Miura, Countach, Diabo, Murcielago, Aventador, ezen nevek hallatán vad bikák, matadorok és bikaviadalok villanak fel szemem előtt, illetve a világ legkülönlegesebb sportautói, amelyek San’t Agata Bologna szívében születnek. Hogy mi a közös bennük? Az a csodálatos V12-es hangszer, ami a magas oktánszámú benzint a legszebb szimfóniákká alakítja át. Ehhez a sorhoz csatlakozik a Lamborghini legújabb csúcsjárgánya, a Revuelto is.
Ahogy az Aventador típus gyártását hónapokkal ezelőtt befejezték, úgy minden rajongó már tűkön ülve várta a legújabb Lamborghinit. Az olasz márka ritkán mutat be új autót, ezért minden ilyen alkalom igazi ünnepnak a benzinvérűek, így számomra is. A márka nagy tisztelője és rajongójaként már nagyon vártam, hogy eljöjjön ez a nap. Már hetekkel ezelőtt érkezett egy-két információ, amelyekről az Instagram oldalunkon olvashattatok. Megmutatták az újdonság vázszerkezetét, megtudhattuk, hogy ez már hibrid hajtáslánccal érkezik és láthattuk az új műszerfalat és kormányt is. Eljött március 29., és az olaszok ígéretükhöz hűen bemutatták az új V12-es Lamborghinit, amely hű a hagyományokhoz, de mégis a jövőt képviseli.
Ahogy korábban már az egyik Instagram bejegyzésünkben írtuk, az új, 6,5 literes V12-es motort három elektromotor egészíti ki és egy ki akkucsomag. A rendszerteljesítmény 1001 lóerő, amely mind a négy kerékhez eljut, teljesen új a nyolcfokozatú duplakuplungos váltómű. A Revuelto akár teljesen csöndben is tud gurulni az első elektromotorok használatával, igaz a hatótávot az akkukapacitás behatárolja (nagyjából 10 km). De nem is az a lényeg, hogy csöndben álljunk ki vele a garázsból, hanem halljuk a V12-es hangját a hegyi szerpentineket falva, vagy épp a pályanapokon a köridőt hajszolva.
Mire képes az 1001 éjszaka 1001 lova? Nos az új Lamborghini hipersportautó menetdinamikai adatai is lenyűgözőek. 2,5 másoperc alatt éri el a 100 km/h óra tempót álló helyzetből. A 200-as tempó kevesebb, mint 7 szekundum. A sebességmérő egészen 350 km/h-ig mutatja a határtalan boldogságot, amit ez az álomautó okoz a tulajdonosának.
A száraz teljesítményadatok után térjünk rá a formatervre, ami szerintem lenyűgöző. Jómagam nagyon kedvelem ezt az éles vonalvezetéssel megáldott formai evolúciót, amit a Lamborghini képvisel a Countach óta. A mai napig érződik Marcello Gandini hatása, és remélem, hogy ez még hosszú évtizedekig így is marad. Az „Y” alakzat és vonalak határozzák meg az autó formatervét. Elég csak rápillantani az első fényszórók LED pengéire, amelyek már ismerősek lehetnek a Sián típusról. Ugyanakkor a hátsó lámpákról is visszaköszön ez a jegy. Az oldalsó légbeömlők pedig még rátesznek erre a hatásra egy jókora lapáttal. Külön figyelemre méltó a pótféklámpa, amely felköltözött a tető záró vonalába, ráadásul egy enyhe vörös fénnyel még a motorteret is megvilágítják.
Kérdésként merülhet fel, hogy miért is az „Y” a meghatározó jegy? A tervezők leginkább az F-35 Lighting II vadászgépből inspirálódtak, így a formatervet, vagy legalábbis bizonyos elemeit azzal is összefüggésbe lehet hozni. A lámpák között elhelyezett dupla kipufogóvégek akár egy vadászgép utánégetői is lehetnének. Természetesen továbbra is az ollószerűen nyíli ajtókon keresztül lehet be-kiszállni a kabinba, mint ahogy azt már ötven éve megszokhattuk a Countach által.
