Az aranykorszak bűvöletében

Bugatti Chiron Super Sport Golden Era

Autókat alkotni talán a legmagasabb szintű képzőművészeti alkotásnak számít. A szobrászat, a festészet és a zenekomponálás egyszerre van jelen az autótervezésben, főleg akkor, ha igazán különleges darabokról beszélünk. Egy Bugatti már önmagában is különlegességnek számít, de ha a Chiron Super Sport változatára gondolunk, az még a ritkaságokon belül is kuriózum. Ha pedig valakinek még ez sem lenne elég, de nagyon sok pénze van, akkor a francia manufaktúra bármiféle különleges igényt teljesít. Így született meg a Super Sport Golden Era is, ami tényleg egy valódi mestermű.

Egy névtelenségbe burkolózó Bugatti-gyűjtő, aki nagyra értékelte a márka bő 100 éves történetét, bízta meg a francia márkát, hogy készítsenek számára egy igazán egyedi autót a Sur Mesure programban, amelyen megelevenedik az autógyártó története. Nem akármilyen megbízás volt ez, ugyanis az volt a fő kívánság, hogy a karosszérián kézzel készült rajzokon elevenedjenek meg a márka egyes híres modelljei.


Arany Mistral

A tavalyi évben mutatta be a Bugatti a Chiron alapjaira épülő Mistral modellt, amely vélhetően a márka életében az utolsó olyan járgány lesz, amelybe még a W16-os szívet építik. A különleges kialakítású hipersportautóból mindösszesen 99 példányt készítenek. Az elmúlt heti Monterey Car Week-en a roadster egy példányát arany színben is kiállították. Így, ha már másnak nem lehet Golden Era, akkor vigasztalódhat egy arany Mistral roadsterrel. Az első példányokat a márka a jövő évben szállítja le a szerencsés gyűjtőknek.

Achim Anscheidt, a márka korábbi tervezési igazgatója felügyelte a projektet, elmondta, hogy ez volt a legnehezebb vállalásuk a cég történetében. „A kezdettől fogva egyértelmű volt számunka, hogy ezek a rajzok csak akkor lesznek hitelesek (és a hitelesség a Bugattinál a legfontosabb), ha ugyanolyan tollakat használunk, mint amikkel a papírra is rajzolunk. Ezért egy olyan megoldást kellett találnunk, amellyel közvetlenül a festékre tudjuk a vázlatokat felrajzolni.”

Az egyedi rajzoknak a vásznat a kéttónusú fényezés adja. A Nocturbe Black színben kezdődő orr rész az első kerekek után fokozatosan vált át a Doré (Gold) színbe, amelyet kifejezetten ehhez az autóhoz kísérleteztek ki. Az utasoldalon 26 egyedi rajzot helyeztek el köztük az olyan különleges típusokról, mint a Type 41 Royale, vagy a Type 57 SC Atlantic. A másik oldalon a márka történetének 1987-től íródó fejezetei elevenednek meg, az EB110, a Veyron, a Chiron és a W16-os motor.

Az egyedi műalkotások azonban nem csak a karosszérián láthatóak, hanem a beltérben is. Az ajtópaneleken három-három különleges látható profilból. A jobboldalin a Royale az Atlantic és a Type 35, a vezető oldalán a modern kor járgányai láthatóak. Amit még külön kiemelnék, hogy az autón az első Bugatti és a hátsó EB logó aranyból készült, amely szintén az egyediség maximalizmusa, hiszen korábban sosem készült a márka védjegye a nemes anyagból.

A Bugatti Chiron Super Sport Golden Era két oldala tehát a márka történelmének két felét eleveníti fel, a jobb oldalon az 1909-1956 időszaka, a bal oldalon az 1987-től napjainkig íródó történelem. Hogy mindez mennyibe is került, arról nem szól a fáma. Vélhetően nagyon sok millió euróba. A Bugattinál két évig dolgoztak ezen az egyedi alkotáson, a rajzok elkészítése bő 400 órát vett igénybe, és ahogy a középkonzolon is jelzik „one-of-one”, azaz egy megismételhetetlen autóról van szó. A Chiron gyártási programja lassan a végéhez ér, így vélhetően ez az egyik utolsó egyedi példány a Sur Mesure programban.

Forrás, képek: Bugatti

Total
0
Shares
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share