A lehetetlen fényezés

Az autók fényezése nem egyszerű feladat, legyen szó akár régi, akár új autóról, javításról vagy teljes fényezésről. Teljesen mindegy, hogy egyszerű alapszínről, vagy valamilyen ritka gyöngyház metálról is van szó, ha a végeredmény nem jól sikerül, akkor annak csak a pénztárcánk és az autónk esztétikája látja a kárát. Nem véletlenül tudnak csak igazán kevesen szép munkát végezni, és ennek megfelelően ennek meg is kérik az árát. Az autógyártásban sem mindenhol robotok fényeznek, a luxusautóknál nem ritka, hogy a megrendelő igényeire szabva, teljesen egyedi módon kézzel készül a fényezés. Ez utóbbi jellemző az olyan csúcsjárgányokat készítő manufaktúrákra is, mint amilyen például a Bugatti. A legutóbb egy megrendelő kívánsága azonban majdnem rajtuk is kifogott.

A Bugatti Divo már önmagában is egy kuriózum, nem csak azért mert 40 példányt fognak készíteni a Chiron alapjaira épülő hipersportautóból, hanem azért is, mert az összes darabot teljesen egyedileg szabják a dúsgazdag ügyfelek igényeire. Természetesen a Bugatti egyik törzsvásárlója is bejelentkezett egy példányért, és az individualizmust teljes mértékben kimerítve, egy rendkívül szimmetrikus és összetett mintázatot szeretett volna viszontlátni az autója külsején. Egészen pontosan 1600 db bíborszínű gyémántmintát szürke alapon.

Az 1500 lóerős Bugatti Divo 5 millió eurós alapáráért természetesen elvárható a gyártótól, hogy az ügyfelek kívánságait maximális mértékben megvalósítsák, további felárakért még ezt is megfejelve. A gyémántmintázat azonban feladta a labdát a Bugatti szakembereinek. Nem kevesebb, mint másfél évig dolgoztak a tökéletes megvalósításon.

Hogy mi is tartott ennyi ideig? A választ Dirk Hinze, a márka egyedi ügyféligények megvalósításáért és a külső felületekért felelős szakértője adja meg. Mivel a Divo külseje nem egy homogén felület, a különféle domborításokon és felületi illesztéseken egy olyan szimmetrikus és szabályos mintázat, mint amilyet az ügyfél is kért, könnyedén torzulhat. Az egyik fő követelmény az volt, hogy mindegyik gyémántminta ugyanúgy mutasson az autón, azaz a különféle domborulatokon vagy hajlatokban ne torzuljanak. Az már csak hab volt a tortán, hogy ezt a mintázatot úgy kellett megvalósítani, hogy fokozatosan ritkuljon és halványodjon is.

A különleges fényezés megvalósításához még egy tesztautót is beáldoztak és az egyes lépéseket többször is megismételték, hogy az ügyfél autóján minden hiba nélkül menjen. A Customer Special Red alapszínre (ez egy bíbor árnyalat) transzferfóliával vitték fel a gyémántmintázat maszkolását. Mielőtt megkezdték volna a grafit árnyalat felvitelét, minden egyes gyémántmintát külön-külön is ellenőriztek, hogy megfelelően áll-e és maximálisan szimmetrikus. Ezt követően valósították meg a szürke színátmenetet, majd nagyon aprólékosan távolították el a mintázat maszkolását. A többlépcsős lakkozás és polírozás hozta meg a végső eredményt, ami eléggé látványosra sikeredett.

Arról nincsenek információk, hogy mindez a vételáron felül még mennyibe került a kedves ügyfélnek, azt azonban le mernénk fogadni, hogy abból a pénzből is egy nagyon komoly autót lehetne venni. Annyi biztos, hogy az eddig elkészült Divo modellek közül ennek volt a legkörülményesebb a megvalósítása. De mindenképpen egyedi és megismételhetetlen autószobrot alkottak.

Forrás, képek: Bugatti

Total
0
Shares
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share