A formatervről még azt mindenképpen érdemes elmondani, hogy itt semmi sem funkciótlan, vagy kamu. Ez nem kirakatbazári cukorszirupos JDM, vagy aranyfilteres hot rod. Az első splitter elvezeti a levegőt kerekek elől és kellő leszorítóerőt termel, mint ahogyan a hátsó, kellően látványos diffúzor is a leszorítóerőért felelős. A hátsó szárny aktív aerodinamikai elem, ha kell szépen belesimul a testbe, de folyamatosan szabályozza magát. Ez utóbbit, akár manuálisan is beállíthatjuk, három fokozat közül lehet választani a leszorítóerő minimuma és maximuma között. A tervezők szerint a Revuelto 66%-kal több leszorítóerőt termel, mint az Aventador Ultimae.
Még egy kicsit maradjunk a külsőnél, és utána üljünk be az új járgányba. Kizárólag ehhez a típushoz fejlesztette a Bridgestone a Potenza Sport abroncsait, amelyek elöl 265/35 R20 méretűek, hátul a 21″-os felniken pedig 345/30-ös gumik feszülnek. Kérhető azonban egy számmal nagyobb is a kerekekből: elöl 265/35 R21 és hátul 355/25 R22. A vevők már kezdetben is 400 szín közül választhatnak, amelyek vélhetően az Ad Personam programban tovább bővülnek.
Az ajtók feltárulását követően futurisztikus beltérben találhatjuk magunkat. Ez is olyan tipikusan Lamborghini stílusú, és nem lehet összetéveszteni mással. Az „Y” motívum itt is megjelenik. A műszerfalon három digitális kijelző kapott helyet. A vezető számára egy 12,3″ átmérőjű panelen jelennek meg a legfontosabb információk. Ennek a grafikája a vezetési módok alapján változik, mint ahogyan írtuk azt az Instagram bejegyzésünkben is. A középkonzolon egy álló egységet helyeztek el, amely 8,4″ méretű, ráadásul az utas elé si jutott egy 9,1″-os, amelyen az autó aktuális menetdinamikai információit jelenítik meg, illetve ezen keresztül a kár a jobb egyben ülő is beállíthatja a klímát, a zenét, kezelheti a navigációt, így a vezető tényleg csak az útra figyel. Zene…minek zene, ott van mögöttük a V12-es motor.
A beltérben, ahogy eddig is dominálnak a karbon felületek, a valódi bőr. Ami újdonság, hogy egyes felületek kárpitozása akár kérhető újrahasznosított anyag és bőr kombinációjából is. 70-nél is több beltéri színösszeállításból lehet választani.A beltérről szerintem a képek beszédesebbek.
Ami a műszaki csemegéket illet, a Revuelto-ban teljesen új hátsókerék-kormányzást is bevetnek, ami segíti a kanyarvadászatot és a stabilitást. Teljesen új az elektronikus nyomatékvektorozás, ezt az olaszok Lamborghini Dinamica Veicolo 2.0 névvel illetik. A csodás fenevad lassulásáról karbon-kerámiai féktárcsák gondoskodnak, amelyekre elöl tíz, hátul hatdugattyús féknyereg passzírozza a betéteket.
A Lamborghini Revuelto árát a márka még nem közölte, de kiindulva az előd félmillió dolláros árcédulájából, nem gondolnánk, hogy ez olcsóbb lesz, sőt. Annyit tudni, hogy az év végével kezdik meg a forgalmazását, így már várhatóan most hosszú lehet a várakozási lista. A későbbiekben számítunk a roadster és az egyéb különleges változatok megjelenésére, mint az SV, illetve a Performante. Úgy gondolom, hogy egy remek alkotás a Revuelto
Képek, forrás: Lamborghini