0,67 kg/lóerő

Bugatti Bolide

A napokban tettünk közzé a Facebook oldalunkon egy rövidke kis videót, amelyen a Bugatti kellően álcázott újdonsága futja a köröket egy versenypályán. Időközben a francia hípersportautókat gyártó manufaktúra a különféle felületein leközölt egy képet, amelyen csak ennyi volt látható: 0,67. Nem kellett olyan sokat várni, hogy kiderüljön miről is van szó, íme a legújabb csúcsgépük, a Bugatti Bolide versenyautókoncepció.

A 2016-ban bemutatott Chiron műszaki alapjaira épül ez a pályaszörny, amely merőben eltér az eddigi Bugatti formavilágtól. Talán csak az orrán van egy-két olyan részlet, ami egyértelművé teszi a rokonságot a márka eddigi autóival. Az agresszív megjelenést a markáns aerodinamikai elemeknek, a számtalan méretes légbeömlőnek és a terelőcsatornáknak köszönheti a Bolide. Az elején lévő nyílásokon keresztül még a felfüggesztés elemei is láthatóak. A hátsó részt a négyes csoportba fűzött kipufogóvégek, valamint az azokat keresztben átfogó lámpák határozzák meg, no és persze a méretes szárny.

A vad külső ugyanilyen brutális belsőt rejteget. A mérnökök az egész autót a már jól ismert nyolcliteres W16-os motor köré építették. A jól ismert szívet sem hagyták érintetlenül, lecserélték a turbókat, és a 110 oktánszámú versenybenzinnek köszönhetően a teljesítményt 1850 lóerőre és 1850 Nm-nyi forgatónyomatékra növelték. A Bugatti Chiron Super Sport 300+- modellhez képest ez mindkét érték esetében 250-nel több.

A teljesítménynövekedéssel ellentétesen változott az autó tömege. 700 kg-mal lett könnyebb a Bugatti Bolide, így mindösszesen 1270 kg-ot nyom a mérlegen. Így már érhető a 0,67, amely a tömeg/lóerő arányra utal.

A tömegcsökkentést többféle módszerrel érték el, egyrészt az összes csavar és alátét titánból készült, másrészt a burkolatok és aerodinamikai elemek karbonszálas anyagból készültek. Van olyan eleme az autónak, ami csak 0,5 mm vastagságú. Bizonyos titánelemeket a minél nagyobb precizitás érdekében 3D nyomtatási eljárással készítettek.

Ilyen adatok mellett a menetdinamika sem akármilyen. Állóhelyzetből 2,17 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t, a 200 az 4,36 másodperc alatt van meg. Mindössze 7,37 másodperc kell a 300-as tempóhoz, 12,08 és már 400-at mutat a műszerfalat jelentő kijelző. A 0-400-0 adat is igen figyelemreméltó, ehhez a mutatványhoz összesen 24,64 másodpercre van szükség. Csak összehasonlításként a Koenigsegg Regera ezt 31,49 alatt tudja produkálni. No nem mintha az lassú autó lenne, de azért mégis.

A francia manufaktúra a Bolide megalkotásakor teljes mértékben az FIA előírásaira hagyatkozott, igaz ugyan, hogy két ülés van benne, de elméletileg versenyzésre is alkalmas. Talán viszontláthatjuk a Le Mans-i 24 órás futam jövőre debütáló hypercar kategóriájában. Érdekes lenne látni, hogy mire is lehet képes egy W16-os négyturbós motor versenykörülmények között. Ja és ami a legfontosabb, hogy színtiszta benzint éget el, nincs semmiféle hibrid varázslat.

Hogy valóban láthatjuk-e ezt az autót a pályán, vagy esetlegesen lesz-e belőle utcára szelídített változat, azt egyelőre senki sem tudja. A Bugatti körüli pletykák eléggé érdekesek, ha a Rimac lesz az új tulajdonosa, akkor vélhetően búcsút inthetünk a W16-os motornak, ami tényleg egy korszakot fog lezárni az autóiparban.

Total
0
Shares
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share