A hipersportautók kategóriája egy igen különleges klubja az autók világának, itt olyan nagyágyúk játszanak, mint a Bugatti, a Ferrari, a McLaren, a Koenigsegg, vagy a Porsche, de természetesen vannak új kihívók is, mint például az Astron Martin, vagy a Mercedes-AMG. Ebben a kategóriában alap, hogy a versenyzők 300 km/h fölötti csúcstempót is könnyedén elérnek, van azonban ennek a klubnak egy nagyon exkluzív VIP részlege is, amelyben a 300 fölötti tempó teljesen hétköznapinak számít, az itt helyet foglalók bizony a 400 km/h álomhatárt feszegetik. 400 km/h őrületes tempó aszfalton, ráadásul a mámor csupán pár percig tarthat, hiszen az erre képes csúcsgépek ennél a tempónál alig pár perc alatt szívják szárazra az üzemanyagtankot, vagy éppen égetik el maguk alatt teljesen a gumit. Nem régiben a Bugatti az aktuális modelljével, a Chironnal mutatta meg, hogy milyen is a 0-ról 400 km/h-ra történő gyorsulás, majd az onnan történő állóra fékezés.
A Bugatti Chiron volánja mögött az egykori F1-es versenyző, Juan Pablo Montoya teljesítette a rá bízott feladatot az 1500 lóerős hipersportautó volánja mögött. Mindehhez 41,96 másodpercre volt szükség, ebből a gyorsulás 32,6 másodpercig tartott 2 600 méteren, míg a megállásig összesen 3 112 méterre volt szükség. A rekorddöntésben az az érdekes, hogy Montoya nem viselt semmiféle versenyruházatot vagy sisakot, mondván annyira bízott az autóban, és a próbatétel során összesen 17 alkalommal lépte át a bűvös 400 km/h álomhatárt.
A facebook oldalunkon, amikor közzétettük a videót, volt aki megjegyezte, hogy valószínűleg kombi Wartburgból vették fel a rekordkísérletet, ami valószínűleg egy lehetséges opció volt a Bugattinál, azonban végül a választásuk egy másik Chironra esett, amely az alábbi videóban is látható.
Azonban nem tartott túl sokáig az öröm a Bugattinál, ugyanis alig 1 hónapon belül megérkezett az új trónfosztó, méghozzá a skandinávoktól, a svéd Koenigsegg gyári tesztpilótája, Niklas Lilja egy Agera RS volánja mögött hódította el a címet a franciáktól. Az Agera RS 5,5 másodpercet vert rá a Chiron idejére a 0-400-0 mérésen, a teljes gyorsulás és az állóra fékezés összesen 36,44 másodpercbe telt a gyengébb, „csak” 1 341 lóerős svéd hipersportautónak, amelyhez 1 958 méternyi aszfaltra volt szükség, összesen pedig 2 441 métert vett igénybe a teljes száguldás és megállás . Ráadásul a svéd acéllal hamarabb érték el a 400 km/h-t is, ehhez 26,88 másodpercre volt szükségük.
A Koenigseggnél azonban nem teljesen elégedettek, a rekordot a Dániában található Vander Airfield katonai reptéren futották meg, azonban a futófelület nem volt túl jó minőségű, és a telemetriai adatok szerint is az első három fokozatban kipörögtek a kerekek. Szerintük sokkal gyorsabbak is tudnának lenni, ezért az újabb rekordkísérlethez már egy Regerat készítenek fel.
Persze a Bugattinál sem ülnek a babérjaikon, ők a 450 km/h-s álomhatár megdöntésére készülnek, hiszen a Chiront eredetileg erre tervezték, csak még nincs alá megfelelő gumiabroncs, ami ezt el is viseli legalább a megállásig.
Képek: Bugatti, Koenigsegg
ez vmi eliras lehet: ” míg a megállásig összesen 3 112 méterre volt szükség” nyilvan nem 3km volt mire megallt 400-rol 🙂
@mennyi?husz!: Nem, nem, úgy értettük a mondatot, hogy a megállásig (tehát a gyorsulást is beleértve) ennyi távolság kellett összesen.
Jujujujjj!
OK, ez a kategória is eszméletlen sok, jellemzően fiatal autókedvelőt érint, de azért az idővel és a realitásokkal ne szórakozzunk.
Ez egy speciális kategória, valójában nagyon fiatal és nem az autózásról szól, hanem pár egyedi gyártmányról a gyűjtők számára és kizárólag néhány paraméterben „versenyeznek”!
Tehát az például az AMG-t ne nevezd már „új” kihívónak, az egy ma már történelmi kategória.
Ezek a csodák valójába ennyire képesek, kitenni őket egy hosszú egyenesbe és lemérni éppen hol tartanak, sportértéke nincs, mert ha rekord kell, majd tesznek bele kétszer akkora erőforrást.
Ezek bármenyire gyorsak meg „értékesek”, a klasszikus szerint az „asztalnál nem élnének meg”!
Szépek, szépek, de azért egy normális 15 körös versenyen, profi pilótákkal csak néznék egy lassan 30 éves Ferrari F40-es tüzelő seggét…
„csak még nincs alá megfelelő gumiabroncs, ami ezt el is viseli legalább a megállásig.”
Hazudnak a ganék! Valami alu görgőre felragasztott gumiréteggel tapadóssá tett kerék simán jó kellene legyen! 😉
@mennyi?husz!: „ez vmi eliras lehet: ” míg a megállásig összesen 3 112 méterre volt szükség” nyilvan nem 3km volt mire megallt 400-rol :)” Nyilván hazudnak! Egy sima betonfal, és pár centiméteren belül megáll. Egyébként pár ráerősített gyorsítórakétával akár hangsebességre is gyorsítható pár másodperc alatt.