KTM Brabus 1300R
A Bottrop városában működő tuningműhelyről vélhetően mindenkinek a nagyon fekete és nagyon erős Mercedesek jutnak az eszébe. Ugyan kitekintettek más márkák felé is, de azért kétkerekűt még nem építettek, ez ideáig. A KTM-mel karöltve elkészítették az első tuning motorkerékpárjukat. Lássuk a részleteket.
A Brabus soha nem a visszafogottságról volt híres, de a hangsúly mindig is a teljesítményen és a technikán volt, mint inkább az optikán. Szerencsére ezt a filozófiát követték az első motorjuk megalkotásakor is. A Brabus 1300R az osztrák KTM-mel koprodukcióban készült. Az alapját a márka 1290 Super Duke R Evo típus adja, amelyet a németek jelentősen átfazoníroztak.
Első pillantásra is látszik, hogy csúcstechnika a javából, a legmagasabb minőségű anyaghasználat és elképesztően látványos és exkluzív design. Egy igazi rebellis gép, úriember kifinomultsággal. Az 1300R a naked bike kategóriát erősíti, így mindenét megmutatja. Az a pár idom, ami pedig szükségszerűen van rajta, nos azok zömében karbonból készültek. A látványos LED fényszóró maszkja, a sárvédő, a fékek hűtését szolgáló terelőcsatornák, a tengelykapcsoló, a láncvédő, az alsó burkolat, a hátsó idom, a generátor burkolata, a tanksapka, de még a gyújtáskapcsoló fedele is, ezek mind mind a periódusos rendszer hatodik eleméből készül.
A kedves vevők olyan extrákkal tudják feldobni ezt a motort, mint a fűthető ülés és markolat, vagy a kulcs nélkül nyitható/zárható üzemanyagsapka (maga a motor is így indítható). De, ha valaki szeretné, akkor akár lítium-ion akkumulátorral is kérheti.
Eddig csak a designt és az anyaghasználatot taglaltuk, de ideje pár szót ejteni a Brabus 1300R szívéről is. A V elrendezésű blokk a KTM LC8 kódjelű remekműve, amely 180 lóerőt és 140 Nm forgatónyomatékot teljesít. A hangját pedig egyedileg fejlesztett dupla dobban végződő kipufogórendszeren keresztül hallatja.
De mit ér az erő, ha nem lehet uralni és kordában tartani? Természetesen erre is kellő körültekintéssel gondoltak a Brabus-nál. Az 1300R egy félaktív WP Apex felfüggesztéssel van ellátva, amely hat csillapítási módot kínál: Comfort, Street, Sport, Track, Advanced és Auto. Ezek közül talán az Advanced a legérdekesebb, a kísérletezők nyolc csillapítási mód közül választhatnak, illetve 20 mm-es tartományban állítható a hátsó rugóstag előfeszítése, mindezt az 5″ átmérőjű központi kijelzőn keresztül lehet megtenni.
A megállásról elöl 32 cm átmérőjű dupla Brembo fékek gondoskodnak, négydugattyús féknyereggel, hátul egy szimpla 24 cm-es tárcsára harapnak a fékbetétek a kétdugattyűs nyeregben. Természetesen cornering és supermoto ABS rendszerrel van ellátva a gép. A kilencküllős Brabus Monoblock Z felniken Bridgestone S22 Battax gumik feszülnek.
A végére jöjjön még pár érdekes adat. Ezzel a konfigurációval a szárazon 194 kg tömegű kétkerekű csoda 3,4 másodperc alatt ugrik állóhelyzetből 100 km/h-ra. A tömeg/lóerő arány is majdnem 1:1, ami eléggé félelmetes. Az 1300R tankja és még egy-két apró elem kétféle fényezésben lesz választható: Magma Red és Signature Black. Illetve már nem lehet választani sem, hiszen az első nap mind a 154 példány elkelt. Várólista van azoknak, akik esetleg még kaphatnak, ha valaki visszamondaná a rendelését.
Forrás, képek: Brabus