A kisebbik négyajtós kupé Mercedes is megkapta az utódját, amelyet az éppen zajló las vegas-i CES rendezvényen mutattak be. Az új CLA jóval stílusosabb és okosabb, mint az elődje volt, illetve továbbra is a kecskeméti üzemben fog készülni.
Nekem már az előd is igen formás kompakt méretű tetszetős autó volt, de a Gordon Wagener által vezetett tervezőcsapatnak az új generációs modellel sikerült egy jó nagy fokozattal javítani az autó megjelenésén. Ami külön érdem, hogy az autó nem lett egy kicsinyített CLS, valamint jól elkülönül az A-Klasse szedán változatától, tehát valóban egyedi arculata lett. Szemből kellően agresszív megjelenése van az új CLA-nak, ez főleg a fényszórópárnak és a lökhárító vonalvezetésének köszönhető, valamint a géptető két domborításának is. A fényszórók kissé morcos megjelenést adnak az autónak, de ennek ellenére elegánsan húzták meg a kontúrjait.
Oldalról csak minimális formai elemekkel játszottak, nem tolták túl a lemezek össze-vissza történő domborítását, mint ahogyan azt mondjuk a japánok művelik. A tetővonal lágyan lejt a hátsó rész felé, megadva a C oszlop kupészerű kiképzését. Talán hátulról egy kicsit emlékeztet a CLS-re, de azért itt is a lámpák formája jelentősen eltér, valamint a méretek miatt sem lehet majd összekeverni a típusokat. A gyáriak modern design ikonként tekintenek az autóra, ami ha az elődre is igaz volt, akkor erre is nyugodtan mondható. A CLA óriási előnye, hogy a kategóriájában nincs ellenfele, a másik két német gyártónak nincs ehhez fogható modellje.
Az előd modellel a Mercedes kategóriát teremtett, bő 750 ezer példányt sikerült értékesíteni a négyajtós, valamint a Shooting Brake, azaz a kombi változatból. Amerikában a vásárlók kétharmada a konkurenciától érkezett, ráadásul a stuttgartiak sikeresen megszólították a fiatalabb tehetős vásárlókat is. Európában a vevői kör 75%-ka pedig hűséges maradt a márkához. A CLA vásárlóinak átlagéletkora 10 évvel alacsonyabb, mint a nagyobb méretű Mercedes típusokat választóké.
A lemezek alatt az A-Klasse típusból érkezik a technika, a napokban a 250 típusjelzésű soros négyhengeres kétliteres turbós motorral szerelt változat debütált, amely első és összkerék meghajtással is választható lesz. Ennek a változatnak a teljesítménye 221 lóerő, amely már bőven elegendő a dinamikus autózáshoz. Később persze érkeznek más változatok is, beleértve a 35 és 45 AMG változatokat is, amelyek alatt kizárólag 4Matic rendszer lesz. Mindegyik változathoz a duplakuplungos hétfokozatú automatikus váltóművet társítják.
A beltérben nagy újdonságra nem kell számítani, szinte minden az A-osztályból érkezett. Hozzáteszem a beltér az nagyon összeszedett és elegáns, némi sportossággal fűszerezve. A gyáriak a fiatalos avantgarde jelzővel illetik az utastér designját. A műszerfalon két óriási digitális kijelző mutat mindent (opcióként kérhető 10,25″-os is, az alap 7″-os), amit a pilóta, illetve az első utas látni szeretne, és itt is az MBUX rendszer fut, amely a „Hey Mercedes!” hívószóra hanggal is vezérelhető. Ezt némileg tovább is fejlesztették, már képes összetett mondatokat is megérteni és akár olyan adatokat is megkérdezhetünk tőle, hogy milyen az aktuális tőzsdei árfolyama az XYZ részvénynek. Ami viszont újdonság, az a gesztusokkal történő vezérlés, a rendszer figyeli a kéz és karmozdulatainkat és akár így is be, illetve ki tudjuk kapcsolni az olvasólámpát,
Az új CLA érkezésére az idei év első felében lehet számítani a Mercedes szalonokba. Az alapár még nem ismert, de vélhetően nem lesz olcsó autó, hiszen a stílust és az egyediséget meg kell fizetni. Konkurencia nélkül pedig úgy árazzák ahogy akarják. A bevezetéskor ebből is lesz Edition 1 modell, amely korlátozott példányszámban és egyedi külső és belső megjelenéssel lesz elérhető.
Képek, infók: Mercedes-Benz