Ferrari Daytona SP3
A maranellói sportautógyár bővíti az Icona szériát, a Monza SP1 és SP2 után megérkezett a harmadik autó, amely az egykori versenyautókat idézi. A retro benyomást keltő új Ferrari nem csak stílusos, hanem pokolian erős is. De lássuk mit is tud a Ferrari Daytona SP3
Az új olasz sportgép leginkább az olyan neves versenyautókra emlékeztet, mint a Ferrari 330 P3/4, a 350 Can-Am, valamint az 512S. A formaterv is főként ezekből a járgányokból inspirálódott, miközben a lehető legaerodinamikusabb sportautót igyekeztet megalkotni Flavio Manzoni és a Ferrari mérnökei. A sziluett és az alapvonalak leginkább az 512S-t idézik, míg a hátsó rész, ez a horizontális rácsozás és a két igen látványos kipufogóvég a 330 P4-re, valamint engem személy szerint a Testarossára emlékeztet.
A váz és a karosszéria megalkotásánál természetesen a legmodernebb eljárásokat és anyagokat alkalmazták, karbon, kevlár és alumínium, illetve más könnyűfém ötvözetek kerültek a Ferrari boszorkánykonyháján fortyogó üstbe. Az autó érdekessége, és ez ma már a szupersportautók világában igen ritka, de semmiféle aktív aerodinamikai eleme sincs, minden légterelő, légcsatorna fix.
A beltér teljesen egyszerű és funkcionális, stílusában követi az autó külsejét. A cockpit informatív, és minden fontos információt megjelenít, a vezetőnek szinte le sem kell venni a szemét az útról, ha bármiről tudni akar, akkor ott van előtte. Mivel az ülések a váz részei, ezért állítható a pedálsor.
A lényeg szerintem sokak számára a gép szíve. A legerősebb szívó V12-es motor adja a Daytona SP3 erejét. Az F140HC kódjelű motor a 812 Superfast típusból érkezik, de ahhoz képest tovább finomították és növelték a teljesítményét is. A 6,5 literes motorban a hajtókarokat titánra cserélték, változtattak a szívósoron, valamint némileg könnyítettek a főtengelyen is. A 9500-as fordulatig forgatható motor így 840 lóerőt présel ki magából, amellyel az autó 2,86 másodperc alatt ugrik százra a hétfokozatú váltóművön keresztül. A csúcssebessége 340 km/h, de gondolom ez bőven elég. Azt tudni még továbbá, hogy a típushoz a Pirelli teljesen egyedi gumiabroncsokat fejlesztett.
Hogy miért is Daytona a neve? Az 1967-es Daytona-i 24 órás futam győztes versenyautója, a Ferrari 330 P3/4 volt, és a dobogó többi helyére is az ágaskodó lovacskás gépek értek fel. Ezzel tisztelegnek a legendák előtt. Az ára még nem ismert, de mivel úgyis egy zárt kör a vásárlóközönség, ezért ez teljesen mindegy.
Képek, infók: Ferrari