Itt az új Bronco!

Egy klasszikus márkanév, jól ismert dobozforma, egy jó nagy szelet Amerika. Talán így lehetne jellemezni a Ford Bronco típust, amelyet a márka 1965 és 1996 között öt generáción keresztül sikeresen forgalmazott. Az első széria még amolyan egyszerű, de nagyszerű munkaeszközként mutatkozott be, amellyel akkoriban a Jeep CJ-5 és az Interantional Harvester Scout modelleknek állítottak erős konkurenciát, ez utóbbi idehaza talán kevésbé ismert, és a laikusok első látásra keverik is a Bronco-val. Szóval, a Bronco egy teljesen jól használható célszerszám volt, két ajtós karosszériája ellenére elfértek benne hátul is, ráadásul remekül lehetett pakolni, sőt még kihajtással is ellátták, így akár különféle szerszámokat és kiegészítőket is mozgásba tudott hozni.

2021-ford-bronco-and-1966-ford-bronco.jpg

Amolyan tökéletes farmra, erdőbe, úttalan utakra járós autó volt. Ma divatosan csak SUV-nak hívnánk, ami csak azért magas, hogy könnyű legyen felállni vele a járdára, hogy ott vészvillogóval parkoljon. Ahogy teltek múltak az évek, úgy a Bronco is kezdett puhulni. Egyre inkább vált belőle valamiféle életstílus autó, manapság ezt a marketingesek úgy fogalmaznák meg a reklámokban és a katalógusokban, hogy az aktív életmódot kedvelők autója. Az utolsó szériát még O.J. Simpson is reklámozta. Ő utána nem sokkal balhés ügyekbe keveredett, és végül 1996-ban a Ford is beszüntette a típus gyártását. 

Majd szépen teltek múltak az évek, egyszer 2004-ben villantottak egy koncepcióautót az Észak-amerikai Nemzetközi Autószalonon, amely végül csak álom maradt. Az utóbbi egy-két évben szállingóztak a pletykák, félinformációk és ilyen-olyan hírek, hogy a Ford vissza akarja hozni a Bronco márkanevet. Erre éppen most sort is kerítettek, az új Bronco itt van. Eredetileg tavasszal kívánták bemutatni, de a világméretű őrület ezt a tervüket keresztül húzta. Azután július 9-re szerették volna időzíteni a premiert, az pedig a fent említett O.J. Simpson születésnapjával esett volna egybe, a rossz visszhangot pedig kerülni szerették volna. Végül tegnap lerántották a leplet az új Bronco típuscsaládról, mert hogy kapásból háromféle változatban lesz kapható az új SUV. Persze mindenkit megnyugtatok, és elég a fotókat megnézni, hogy szerencsére nem egy újabb formatervezett hűtőgépet készítettek, hanem tényleg egy olyan terepre való kockaforma gépet, ami méltán viseli az előd nevét. Most pedig lássuk, hogy mit is tud az új Bronco.

2021-ford-bronco-four-door.jpg

Hogyan is írható le az újdonság? A Ford PR szövegét vesszük alapul, ott azt mondják, hogy az új Bronco az F-széria szilárdságát és a Mustang szellemiségét ötvözi. Ha a saját első benyomásomra vagytok kíváncsiak, én azt mondanám, hogy sikerült egy olyan minden árkon-bokron átgázoló autót készíteni, amit még a Range Rover is megirigyelne, ráadásul a megjelenésében az első generációból merít sokat. Mondhatnám rá azt is, hogy a Ford G-Klasse-ja, de az csak a kockaformában és az off-road képességekben igaz, árban két külön világ. Nagyon vagány, robosztus, és jól áll neki a por, illetve a sár. 

