belül is a sportosság fog visszaköszönni, sportülések, amelyek kétféle bőrbevonattal rendelhetőek és ezeken is megjelenik a GSi embléma.
Ha te is szereted az Opel GSi-ket, esetleg most is áll egy a garázsodban, akkor oszd meg velünk a facebook oldalunkon.
Hát nekem az első valamire való autóm (egy 1200-as Lada meg egy trabant után) egy Kadett GSI volt 150 LE-vel. Nagyon nagyon szerettem.
Aztán közben eltelt 15 év Mitsubishivel és Toyotával és H-Astrám lett pár hónapra. Egy fos volt. Aztán újabb pár év Forddal és Skodával és utána J-Astrám lett. Ez is egy fos volt.
Egy hónapja vezetek K-Astrát – ami egy kicsit jobb, de meg sem közelíti az Octavia és a Toyota Avensis szintjét. (megjegyzem az összes Opel 0 és 3 éves kora között került hozzám, és nem leharcolt romok voltak).
Szóval ha Opelt akartok venni, akkor 1992 előtt készültet vegyetek! Az még jó volt.
@Singerkém: Igen ezzel azt hiszem egyetértünk, az elmúlt 20 évben sokat változtak az Opelek, nem éppen előnyükre, ami meg ezután jön abba talán jobb nem is belegondolni.