Az olasz AMG GT

A Ferrari az idei évben a méreteihez képest igen termékeny márkának számított, hiszen nem régiben mutatták be a legújabb modelljüket, amely 2019-ben már az ötödik újdonság. Amikor megláttam az első fotókat az autóról, akkor nehezen hittem el, hogy ez egy Ferrari. Pedig a Ferrari attól is az, ami, hogy olyan sajátos stílusjegyei vannak, amelyek miatt azonnal felismeri az ember. Az új Roma, mert hogy így hívják az autót, láttán legelőször az AMG GT ugrott be, az orrát jobban megnézve pedig a legújabb Toyota Supra. Aztán jobban megfigyelve a formatervet, kissé emlékeztet a mai Aston Martinokra is, de ha nem lenne rajta az ágaskodó lovacska, akkor meg nem mondanám, hogy ez egy maranellói telivér.

ferrari-roma.jpg

A névválasztás talán még logikus is lenne, hiszen eddig is használták olasz városok neveit a modellpalettán: Modena, Maranello, Portofino, és most az örök város, Roma. Viszont a formát nehéz beleillesztenem a Ferrari designevolúcióba. Azt állítják erről az új kupéról, hogy a 250 GT Berniletta Lusso és a 250 GT 2+2 inspirálta a külsőt, én ezeket a klasszikus Ferrarikat egyáltalán nem vélem felfedezni rajta. Számomra a Ferrari Roma is csak azt igazolja, hogy a Pininfarina nélkül a saját Centro Stile stúdiójuk csak keresi az utat, de nem találja. Nem azt mondom, hogy csúnya autó lenne, csak fura, mintha nem a maranellóiaknak készült volna ez a forma. 

ferrari-roma_1.jpg

A géptető alatt a már jól ismert, 3,9 literes turbós V8-as motor duruzsolt, amely 620 lóerővel örvendezteti meg a sofőrt. A 760 Nm-nyi forgatónyomatéka pedig a nyolcfokozatú duplakuplungos váltóművön keresztül szabadul a hátsó kerekekre. Ha valakit érdeke, akkor 3,4 másodperc alatt futja a százat, de egy gran turismonál talán nem is feltétlen ez a legfontosabb. 

ferrari-roma_2.jpg

A furcsa, és szerintem sótlan külsőt leszámítva úgy tűnik, hogy a beltérben próbáltak újdonságokat felvonultatni. Az eddigi típusokhoz képest szokatlan, hogy a pilóta és az utas nagyon elszeparált lett egymástól. A középkonzolon pedig mostantól egy hosszúkásan elnyúló infotainment kijelző kapott helyet. Ráadásul a cockpit is már egy méretesebb digitális kijelző. Ráadásul az utas előtt is van egy kis kijelző. Valaki szóljon már nekik, hogy hívják fel Pininfarinát.

ferrari-roma_3.jpg

Total
0
Shares
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share