Nem is olyan régen a Polestar még a Volvo AMG-je volt, illetve a hozzátartozó Polestar Performance, mint a gyári tuning alkatrészeket gyártó divízió, és a Polestar versenycsapat (ma már Cyan Racing) alkották a svéd márka erőteljes vonulatát. Az idei év júniusában a Volvo úgymond leválasztotta magáról a sportos divíziót és önálló márkát faragott a Polestarból, amelynek azt a szerepet szánják, hogy nagy teljesítményű, high-end elektromos autókat gyártson, és törjön egy kis borsot a Tesla orra alá. Illetve, ha nagyon pontos akarok lenni, akkor az egész átrendeződés már a Geely Holding Group-ban ment végbe, mint a Volvo Cars kínai anyavállalata. Csepegtették is szépen a különféle infókat és az ilyen-olyan sejtelmes teaser fotókat az érkező első modelljükről, amely végül ma teljes valójában is megmutatta magát. A svédektől megszokott egyszerűséget követve az új modellt Polestar 1-nek nevezték el, mondhatni a kínai hátterű svéd autógyártó megalkotta a saját DS brandjét.
A Polestar 1 egy stílusos kupé, amelynek a formája leginkább a a 2013-ban bemutatott Volvo Concept Coupé koncepcióra emlékeztet, tulajdonképpen azt a formatervet finomították tovább. Az autó a részben a Volvo SPA platformjára épül, amelyen az S90/V90 és a szintén nem olyan rég bemutatott új XC60 is alapszik. A kupé műszaki hátterének másik fele pedig a Volvo és a Polestar teljesen új fejlesztése.
Az autó több, mint egy szimpla S90 kupé, szerintem attól sokkal szebb és elegánsabb, főleg azért is, és bár ez szubjektív, de a hátsó részt, kiemelve a lámpákat sokkal szebben sikerült megrajzolni, mint az S90 szedán esetében. A lényeg persze itt is a lemezek alatt van, de még mielőtt ezt részleteznénk maradjunk egy kicsit a kaszninál, amely teljes egészében karbonszálas anyagból készült és 45%-kal jobb a torziós merevsége, mint a hagyományos acélnak.
A lemezek alatt egy hibrid hajtáslánc rejtőzik, amely összesen 600 lóerőt és 1 000 Nm forgatónyomatékot szabadít az aszfaltra, igaz a gyártó még nem adta meg a tényleges menetdinamikai adatokat. Talán érdemes lehet kiindulni az S90 T8 változatából, amely 5,2 másodperc alatt éri el nulláról a 100 km/h-t, a vége pedig 250-nél van limitálva, nos ettől a Polestar 1 kerek 200 lóerővel és 360 Nm-rel többet tud, ráadásul vélhetően könnyebb is, így jóval mozgékonyabb autóra lehet számítani, de az akkucsomag mérete még nem ismert, így ez is csak feltételezés. A Polestar 1 egyébként 150 km-t képes megtenni tisztán elektromos üzemmódban, így a gyártó úgy nevezi, mint az elektromosan legnagyobb távolságot megtenni képes hibrid autó.
A tényleges megjelenésre azonban még várni kell, az új autómárka első modelljének a gyártása csak 2019 közepén fog megkezdódni, méghozzá a teljesen új, a kínai Chengduban épülő gyárban. Később érkezik a Polestar 2, amelyet a Tesla Model 3 ellenfelének szánnak, ez viszont már teljesen elektromos autó lesz. A kínálat egy SUV-val is bővülni fog, amely a Polestar 3 lesz, ezen kívül még két másik modellre is lehet számítani, amelyek 2021-ig érkeznek meg a kínálatba, de ezek között vélhetően lesz olyan, amely a Volvo márkanév alatt érkezik. A svédek és a kínaiak is komolyan gondolják a Polestar szerepét a piacon, ugyanis az elkövetkezendő években 640 millió eurót fektetnek a márkába. A célok között szerepel az online értékesítés, valamint a Polestar Spaces autószalonok létrehozása is szerte a világon.
Képek: Polestar
Minél hosszabb ideig nézem….belelátom az A5 vonalait.
@Burgermeister: Elsőre nekem is az Audi ugrott be, a facebook oldalunkon van aki azt írta, hogy Peugeot, van aki pedig Mercedest látott bele. De valahogy mégis csinos darab lett, nem játssza túl magát.