James Bond új autója

Az év vége felé is jut még autós csemegékből, a közösségi oldalunkon mi is hírt adtunk róla, hogy hamarosan bemutatják a legújabb Aston Martint, a Vantage legújabb generációját. A brit márka betartva ígéretét a mai napon lerántotta a leplet a legsportosabb modelljéről. Az új Vantage a már 12 éve piacon lévő elődjéhez képest könnyebb, erősebb és gyorsabb is, ráadásul a versenypályákon is le fogja váltani a korábbi modellt.

2018-aston-martin-vantage_2.jpg

Miles Nurnberger, az autó formatervezője elmondta, hogy ha a DB11 az úriemberek autója, akkor a Vantage maga a vadász. Megjelenésében sokkal atletikusabb és agresszívebb az új generáció, mint az előd, az autó orra leginkább egy cápára emlékeztet. Hátulról sem hétköznapi látvány fogadja a szemlélőket, a teljes szélességében végighúzódó hátsó lámpák középső szekciója követi a csomagtérfedél vonalát, a látványos diffúzorok pedig tompítják a kerekek keltette turbulenciát és javítják az autó aerodinamikáját. 

Az autó 5,1 cm-rel rövidebb, mint a 911-es Porsche, ugyanakkor a tengelytáv 25,5 cm-rel hosszabb attól. Így a rövid túlnyúlásoknak köszönhetően is nyúlánkabbnak és sportosabbnak tűnik az egész karosszéria. A beltérben is hasonlóan látványos megoldásokat alkalmaztak a formatervezők, mint az autó külsején. Olyan, mintha egy Frank Ghery által tervezett modern épület hullámzó felületeit ültették volna át az új Aston Martinba. Az ajtókon lévő betétek, illetve a középkonzol bizonyos elemei akár a karosszéria színében is pompázhatnak. A középkonzol egy igazán látványos eleme az autónak, itt vízesésszerűen csoportosították a kapcsolókat, a váltómű előválasztó gombjait pedig háromszögszerűen rendezték el. 

A lemezek alatti műszaki tartalom részben új, részben pedig már ismerős lehet a márka más típusaiból is. Az új Vantage nagy előnye, hogy 50-50%-ban oszlik meg az autó tömeg az első és a hátsó tengelyek között, ez főként annak is köszönhető, hogy az új alumínium vázszerkezetben a Mercedes-AMG-től származó négyliteres V8-as biturbó motort, amely itt 510 lóerőt teljesít, némileg  az autó közepe felé tudták eltölni. Az új Aston Martin egyébként 136 kg-mal könnyebb is lett, mint az elődje, amely jelentősen hozzájárul a jobb menetdinamikai tulajdonságok eléréséhez. Az új konstrukciónak köszönhetően a karosszéria csavarodása is jelentősen csökkent az elődhöz képest, amely főleg a hátsó rész szegecselt elemeinek a javára írható. 

0-ról 100 km/h-ra 3,6 másodperc alatt gyorsul a brit fenevad, amelynek a végsebessége 313 km/h, a motorhoz a ZF nyolc fokozatú automatikus váltóját csatlakoztatták, amelyen keresztül a hátsó kerekeket gyötrik a lovak. Hátul elektronikus differenciálmű osztja szét az erőt, amely újdonságnak számít az Aston Martinok világában. A virgonc pilótáknak jó hír, hogy a menetstabilizáló elektronika teljesen kikapcsolható, így könnyedén mehet az ereszd el a hajam mondjuk egy pályanap keretében. 

A kerekeken Pirelli P-Zero abroncsok feszülnek, a lassításról öntöttvas vagy karbon fékrendszer gondoskodik attól függően, hogy mit kér a kedves vásárló. Az Aston Martin egyelőre nem tervez V12-es változatot a Vantage-ből, azonban a jelenlegi motorhoz kínálni fognak manuális váltót is. Aki szeretne magának egy ilyen angol telivért, az 150 ezer dolláros árcédulára számítson, viszont várnia kell a jövő év második negyedévéig, ugyanis az első példányokat csak akkor szállítják le a szalonokba. 

2018-aston-martin-vantage_8.jpg

A márka természetesen itt nem áll le a fejlesztésekkel, a modellportólióban a következő újdonság a Vanquish utóda lesz, ezt követi majd a DBX, amely egy SUV lesz, illetve tervbe van véve egy teljesen új középmotoros sportautó, valamint a márka első elektromos autója is. 

Képek, infók: Aston Martin

Total
0
Shares
1 hozzászolás
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share