Az első Polestar

Nem is olyan régen a Polestar még a Volvo AMG-je volt, illetve a hozzátartozó Polestar Performance, mint a gyári tuning alkatrészeket gyártó divízió, és a Polestar versenycsapat (ma már Cyan Racing) alkották a svéd márka erőteljes vonulatát. Az idei év júniusában a Volvo úgymond leválasztotta magáról a sportos divíziót és önálló márkát faragott a Polestarból, amelynek azt a szerepet szánják, hogy nagy teljesítményű, high-end elektromos autókat gyártson, és törjön egy kis borsot a Tesla orra alá. Illetve, ha nagyon pontos akarok lenni, akkor az egész átrendeződés már a Geely Holding Group-ban ment végbe, mint a Volvo Cars kínai anyavállalata. Csepegtették is szépen a különféle infókat és az ilyen-olyan sejtelmes teaser fotókat az érkező első modelljükről, amely végül ma teljes valójában is megmutatta magát. A svédektől megszokott egyszerűséget követve az új modellt Polestar 1-nek nevezték el, mondhatni a kínai hátterű svéd autógyártó megalkotta a saját DS brandjét. 

2018-polestar-1_4.jpg

A Polestar 1 egy stílusos kupé, amelynek a formája leginkább a a 2013-ban bemutatott Volvo Concept Coupé koncepcióra emlékeztet, tulajdonképpen azt a formatervet finomították tovább. Az autó a részben a Volvo SPA platformjára épül, amelyen az S90/V90 és a szintén nem olyan rég bemutatott új XC60 is alapszik. A kupé műszaki hátterének másik fele pedig a Volvo és a Polestar teljesen új fejlesztése. 

Az autó több, mint egy szimpla S90 kupé, szerintem attól sokkal szebb és elegánsabb, főleg azért is, és bár ez szubjektív, de a hátsó részt, kiemelve a lámpákat sokkal szebben sikerült megrajzolni, mint az S90 szedán esetében. A lényeg persze itt is a lemezek alatt van, de még mielőtt ezt részleteznénk maradjunk egy kicsit a kaszninál, amely teljes egészében karbonszálas anyagból készült és 45%-kal jobb a torziós merevsége, mint a hagyományos acélnak. 

A lemezek alatt egy hibrid hajtáslánc rejtőzik, amely összesen 600 lóerőt és 1 000 Nm forgatónyomatékot szabadít az aszfaltra, igaz a gyártó még nem adta meg a tényleges menetdinamikai adatokat. Talán érdemes lehet kiindulni az S90 T8 változatából, amely 5,2 másodperc alatt éri el nulláról a 100 km/h-t, a vége pedig 250-nél van limitálva, nos ettől a Polestar 1 kerek 200 lóerővel és 360 Nm-rel többet tud, ráadásul vélhetően könnyebb is, így jóval mozgékonyabb autóra lehet számítani, de az akkucsomag mérete még nem ismert, így ez is csak feltételezés. A Polestar 1 egyébként 150 km-t képes megtenni tisztán elektromos üzemmódban, így a gyártó úgy nevezi, mint az elektromosan legnagyobb távolságot megtenni képes hibrid autó. 

A tényleges megjelenésre azonban még várni kell, az új autómárka első modelljének a gyártása csak 2019 közepén fog megkezdódni, méghozzá a teljesen új, a kínai Chengduban épülő gyárban. Később érkezik a Polestar 2, amelyet a Tesla Model 3 ellenfelének szánnak, ez viszont már teljesen elektromos autó lesz. A kínálat egy SUV-val is bővülni fog, amely a Polestar 3 lesz, ezen kívül még két másik modellre is lehet számítani, amelyek 2021-ig érkeznek meg a kínálatba, de ezek között vélhetően  lesz olyan, amely a Volvo márkanév alatt érkezik. A svédek és a kínaiak is komolyan gondolják a Polestar szerepét a piacon, ugyanis az elkövetkezendő években 640 millió eurót fektetnek a márkába. A célok között szerepel az online értékesítés, valamint a Polestar Spaces autószalonok létrehozása is szerte a világon.

Képek: Polestar

Total
0
Shares
2 hozzászolás
  1. Minél hosszabb ideig nézem….belelátom az A5 vonalait.

  2. @Burgermeister: Elsőre nekem is az Audi ugrott be, a facebook oldalunkon van aki azt írta, hogy Peugeot, van aki pedig Mercedest látott bele. De valahogy mégis csinos darab lett, nem játssza túl magát.

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share