A modellcsalád három tagból áll; kétajtós és négyajtós, valamint a némileg szelídebb Bronco Sport. Kívül szerencsére nem csicsázták krómmal és sok egyéb kamu díszítőelemmel, teljesen funkcionális az egész forma. A két és négyajtós verziónál az ajtók eltávolíthatóak, a visszapillantókat természetesen a kasznihoz rögzítették, így az autó megjelenése valóban vadvilági. Nem beszélve arról, ha a tetőpanelek is ki vannak pattintva a helyükről. Alapból a kétajtós változatot keménytetővel kínálják, amely három részből áll, ebből az utastér feletti két elem eltávolítható. Opcionálisan kérhető olyan tető, amelynek a csomagtér feletti része is eltávolítható. Jó hír, hogy a panelek elférnek a csomagtérben, így ha elered az eső, csak vissza kell őket rakni. A négyajtós változatot lehet megvenni alapból vászontetővel is, azonban opcióként ennek is lesz kemény teteje, amely négy panelből áll. A tető egyébként rendelhető lesz fekete, fehér, vagy a karosszéria színében megegyező árnyalattal is. 

A Bronco Sport egyébként némileg visszafogottabb példány lesz, jóval konvencionálisabb felépítéssel. Ez a változat ráadásul a márka módosított elsőkerekes platformjára épül, amelyen például az Escape vagy a Focus is nyugszik. Ez némileg szerényebb terepképességeket is jelent, de az összkerékhajtást szerencsére nem spórolták ki ebből a változatból sem.

2021-ford-bronco-sport.jpg

De mitől megy, lehetne ez a következő kérdés. Nos, a Bronco alapból a 2,3 literes turbós négyhengeres EcoBoost motort kapja, amely 270 lóerőt teljesít. Ehhez a Getrag-féle hétfokozatú manuális váltóművet társítják. A tízfokozatú automatikus egység ehhez a motorhoz opcióként választható. A nagyobb teljesítményre vágyóknak a 2,7 literes duplaturbós V6-os EcoBoost jelenthet örömet, ez 310 lóerőt szabadít a tízfokozatú váltóműre és a négy kerékre. 

A Bronco Sport is kétféle motorral lesz elérhető, az alap a 1,5 literes háromhengeres turbós 181 lóerős lesz, az erősebb a kétliteres négyhengeres, szintén turbós szív, amely 245 lóerőt produkál. Mindkét motorhoz csak a nyolcfokozatú automatikus váltóművet társítják, amelyen keresztül a standard összkerekes rendszert hajtják. Mind a Bronco, mind pedig a Bronco Sport el lesz látva különféle vezetéstámogató rendszerekkel, illetve kamerákkal is, és többféle módozat közül lehet majd választani a forgókapcsoló segítségével. De ez talán most nem fog az élmény rovására menni, és nem billentek át a ló túlsó oldalára sem. 

Ami a belteret illeti, a Bronco és a Bronco Sport itt válik el élesen egymástól. A két és négyajtós változat négy főnek kínál helyet, a külsőhöz hasonlóan a beltérben is minden nagyon szögletes és funkcionális. Ez persze egyáltalán nem baj, a csomagtér például gumírozott, így nyugodtan lehet vizes vagy saras.  A Bronco Sportban akár öten is utazhatnak. Ennek sokkal inkább egy hagyományos személyautóra hajaz a beltere, viszont számos praktikus kiegészítővel fel lehet vértezni. Kiegészítőkből egyébként egyik változat sem szenved hiányt, csörlő, sátor, túrafelszerelés, szúrófények, hosszú az opciós lista. Amit furcsának találok, hogy a Sportban csak a Sync 3 infotainment rendszer lesz elérhető, a kettő és négyajtós változatokban a Sync 4, ki érti ezt. 

2021-ford-bronco_1.jpg

Nekem személy szerint tetszik, főleg a kétajtós. Simán el tudom képzelni kemény terepen, vagy akármilyen járatlan úton, ahol kalandozni lehet. Azt hiszem a Ford most egy igazán jó autót rakott össze, amivel meg tudja szorongatni a Jeep Wrangert és a Compasst. Leghamarabb az év végén (Sport), illetve a jövő tavasszal kerülnek a szalonokba az újdonságok.

Kövessetek minket az alábbi felületeken is!

Total
0
Megosztások
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share